سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
لینک دوستان
ویرایش

پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :9
  • بازدید دیروز :114
  • کل بازدید :500912
  • تعداد کل یاد داشت ها : 577
  • آخرین بازدید : 103/2/18    ساعت : 2:25 ص

غم این فاجعه را کجا باید برد؟ از ماهواره امید تا ایرباس 350

سال 2008 در میان بهت و ناباوری جهانیان، سازمان فضایی آمریکا (ناسا) موفقیت پرتاب موشک ماهواره بر «سفیر امید» توسط ایران را تایید کرد. تا پیش از آن، تنها هشت کشور دنیا از فناوری  ساخت موشک ماهواره بر برخوردار بودند. سال بعد در فوریه 2009 (22 بهمن 1387)  این موشک ایرانی، ماهواره «امید» را که تکنولوژی و قطعات آن کاملاً ایرانی بود، به فضا برد که این ماهواره تا پایان 82 روز ماموریت خود در مدار زمین در گردش بود.

در بهمن 1391 نیز کاوشگر ایرانی «پژوهش» برای نخستین بار یک موجود زنده (میمون فرگام) را به فضا برد و سالم به زمین برگرداند تا مقدمه ای بر اعزام انسان ایرانی به فضا در آینده نزدیک باشد.

اما اکنون در سال 1394 تقریباً همه برنامه های فضایی ایران متوقف شده و ماهواره هایی مانند «شریف» در انبارها خاک می خورند و در مقابل برای تکمیل پروژه تحقیر ایرانیان، امروز کمپانی ایرباس، اجازه داد تا یک فروند هواپیمای ایرباس 350 که در حال عبور از مسیر سنگاپور به اروپا بود به مدت 2 ساعت در خاک ایران فرود آید تا ایرانی ها با این هواپیما که ممکن است 5 سال بعد در سال 2021 به ایران تحویل شود عکس یادگاری بگیرند!

بعد از روی کار آمدن دولت و در یک اقدام نمایشی پرواز هواپیماهای وطنی ایران 140 به خاطر سقوط پرواز طبس و بدون بررسی های لازم ممنوع شد. آن زمان برخی کارشناسان استفاده بیش از ظرفیت هواپیما و گرمای هوا را یکی از عوامل سقوط آن می دانستند ولی تولید و پرواز و توسعه ایران 140 توسط دولت به بایگانی تاریخ سپرده شد.
 ایرباس های 350 و 380 خریداری شده قادر به فرود در اکثر فرودگاه های ایران نیست و با قسمتی از مبالغ سنگینی که صرف خرید این هواپیماهای لوکس شده ، می شد پروژه های افتخار آمیز و بومی ایران در عرصه فضایی را توسعه و پایه های دانش بومی صنعت هواپیماسازی را که چند سالی بود آغاز شده را تکمیل نماید.
@hermesi کانال هرمس








      

? تجربه انتخاباتی شهید مطهری: تلخ، عبرت آموز و خواندنی!

??من یک درس شخصی را برای شما می‏ گویم. در سال 25 که مرحوم آقا سید ابوالحسن فوت کرد و آقای بروجردی مرجع شد من در فاصله چند روز گفتم تمام مشکلات من در باب «خلافت» حل شد، یعنی گذشته را در پرتو حال شناختم.

??آقای آقا سید ابوالحسن «مرجع کل فی الکل» بود و من حدود هشت سال بود که در قم بودم و افراد زیادی را می ‏شناختم که آدمهای خوبی بودند.

??در آن چند روز یکمرتبه می‏ خواست یک قدرت بزرگ روحانی از مقامی به مقام دیگر منتقل شود، یک امتحان بسیار بزرگ. من یکمرتبه دیدم مثل اینکه حوزه قم زیرورو شد. یک حالت هول عجیبی به افراد افتاد. حال، هرکسی گرایشی به یک آقا داشت. در راه گرایش به این آقا و کوبیدن بقیه آقایان همه چیز فراموش شده بود. مثل اینکه موقتاً همه، همه چیز را فراموش کرده بودند. یک حالت جنون آمیزی به وجود آمده بود. این آن را تعدیل می‏ کرد و آن یکی را تفسیق، و دیگری به عکس.

