آمارهای جهانی می گویند با وجود تحریم و نفت ارزان بودجه جاری دولت روحانی بیش از همه دولت های قبل از خود بوده است. @hermesi

همانطور که  می دانیم  : یکی از خیانت های دیگر دولت احمدی نژاد این بود که با وجود نفت صد دلاری از تشریفات و تجملات و بریز و بپاش دولتی و فربه کردن مدیران دولتی کاست و بودجه جاری دولت را به شدت کاهش داد. همانگونه که اینفوگرافی آمارهای جهانی نشان می دهد بودجه جاری دولت که در زمان احمدی نژاد( 2006 تا 20014) به پایین ترین سطح خود در میان دولت های پس از جنگ رسیده بود در دولت روحانی که ادعا می شد "به واسطه تحریم خزانه خالی است" مجددا به اوج خود یعنی به میزان دولت هاشمی رسیده است. کارشناسان می گویند اقتصاد سیاسی دولت یازدهم بیشتر مبتنی بر فربه کردن طبقات بالای اقتصادی وابسته به رانت های نفتی کارگزاران و دلالان و واردکنندگان اتاق بازرگانی است.
نشانه های دیگری نیز اشاره دارند که فربه کردن طبقات "متوسط به بالای شهری" همچون پزشکان متخصص، مدیران کلان و میانی و... نیز در دستور کار قرار گرفته اند. طرح تحول نظام سلامت با افزایش چندصد درصدی تعرفه های پزشکی و افزایش بی سابقه حقوق و مزایا و پاداش های وزرا، مدیران کلان و میانی دولتی که سهم عمده ای در افزایش بودجه جاری دولت داشته از اقدامات دولت روحانی برای محکم کردن پایگاه طبقاتی خود برای تضمین آینده سیاسی طبقه متبوع بوده است.
در عوض عمده بودجه های توسعه روستایی در بودجه سال 95 حذف شده اند.
کانال هرمس @