روایت خبرگزاری ها از میزگرد مجلس دهم با حضور حق شناس، داوری، خرم و اسکندری

??خبرگزاری دانشجو/عبدالرضا داوری، مشاور وزیر کشور دولت دهم نیز در ادامه این میزگرد بیان کرد: اشغال سفارت آمریکا، جنگ تحمیلی و پرونده هسته‌ای سه واقعیت مهمی هستند که از ابتدای انقلاب آنان را پشت سر گذاشته‌ایم. این سه مسئله، مسائلی بودند که ایران را در سطح بین الملل مطرح کردند.
وی با طرح این پرسش که اهمیت مجلس دهم کجاست؟ در ادامه سخنان خود گفت: همان تیمی که در بیانیه الجزایر و در قطعنامه 598 نقش آفرینی کرد، همان تیم امروز مجری قرارداد برجام است. من اعتقاد دارم مهمترین وظیفه نمایندگان آینده نظارت بر عملکرد تیمی است که قرار است برجام را اجرا کنند.
داوری به سخنان حق شناس اشاره کرد و گفت: مردم ایران انقلاب کردند و هیچ کس نمی‌تواند این انقلاب را از آن حزب و جریانی خاص بداند.
وی ادامه داد: اتفاقی که امروز در عرصه انتخابات و نظارت‌ها صورت می‌گیرد، امری قانونی است و چنانچه ایرادی هم دارد باید به صورت قانونی آن را اصلاح کرد.
مشاور وزیر کشور در دولت یازدهم بیان داشت: آقایان می‌گویند در دو دولت نهم و دهم 700 میلیارد دلار از سرمایه مملکت دود شد و این در صورتی است که در دولت‌های نهم و دهم، درآمد دولت از نفت حدود 614 میلیارد دلار بود؛ که از این میزان 14.5 درصد به شرکت‌های نفتی داده شد، 50 میلیارد دلار در صندوق ذخیره ارزی پس انداز شد، 100 میلیارد دلار در خارج از کشور بلوکه، 174 میلیارد دلار صرف هزینه‌های عمرانی کشور و 200 میلیارد دلار نیز به عنوان حقوق به کارکنان و کارمندان داده شد.
داوری در ادامه با اشاره به این موضوع که در همه دولت‌ها نقدینگی رو به افزایش بوده است، تصریح کرد: در دولت هاشمی 1300 میلیارد نقدینگی در کشور وجود داشت، در سال 68 این میزان به 14 هزار میلیارد تومان ، در دوره اصلاحات به 70 هزار میلیارد تومان و در دوره احمدی نژاد به رقم 460 هزار میلیارد تومان رسید و امروز در دولت روحانی این میزان نقدنگی افزایش 100 درصدی داشته است.
وی ادامه داد: ما در این دو سال اخیر در حوزه اقتصاد عقبگرد داشته‌ایم. کسی که ادعا می‌کرد بودجه ناوگان هوایی را افزایش خواهد داد در بودجه سال آینده بودجه این بخش را 42 درصد کاهش داده است.
مشاور وزیر کشور در دولت دهم ضمن تاکید بر اینکه بودجه 95 کاملا انتخاباتی بسته شده است، گفت: کسانی که انتخاب می‌شوند، باید سوابق مجریان امروز را بررسی کنند و بدانند این افراد در قطعنامه 598 برجام و غیره چه کردند.
http://www.snn.ir/detail/News/487689/148

??خبرگزاری ایرنا/عبدالرضا داوری نیز گفت: مهم ترین وظیفه نمایندگان نظارت بر تیمی است که می خواهد توافق هسته ای را اجرا کند.
مشاور وزیر کشور دولت دهم گفت: همه اعتقاد دارند که باید زمینه حضور مردم در انتخابات فراهم شود اما آنچه در مجلس سوم و چهارم اتفاق افتاد باعث شد شورای نگهبان تفسیر کند که این تفسیر نیز مبنای قانونی دارد.
داوری گفت: ثبت نام وسیع مردم به این علت است که این باور در مردم به وجود آمده که در خود توان مدیریت و نمایندگی مجلس را احساس می کنند.
وی ادامه داد: این امر نشان دهنده بلوغ سیاسی و رشد مردم است و نمی توان جهش نرخ ثبت نام را پدیده ای ناخوشایند دانست.

http://www3.irna.ir/fa/News/81962805/

??خبرگزاری رسا/عبدالرضا داوری، مشاور وزیر کشور در دولت دهم در این نشست به بررسی سه مقطع مهم انقلاب و روش دیپلماسی آن زمان پرداخت و گفت: واقعه گروگانگیری دیپلمات های آمریکایی در سال 58، جنگ تحمیلی و قطعنامه 598 و پرونده هسته ای از جمله مهم ترین وقایع در ایران است که کشور ما  با این سه واقعه در مسائل بین المللی مطرح شد.
وی با بیان این که در این سه پرونده بین المللی، مجلس و پارلمان ایران از نقش آفرینی کنار گذاشته شد، افزود: جریانی در کشور پس از انقلاب شکل گرفت که قصدش این است که حاکمیت میانه روی و اعتدال را جایگزین اندیشه های رهبر کبیر انقلاب کند و همه تلاشش این است که برچسب تندروی و افراط گری را نیز به این گفتمان مقابل بزند.
مشاور وزیر کشور در دولت دهم تصریح کرد: در سایه این گفتمان اعتدال و میانه روی پیوندهای جدیدی در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شکل گرفته است که متفاوت از اهداف بنیادین انقلاب است.
وی درادامه با اشاره به فرمان تاریخی امام (ره) درباره سلمان رشدی، گفت: رهبر کبیر انقلاب در سال 67 این فرمان را در حالی صادر کرد که همه شاخصه های اقتصادی ما از رشد اقتصادی گرفته تا میزان  رشد نقدینگی در سطح پایینی قرار داشت و کشور در بدترین وضعیت اقتصادی بود که این فرمان امام از سوی این جریان اعتدال و میانه رو در واقع افراط است.
http://www.rasanews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=316518

به کانال تلگرامی دکتر عبدالرضا داوری بپیوندید:
https://telegram.me/dr_davari