??گفتم سبحان اللَّه! بشر چه موجودی است! پس اگر روزی پیغمبری بخواهد بمیرد و یک خلافت به آن عظمت بخواهد منتقل شود، می‏ بیند آن عادلترین عادلها تبدیل می ‏شود به فاسق‏ترین فاسقها.

??از امتحانهایی که در زمان حاضر برای بشر پیش می ‏آید انسان می ‏تواند طبیعت بشر در گذشته را بفهمد، که می ‏فهمد. همین ماها هم اگر بودیم از همین کارها می‏ کردیم. چیز عجیبی نیست که انسان فکر می ‏کند آدمهای خیلی استثنایی آمدند خلافت علی علیه السلام را غصب کردند. نه، اگر ماها هم بودیم همین کارها را می‏ کردیم.

?? فلسفه تاریخ، ج1، ص180.

عضو کانال نماینده تهران شوید:
@www_rasaee_ir








      

آمارهای جهانی می گویند با وجود تحریم و نفت ارزان بودجه جاری دولت روحانی بیش از همه دولت های قبل از خود بوده است. @hermesi

همانطور که  می دانیم  : یکی از خیانت های دیگر دولت احمدی نژاد این بود که با وجود نفت صد دلاری از تشریفات و تجملات و بریز و بپاش دولتی و فربه کردن مدیران دولتی کاست و بودجه جاری دولت را به شدت کاهش داد. همانگونه که اینفوگرافی آمارهای جهانی نشان می دهد بودجه جاری دولت که در زمان احمدی نژاد( 2006 تا 20014) به پایین ترین سطح خود در میان دولت های پس از جنگ رسیده بود در دولت روحانی که ادعا می شد "به واسطه تحریم خزانه خالی است" مجددا به اوج خود یعنی به میزان دولت هاشمی رسیده است. کارشناسان می گویند اقتصاد سیاسی دولت یازدهم بیشتر مبتنی بر فربه کردن طبقات بالای اقتصادی وابسته به رانت های نفتی کارگزاران و دلالان و واردکنندگان اتاق بازرگانی است.
نشانه های دیگری نیز اشاره دارند که فربه کردن طبقات "متوسط به بالای شهری" همچون پزشکان متخصص، مدیران کلان و میانی و... نیز در دستور کار قرار گرفته اند. طرح تحول نظام سلامت با افزایش چندصد درصدی تعرفه های پزشکی و افزایش بی سابقه حقوق و مزایا و پاداش های وزرا، مدیران کلان و میانی دولتی که سهم عمده ای در افزایش بودجه جاری دولت داشته از اقدامات دولت روحانی برای محکم کردن پایگاه طبقاتی خود برای تضمین آینده سیاسی طبقه متبوع بوده است.
در عوض عمده بودجه های توسعه روستایی در بودجه سال 95 حذف شده اند.
کانال هرمس @

 








      


:red_circle:گوجه فرنگی دولت قبل و پیاز دولت تدبیر

-در اقتصاد فرق است میان تورم با قیمت بالای اجناس !
همچنین ملاک در محاسبه نرخ تورم و دفاع از سیاستهای اقتصادی دولتها ازجمله در مهار تورم مقایسه تورم هردوره با دوره مشابه و با لحاظ دوره پایه در سبد کالایی مشخص می باشد و استناد به تورم نقطه به نقطه صرف یک کار تکنیکی در ارزیابی سیاستها و اقدامات اقتصادی دولت توسط دستگاه ارزیابی کننده است و برای افکار عمومی قابل استفاده نیست.
انچه که افکار عمومی به عنوان شاخص میتواند در ارزیابی ادعاهای دولتها مورد استفاده قرار دهد میزان تغییر در قدرت خریدشان است که عملا در جیب و سفره خود انرا می یابند و مورد داوری قرار میدهند .

-دولت یازدهم با اتخاذ رویکرد تبلیغاتی و با ادعای مهار تورم بدون توجه به اثار ان در شرایط رکودی کشور و خصوصا تاثیر ان بر معیشت مردم از بدو شروع بکار سیاست رها سازی قیمتها و گران سازی اجناس را در پیش گرفته است و نتیجه ان کاهش قدرت خرید مردم و در نتیجه کاهش تقاضای کل و عمیق تر شدن رکود بوده است و البته با این کار دولت توانسته است امکان بازیگری نیروهای ناپیدای بازار در حوزه تعامل عرضه و تقاضا را شدیدا کاهش دهد که از ان تحت عنوان بازگشت ارامش به بازار یاد میشود .

-برای مثال در گذشته مردم شاهد بودند که قیمتها تحت تاثیر عوامل بازار کم ثبات بوده و مثلا شیر در یک روز از 1200 تومان به 1250 تومان تغییر میکرد و به همین ترتیب در سایر کالاها و این امر موجب می گردید تا دولت بطور مستمر در موضوع دخالت کرده و در صدد حفظ ارامش بازار برامده و در عین حال متناسب با افزایش قیمتها ضمن اصلاح سیاستهای اقتصادی، سیاستهای حمایتی را در قالب افزایش حقوق و دستمزد با هدف حفظ قدرت خرید مردم اعمال نماید .
به عبارتی دولت در کنار توجه به قدرت خرید مردم و حفظ ارامش در بازار موضوع رشد و رونق بازار را نیز مهمتر از تثبیت تورم به قیمت رکود و افزایش بیکاری میدانست .

-در حالیکه دولت یازدهم بی توجه به مولفه های مذکور و صرفا با تمرکز بر مهار تورم از طریق افزایش حسابشده قیمتها نیروهای موثر در بازار را از رمق انداخته و تقاضای کل را کاملا غیر موثر ساخته است برای مثال وقتی شیر از بطری 1200 تومان در یک دوره 2 ساله به 2500 تومان افزایش می یابد افت تقاضای کل دیگر رمقی برای نیروهای بازار برای تحرک باقی نمی گذارد و در چنین وضعیتی قطعا قیمت شیر در یک دوره زمانی 6 ماهه همین رقم و یا اندکی تغییر را نشان خواهد داد و مقایسه تورم نقطه ای و حتی تک رقمی ساختن ان در کالبد درحال احتضار اقتصاد جای افتخار و دفاع از اقدامات بعمل امده را باقی نخواهد گذاشت .

- همه بخاطر داریم که در یک هفته قیمت گوجه فرنگی انهم در غیر فصل ان به 2500 تومان افزایش یافت و این اتفاق دولت را تا استانه استیضاح در نزد افکار عمومی به پیش برد / در حالیکه امروز پیاز مدتی است که در سطح شهر نزدیک به 5000 تومان بفروش میرسد و مردم شاهد ادعای موفقیت دولت در تک رقمی ساختن تورم نقطه ای توسط وزیر اقتصاد دولت تدبیر میباشند .

-بیشک نقش نماینده مجلس در راستای انجام وظیفه نظارتی و ریل گذاری حرکت دولتها است که می بایست مانع از ایجاد حیرت و یاس در احاد ملت انهم در امور معیشتی و حقوق اساسی انها در سایه پیگیری اهداف جناحی و امال و ارزوهای خاندانی انها گردد .

:arrow_up:
:red_circle: ابوالفضل ظهره وند

دیپلمات و سفیر سابق وزارت خارجه و کاندیدای نمایندگی مجلس از تهران

×××××××××××××××××××××××××××××××××

:red_circle:عضویت در #کانال_ابوالفضل_ظهره_وند :arrow_lower_left:

@zohrehvand1








      

روزنامه دولتی ایران در تاریخ 28 بهمن 94 طی شبه داستانی به نام "همسایه طبقه بالا" که به قلم لیلی مشرقی، نویسنده سایت ضدانقلابی سحام نیوز، منتشر شده ، وقیحانه و با مثالهایی روشن، حریم رهبر مجاهد انقلاب را شکسته و وقیحانه امام خامنه ای را مورد هتاکی قرار داده است.
متن کامل مطلب توهین آمیز روزنامه ایران در لینک زیر قابل دسترس است:

http://iran-newspaper.com/?nid=6153&pid=3&type=1

رسیدگی به این حرمت شکنی زشت حتما وظیفه دادستان محترم تهران است اما خواستم به یادتان بیاورم که اگر از روز نخست انتخابتان حتی لحظه ای از حمایت این مرد بزرگ و مظلوم که امروز روزنامه دولتتان حرمتشان را شکسته، محروم بودید، یقین دارید که از دولتتان نشانی باقی نمی ماند؛ بنابراین از صبر رهبر انقلاب و ملت ایران شرم کنید و در اسرع وقت به این حرمت شکنی وقیحانه رسیدگی کنید که دیگر بیش از این تحمل فتنه گری را تحت پوشش اعتدال جایز نمی دانیم.

والسلام علی من اتبع الهدی
عبدالرضا داوری
30 بهمن 94

به کانال تلگرامی دکتر عبدالرضا داوری بپیوندید:
https://telegram.me/dr_davari








      

فریب اقتصادی روحانی و انتخابات پیش رو
م.مهدیار
حسن روحانی به واسطه حضور چند ساله اش در قامت رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، این امکان را داشت که بتواند در فضایی غیر اجرایی با گرد آوردن صاحب نظران همسو تاملات و راهبردهایی را در باره «راه توسعه» تدارک ببنید. کتاب « امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران» که حسن روحانی با همکاری محمد نهاوندیان، محمدباقر نوبخت، اکبر ترکان و محمد حسین ملایری تالیف کرده است را می توان از مهمترین اسنادی دانست که دیدگاههای حسن روحانی پیش از ریاست جمهوری را بازنمایی کرده است. حسن روحانی در صفحه 782 این کتاب با بررسی دیدگاههای مختلف پیرامون امنیت ملی و مکاتب اقتصادی گوناگون در نهایت چنین نسخه می پیچد: « به نظر می رسد که نظریه های مکاتب نهادگرایان، و کینزی های جدید با الگوی مطلوب توسعه در جمهوری اسلامی ایران قرابت بیشتری داشته باشند».
اقتصاد «کلاسیک» و «نئوکلاسیک» مبتنی بر اندیشه های آدام اسمیت بر حضور دست های نامرئی بازار برای کنترل آن(خود کنترلی بازار) تاکید دارند و به دنبال حداقلی کردن حضور دولت در عرصه اقتصادی، تقویت سرمایه داران بخش خصوصی و بازاری کردن نهاد های اجتماعی هستند. دو‌ نگرش نهادگرایی و کینزی بـه نـقد قرائت نئوکلاسیک از اقتصاد سیاسی می‌پردازند. «نهاد گرایی» نقش نهادهای اقتصادی،اجتماعی و سیاسی را در تـعیین حوادث اقتصادی مورد‌ تأکید‌ قرار می‌دهد. به نظر آنها نئوکلاسیک‌ها از نقش فضاهای غیر اقـتصادی کـه کارگزاران در آن تصمیم‌گیری می‌کنند،غفلت می‌ورزند. نهادگرایان بر خـلاف نـئوکلاسیکها بر نقش فعال دولت بـر اقـتصاد تأکید دارند و اقتصاد را یک نظام خود گردان نمی‌دانند.
‌ «کینزی» ها نـیز بـا اقـتصاد لسفری و‌ خود کنترلی دسـت نـامریی بازار مخالف بوده و خواهان حضور فعال دولت در اقتصاد‌ می‌باشد‌ زیرا‌ وجود نداشتن تعادل‌های اقتصادی در نظر آنها (بر خـلاف نـئوسیک‌ها)موقتی نـبوده و در طبیعت بازار وجود دارد.اقتصاد‌ سیاسی کـینزی بـر احـیای پیـوند اقـتصاد و سـیاست تأکید می‌کند. کینز سرمایه‌داری را بحران خیز و در عین حال اصلاح پذیر تلقی می‌کند. به عقیده کینزی‌ها دولت با دخالت در تقاضای کل،بخش مالی اقتصاد و قیمت‌ها به حل بی‌ثباتی‌های اقتصادی‌ اقدام‌ می‌کند.
روحانی در ابتدای کار وانمود کرد که به دنبال اقتصاد نهادگراست و علی طیب نیا یکی از اقتصاددان نهادگرا را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد و مجلس نهم هم بالاترین رای اعتماد تاریخ خود را به طیب نیا پیشکش کرد. اما اوضاع کم کم تغییر کرد و حضور پررنگ طرفداران اقتصاد نئوکلاسیک و متمایل به بازار آزاد چون مسعود نیلی، محمد نهاوندیان، ولی الله سیف، محمد آخوندی، محمد نعمت زاده، عیسی کلانتری و اسحاق جهانگیری بر تیم اقتصادی دولت روحانی سایه افکنده است تا جایی که علی طیب نیا یا در برابر سیاست های اقتصادی دولت سکوت می کند( طیب نیا قبل از امضای برجام کمترین اظهار نظر را درباره نقش برجام در حل مشکلات اقتصادی داشت) یا انتقادات خود را در رسانه ها مطرح می کند( نامه چهار وزیر به روحانی را به یاد آورید) ورسانه های سیاسی و اقتصادی کارگزاران( نشریه های محمد قوچانی از جمله شرق، صدا و تجارت فردا) بارها از احتمال جایگزینی طیب نیا با امثال جلالپور( رییس اتاق بازرگانی) سخن به میان آورده اند.
از این جهت یک چرخش آشکار در گفته ها و رفتار دولت روحانی دیده می شود تا جایی که امثال آخوندی و نیلی آشکارا از دخالت دولت به عنوان رسوبات سوسیالیستی یاد می کنند و دولت دامنه آزاد سازی اقتصادی اش را حتی به سمت نظام سلامت و نظام آموزش و پرورش برده است.
نحوه رفتار نمایشی دولت پس از برجام( قراردهای ایرباس و خودرو و...) نیز نشان داد که دولت بیش از اینکه حتی به فکر سرمایه گذار تولیدی داخلی باشد به دنبال تقویت طبقه وارد کننده داخلی و نیز کمپرادور( طبقه متصل به سرمایه گذاری خارجی) است. به نظر می رسد دولت در تلاش است تا پایگاه طبقاتی خود را از پیوند شخصی ( حضور وزرای هزارمیلیاردی، حضور موثرین طبقه نفتی کارگزاران سازندگی از جمله زنگنه و ترکان و وابستگان اتاق بازرگانی از جمله آخوندی، نهاوندیان و نعمت زاده) به پیوند سیاسی( ایجاد یک طبقه اجتماعی برای تضمین بقای دولت طبقاتی در آینده) ارتقا دهد.
از این جهت مجلس آینده نباید مجلسی باشد که موی دماغ این سیاست های اقتصادی دولت باشد.پس نباید عجیب باشد که در لیست مورد حمایت دولت و اصلاح طلبان در تهران حتی یک چهره اقتصادی نیز حضور ندارد. مجلس مطلوبِ دولت، مجلسی است که تنها از نظر سیاسی هوادار دولت باشد و حواس ها را به حوزه سیاست مشغول کند تا دولت بتواند به راحتی سیاست های اقتصادی خود را برای شکل دهی این طبقه برخوردار پیش ببرد و کار نیمه تمام دولت های هاشمی و خاتمی را به اتمام برساند.

@hermesi کانال هرمس








      

??رد صلاحیت شهید دکتر دیالمه بر طبق قانون فعلی انتخابات!!!

?طبق بند‌ 7 ماد‌ه 28 که در مجلس هشتم اضافه شد،‌ سن نامزد‌ها حد‌ّاقل 30 سال و حد‌اکثر 75 سال د‌رنظر گرفته شد‌ه است.
?این محد‌ود‌یّت، مد‌اخله ناروا د‌ر حقوق اساسی مرد‌م ایران است.
?شهید‌ د‌کتر د‌یالمه 26 سال د‌اشت و جوان‌ترین و یکی از شایسته‌ترین نمایند‌گان د‌وره اول مجلس بود‌.
?باید‌ به مرد‌م مشهد‌ برای انتخاب شهید دیالمه در آن زمان تبریک گفته شود‌.
?محروم کرد‌ن مجلس از چنین عناصری ظلم د‌ر حق ملّت و کشور است.

از مصاحبه مهندس سید احمد کاشانی با روزنامه قانون مورخ 13 بهمن 1394
@ahmad_kashani








      

قاچاقچی ها به دولت نفوذ کرده اند یا دولتی ها همان قاچاقچی ها هستند؟

در دولت احمدی نژاد قدمهای خوبی جهت نظارت و شفافیت اطلاعات گردشهای کالایی و پولی اقتصادی صورت گرفت. طرح سهمیه بندی بنزین از طریق کارت سوخت، طرح کد رهگیری معاملات ملکی مسکن و طرح شبنم از جمله مهمترین این ابزارها بود که در دو سال گذشته یک به یک در حال حذف هستند.


1-حذف ایران کد و شبنم:
 ماههای ابتدایی روی کار آمدن دولت روحانی، وزیر هزارمیلیاردی صنعت و معدن در اولین اقدامات خود طرح های نظارتی "ایران کد" و "شبنم" (نصب بارکد بر روی کالاهای وارداتی برای اطمینان از قاچاق نبون آنها و پیگیری آنها از مبدا واردات) را که باعث شفاف سازی در کمرگ و واردات می شد را بدون طرح جایگزین لغو کرد. نعمت زاده البته بعدا بواسطه انتقادات مجلسی ها گفت که طرح شبنم را در مورد واردات کالاهای اساسی اجرا می کند که نکرد!

2-حذف کارت سوخت:
چند روز پیش هم  جناب زنگنه طرح حذف کارت سوخت را به هیات دولت برد. کارت سوختی که فوبیای قاچاقچیان سوخت شده بود و آنها را در این سالها با مشکلات و موانع سختی مواجه کرده بود بعد از بی اثر شدنش در دولت جدید اکنون به طور کامل حذف می شود.

3- حذف کد رهگیری معاملات مسکن
 طرح شفاف ساز "کد رهگیری معاملات مسکن" که باعث شفافیت بیشتر اطلاعات معاملات ملکی و  آشکار شدن فعالیت های سوداگران بخش مسکن می شد نیز با چراغ سبز دولت روحانی در حال لغو است. یکی از مهمترین نکته های این طرح این بود که مانع فروش یک ملک به بیش از یک نفر می شد و کم شدن چند صد درصدی پرونده های تخلف ملکی در چندسال اخیر از برکات این طرح بود. در این مورد آخر حتی قانون مصوب مجلس مبنی بر راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان نیز نادیده گرفته شده است.
 سوال اصلی اینجاست که چه کسانی در دولت از شفافیت اطلاعات ضربه می خورند؟
و نقش انتساب و انتصاب وزرایی که پایگاه طبقاتی آنها در کارتل ها و هلدینگ های نفت(زنگنه) و پتروشیمی(نعمت زاده) و مسکن (آخوندی) است در پیگیری این عدم شفافیت ها چیست؟ آنها چه نفعی از رشد قاچاقچیان و سوداگران می برند؟

@hermesi کانال هرمس








      

نظرسنجی اینترنتی بررسی ائتلاف اصولگرایان


با توجه به در پیش رو بودن انتخابات مجلس و انتشار فهرست ائتلاف اصولگرایان؛ جمعی از جوانان انقلابی شهر تهران نظرسنجی درباره بررسی اعضای این ائتلاف را در دستور کار خود قرار داده‌اند. این نظرسنجی بین نامزدهای اصولگرا که در فهرست قرار داشته و یا به صورت مستقل شرکت کرده‌اند انجام میشود.

در این نظرسنجی لزومی ندارد که سقف رأی به 30 نامزد رعایت شود و صرفا نظر مشارکت کنندگان در مورد هر نامزد اهمیت دارد.

این نظرسنجی وابسته به هیچ نهادی نیست و برای سهولت مشارکت ورود به اکانت گوگل حذف شده‌است. از مشارکت کنندگان درخواست می کنیم صرفا یکبار در نظرسنجی شرکت کنند.
پیشاپیش از مشارکت شما متشکریم.

https://docs.google.com/forms/d/1G0hWOPR8SNdzxEqvssQkLVveYOHfbj3NaOai7Wx7kTY/viewform








      

روایت خبرگزاری ها از میزگرد مجلس دهم با حضور حق شناس، داوری، خرم و اسکندری

??خبرگزاری دانشجو/عبدالرضا داوری، مشاور وزیر کشور دولت دهم نیز در ادامه این میزگرد بیان کرد: اشغال سفارت آمریکا، جنگ تحمیلی و پرونده هسته‌ای سه واقعیت مهمی هستند که از ابتدای انقلاب آنان را پشت سر گذاشته‌ایم. این سه مسئله، مسائلی بودند که ایران را در سطح بین الملل مطرح کردند.
وی با طرح این پرسش که اهمیت مجلس دهم کجاست؟ در ادامه سخنان خود گفت: همان تیمی که در بیانیه الجزایر و در قطعنامه 598 نقش آفرینی کرد، همان تیم امروز مجری قرارداد برجام است. من اعتقاد دارم مهمترین وظیفه نمایندگان آینده نظارت بر عملکرد تیمی است که قرار است برجام را اجرا کنند.
داوری به سخنان حق شناس اشاره کرد و گفت: مردم ایران انقلاب کردند و هیچ کس نمی‌تواند این انقلاب را از آن حزب و جریانی خاص بداند.
وی ادامه داد: اتفاقی که امروز در عرصه انتخابات و نظارت‌ها صورت می‌گیرد، امری قانونی است و چنانچه ایرادی هم دارد باید به صورت قانونی آن را اصلاح کرد.
مشاور وزیر کشور در دولت یازدهم بیان داشت: آقایان می‌گویند در دو دولت نهم و دهم 700 میلیارد دلار از سرمایه مملکت دود شد و این در صورتی است که در دولت‌های نهم و دهم، درآمد دولت از نفت حدود 614 میلیارد دلار بود؛ که از این میزان 14.5 درصد به شرکت‌های نفتی داده شد، 50 میلیارد دلار در صندوق ذخیره ارزی پس انداز شد، 100 میلیارد دلار در خارج از کشور بلوکه، 174 میلیارد دلار صرف هزینه‌های عمرانی کشور و 200 میلیارد دلار نیز به عنوان حقوق به کارکنان و کارمندان داده شد.
داوری در ادامه با اشاره به این موضوع که در همه دولت‌ها نقدینگی رو به افزایش بوده است، تصریح کرد: در دولت هاشمی 1300 میلیارد نقدینگی در کشور وجود داشت، در سال 68 این میزان به 14 هزار میلیارد تومان ، در دوره اصلاحات به 70 هزار میلیارد تومان و در دوره احمدی نژاد به رقم 460 هزار میلیارد تومان رسید و امروز در دولت روحانی این میزان نقدنگی افزایش 100 درصدی داشته است.
وی ادامه داد: ما در این دو سال اخیر در حوزه اقتصاد عقبگرد داشته‌ایم. کسی که ادعا می‌کرد بودجه ناوگان هوایی را افزایش خواهد داد در بودجه سال آینده بودجه این بخش را 42 درصد کاهش داده است.
مشاور وزیر کشور در دولت دهم ضمن تاکید بر اینکه بودجه 95 کاملا انتخاباتی بسته شده است، گفت: کسانی که انتخاب می‌شوند، باید سوابق مجریان امروز را بررسی کنند و بدانند این افراد در قطعنامه 598 برجام و غیره چه کردند.
http://www.snn.ir/detail/News/487689/148

??خبرگزاری ایرنا/عبدالرضا داوری نیز گفت: مهم ترین وظیفه نمایندگان نظارت بر تیمی است که می خواهد توافق هسته ای را اجرا کند.
مشاور وزیر کشور دولت دهم گفت: همه اعتقاد دارند که باید زمینه حضور مردم در انتخابات فراهم شود اما آنچه در مجلس سوم و چهارم اتفاق افتاد باعث شد شورای نگهبان تفسیر کند که این تفسیر نیز مبنای قانونی دارد.
داوری گفت: ثبت نام وسیع مردم به این علت است که این باور در مردم به وجود آمده که در خود توان مدیریت و نمایندگی مجلس را احساس می کنند.
وی ادامه داد: این امر نشان دهنده بلوغ سیاسی و رشد مردم است و نمی توان جهش نرخ ثبت نام را پدیده ای ناخوشایند دانست.

http://www3.irna.ir/fa/News/81962805/

??خبرگزاری رسا/عبدالرضا داوری، مشاور وزیر کشور در دولت دهم در این نشست به بررسی سه مقطع مهم انقلاب و روش دیپلماسی آن زمان پرداخت و گفت: واقعه گروگانگیری دیپلمات های آمریکایی در سال 58، جنگ تحمیلی و قطعنامه 598 و پرونده هسته ای از جمله مهم ترین وقایع در ایران است که کشور ما  با این سه واقعه در مسائل بین المللی مطرح شد.
وی با بیان این که در این سه پرونده بین المللی، مجلس و پارلمان ایران از نقش آفرینی کنار گذاشته شد، افزود: جریانی در کشور پس از انقلاب شکل گرفت که قصدش این است که حاکمیت میانه روی و اعتدال را جایگزین اندیشه های رهبر کبیر انقلاب کند و همه تلاشش این است که برچسب تندروی و افراط گری را نیز به این گفتمان مقابل بزند.
مشاور وزیر کشور در دولت دهم تصریح کرد: در سایه این گفتمان اعتدال و میانه روی پیوندهای جدیدی در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شکل گرفته است که متفاوت از اهداف بنیادین انقلاب است.
وی درادامه با اشاره به فرمان تاریخی امام (ره) درباره سلمان رشدی، گفت: رهبر کبیر انقلاب در سال 67 این فرمان را در حالی صادر کرد که همه شاخصه های اقتصادی ما از رشد اقتصادی گرفته تا میزان  رشد نقدینگی در سطح پایینی قرار داشت و کشور در بدترین وضعیت اقتصادی بود که این فرمان امام از سوی این جریان اعتدال و میانه رو در واقع افراط است.
http://www.rasanews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=316518

به کانال تلگرامی دکتر عبدالرضا داوری بپیوندید:
https://telegram.me/dr_davari








      
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >