سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
لینک دوستان
ویرایش

پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :32
  • بازدید دیروز :52
  • کل بازدید :499522
  • تعداد کل یاد داشت ها : 577
  • آخرین بازدید : 103/1/31    ساعت : 6:36 ع

 








      

پشت صحنه ای  از زبان دکتر احمدی نژاد درباره ماجرای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی اش برای وزارتخانه نفت که علت تفاوت رفتارها و برخوردهای دیروز و امروز را آشکار می کند .

 

دانلود صوتی


دکتر احمدی نژاد در جریان استیضاح وزیر کار در مجلس به این نکته اشاره داشت که :

« فکر می کنم مسایلی پشت صحنه ها می گذرد که نمایندگان [!؟] محترم و ما از آن خبر نداریم و این مسائل وقتی در میدان اداری کشور وارد می شود ، عناوین دیگری پیدا کرده و به موضوعات اختلافی تبدیل می گردد . مسئله و مشکل اصلی جای دیگری است که باید آنها را مورد توجه قرار داد... »

واقعاً هم همینطور بود و هست .

اما دلیل یادآوری این سخنان این بود که از زاویه مورد اشاره دکتر احمدی نژاد یعنی از پشت صحنه ، نگاهی بیندازیم به مشکل و درد اصلی آقایی که این روزها سخت در تکاپوی بی اعتبار کردن و زیر سوال بردن خدمات و اقدامات دولت دکتر احمدی نژاد است ، هرچند شاید دردهای امثال این آقا بیش از اینها باشد اما اوجش از جایی است که در ادامه خواهد آمد .  

بخشی از سخنان دکتر احمدی نژاد در جمع مردم پاکدشت در تاریخ سوم خرداد 88 ( قبل از آن انتخابات حماسی ) : 

« من مطلع شدم در بخش نفت ، من دیدم یکی از این محصولات نفت را که در کشتی ها مصرف می شود ، این را از سالهای گذشته یک جا می فروشند به یک دلالی که در امارات هست . من فردی را فرستادم تحقیق کرد . گفتم شما چطور این را یک جا می فروشید - این بحث چهار سال قبله -  چرا کاری نمی کنید که در مرزهای خودمان ، در بندرهای خودمان ، جایگاهی درست بشود ، کشتی ها بیان اونجا بارگیری کنند ، سودش هم بمونه در جیب ملت ایران .

این کالایی را که یک جا می دادن به آن فرد ، او هم چهارصد میلیون دلار سود می کرد و می داد به نفر بعدی . ما گفتیم خب این را بیان بدید داخل ایران ، اعلام کنید از مردم ایران بیان اینجا جایگاه بزنند ، انبار بزنند ، خودشان به کشتیها بفروشند و یکی از دانشجویان عزیزی که با من تز فوق لیسانسش را می گذراند مامور شد بره تحقیق بکنه این را . رفت بررسی کرد ، تا امارات هم رفت ، تمام بندرها را رفت ، با کشتیهای خارجی مصاحبه کرد ، گزارش آورد . گفت فلانی همه کشتیهایی که می یان خلیج فارس به نفعشونه و ترجیح میدن که بیان در بندرهای ایران این کالا را خریداری بکنند و ناراحتند که این میره در یکی از بنادر امارات . راه آنها دویست ، سیصد کیلومتر دور می شه و کشتی چون آرام حرکت می کنه ، دو سه روز ، چهار روز زمان سفرش طولانی می شه . بنادر ایران هم آبادتر است هم در مسیر است هم امن تر است .

من نوشتم قاطع به وزیر نفت که آقا این را دیگه حق نداری اونجوری بفروشی . باید آگهی بدید در داخل ایران ، بیان در بنادر ، هر کس که قیمت بیشتری داد ، پایگاه بزنه ، اینها را بفروشه . بعداً به من گفتن انجام دادیم . گفتم خب پرونده را بیارید ببینیم . پرونده را وقتی آوردند ، ورق زدم ، دیدم وقتی که اینها آگهی دادند شرکتهایی که دارای این سابقه ، این توانمندی ، این تخصص هستند بیان ، چند تا شرکت اومده . من دیدم به جای اینکه بدن به نفر اول ، دادن به نفر دوم یعنی اونی که قیمت کمتری داده ، می خواهد از دولت ارزانتر بخرد . گفتم پرونده اش را بیارید ببینم این مال کی هست . دقت کنید ! ببینید این رد پاها کجاست و تا کجاها باید بریم و بزنیم .

یک هو ما دیدیم یک آقایی که وابسته به یکی از سران کشور است و پانزده سال اکثر قراردهای نفت را به جیب باند و گروه ریخته است ، ظرف یک هفته رفته یک شرکت درست کرده ، نه زمین داره ، نه امکانات داره ، نه تخصص داره ، قیمتش هم پایین تر داده ، اما آمدن اون رو برنده اعلام کردن . دست کم 300 میلیون دلار ، مفت ، پول می رفت تو جیب اون . من به وزیر نفت گفتم این را متوقف کن . کی این کار را کرده ؟! معلوم شد یکی از معاونین آقای وزیر نفت . بلافاصله گفتم اون معاون که بیست سال ، بیست و پنج ساله همین طور در مناصب مختلف داره می چرخه ، گفتم این باید از سمت خود عزل بشود و او عزل شد .

امروز در روزنامه ها مصاحبه میکند علیه دولت و میگوید سیاستهای افتصادی دولت غلط است . بداند دنیا ، ملت ایران میداند و شما بهتر از همه ، خدایا ! تو شاهدی که ما این تهمتها و توهینها و بی ادبیها و فشارها را تحمل میکنیم اما امضای یک قرارداد یک ریالی علیه ملت ایران را هرگز تحمل نخواهیم کرد .

شما می دانید به خاطر مصالح کشور ، درگیر با دشمن بودیم ، ماجرای هسته ای بود ، دشمن کنار مرزهای ما لشگر کشی کرده بود و برای اینکه ورود به این بازیها و بگومگو ها مانع از اصلاحات اساسی و کار برای کشور می شد ، ما مطلقاً وارد این مباحث نشدیم و من چند بار اعلام کردم هرکس به من بدی کرده است ، توهین کرده است ، بخشیدم ، امروز هم می بخشم ، اما ، امروز برای دفاع از حقوق ملت مجبورم پرونده یک گروهی را که بیست و چهار سال در مراکز اصلی دولت و حکومت به صورت حزبی بوده اند و از هم حمایت می کرده اند و ریشه بسیاری از مشکلات کشور به اندیشه و عمل آنها بر می گردد ، مجبورم پرونده را باز کنم ، بعضی از این صفحات را در برابر چشم ملت عزیز ایران قرار بدهم که ان شاالله به فضل الهی در تلویزیون این کار را خواهم کرد .

بنده به همه احترام میگذارم . نه اهل تهمت ، نه اهل بد و بیراه ، نه اهل بی ادبی . اون چیزی که اتفاق افتاده است ، باز هم همه را نمی آورم روی میز ، می ذاریم ان شاالله ، به لطف خدا ، اگر مردم دوباره بنده را برگزیدند آن وقت همه آنها را در پیشگاه ملت محاکمه خواهیم کرد و حقوق ملت را به بیت المال برخواهیم گرداند ... »

هر چند در نهایت آن کسانی که محاکمه ، محکوم و حذف شدند ، مثل همیشه تاریخ ، عدالت طلبان بودند ...








      

 








      

 

دعوت نمایندگان به هتلها و رستوران‌ها در آستانه رأی اعتماد با رویّه انتخاب وزرا تناسب ندارد

خبرگزاری تسنیم: علی‌رضا زاکانی نماینده مردم تهران اظهار داشت: دعوت نمایندگان به هتلها و رستوران‌ها در آستانه جلسه رأی اعتماد مجلس تناسبی با رویّه انتخاب وزرا در گذشته ندارد.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، علی‌رضا زاکانی نماینده مردم تهران در جمع خبرنگاران با انتقاد از رفتار نادرست برخی نزدیکان به دولت مبنی بر دعوت نمایندگان به لابی‌های خاص در خارج از مجلس اظهار داشت: دعوت نمایندگان به هتلها و رستوران‌ها در آستانه جلسه رأی اعتماد مجلس تناسبی با رویّه انتخاب وزرا در گذشته ندارد.

زاکانی در ادامه همچنین با اشاره به اهمیت موضوع قراردادهای نفتی به‌ویژه قرارداد کرسنت افزود: وزارت اطلاعات باید اطلاعات عناصر فعال و متهم در این قرارداد را جهت روشن شدن فضای موجود و انتخاب درست نمایندگان در اختیار مجلس قرار دهد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه وزارت اطلاعات باید با در اختیار قرار دادن این اسناد و اطلاعات به نمایندگان، از انتخاب افراد غیرصالح برای تصدی پستهای مهم و کلیدی جلوگیری کند، گفت: همچنین دستگاه‌های ذی‌ربط باید در جهت شناسایی شبکه‌ها و عناصری که این روزها اسباب فشار به نمایندگان را فراهم کرده‌اند تلاش بیشتری نمایند.

زاکانی همچنین با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مجلس و سایر نهادها به دولت جدید گفت: بنای مجلس در تعامل با دولت است و بهترین کمک به دولت آقای روحانی انتخاب افرادی صالح، انقلابی، متخصص و پایبند به آرمان‌های انقلاب و امام و رهبری است تا شاهد تشکیل دولتی معتدل باشیم.

انتهای پیام/*








      

در انتخابات 88 تقلب نشد/ حفظ آرا برای روحانی کار سختی است/ هرروز کیهان را می‌خوانم

خبرگزاری تسنیم: سعید حجاریان می‌گوید که در انتخابات 88 آنچه از صندوق‌های رأی بیرون آمد نام احمدی‌نژاد بود و تقلبی در صندوق‌های رأی صورت نگرفت.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سعید حجاریان از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب است که همه وی را به‌عنوان تئوریسین جریان اصلاحات می‌شناسند. سعید حجاریان از آن دست شخصیت‌هایی است که به‌دلیل وضعیت جسمانی و همچنین نظرات خود کمتر در رسانه‌ها بروز و ظهور دارد ولی وقتی حرفی برای گفتن در افکار عمومی داشته باشد ساکت نمی‌ماند.

سعید حجاریان از اعضای وزارت اطلاعات بود که تاکنون دو بار ترور شده است. به‌گفته خودش اولین بار در سال 1360 بود که توسط مجاهدین خلق مورد ترور قرار گرفت ولی دومین بار توسط سعید عسگر در سال 78 مورد ترور قرار گرفت، و برای همیشه ویلچرنشین شد. حجاریان بعد از این گفت‌وگو با یک سؤال استفهام انکاری از ما پرسید: "به‌نظر شما، به من می‌آید خودم، خودم را ترور کرده باشم؟" و خودش هم ادامه می‌دهد: "شخصی علیه من کتاب نوشته است و در این کتاب نوشته است که حجاریان خودش، خودش را ترور کرده است".

به‌هرحال، تئوریسین اصلاحات بیش از یک ساعت و نیم با خبرنگاران خبرگزاری تسنیم به گفت‌وگو نشست و ابتدا تعریف جالبی از "تسنیم" برایمان بیان کرد که به دولت جدید هم بخورد! وی سپس وارد مباحث سیاست  خارجی و سیاست داخلی شد. در این گفت‌وگوی مشروح، با سعید حجاریان درباره  مسائل مختلفی از جمله مشکلات دولت روحانی، ماجرای انصراف عارف، ماجرای چینش کابینه روحانی، ادعای تقلب در انتخابات 88، مطالب جدید سروش درباره قرآن و ... سخن گفته‌ایم.

در اثنای این گفت‌وگو که در دهه آخر ماه مبارک رمضان انجام شد، سعید حجاریان یادی هم از آیت‌الله مجتبی تهرانی می‌‌کند و می‌گوید که شب‌های احیا را در مجالس ایشان بوده و امسال دیگر آقا مجتبی ...

آنچه در ذیل می‌آید متن کامل گفت‌وگوی خبرنگاران سیاسی خبرگزاری تسنیم با سعید حجاریان است:

تسنیم: بسیار تشکر می‌کنیم از اینکه علی‌رغم وضعیت نه‌چندان مساعد جسمی‌تان، وقتی را در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار دادید که بتوانیم با شما به گفت‌وگو بنشینیم.

به‌عنوان سؤال اول، می‌خواهیم نظر شما را دراین‌باره بدانیم که چه اتفاقی افتاد که دولتی با شعار اعتدال بعد از دولت احمدی‌نژاد بر سر کارآمد؟ مهمترین چالش‌ها و پاشنه آشیل دولت آقای روحانی در ادامه راه چه خواهدبود؟

- حجاریان: ابتدا اجازه بدهید سؤالی از شما بپرسم، آیا می‌دانید معنای تسنیم چیست؟

تسنیم: بله، بر اساس آیه شریفه "و مزاجه من تسنیم، عیناً یشرب بها المقربون" تسنیم چشمه جوشانی در بهشت است که مقرّبین از آن می‌نوشند.

- حجاریان: درست است. می‌دانید دو مزاج دیگر هم در قرآن داریم؟

تسنیم: نه، متأسفانه اطلاعی ندارم.

- حجاریان: یکی «مزاج کافور» و یکی هم «مزاج زنجبیل». اینها در آیات قرآن است. شما زنجبیل خورده‌اید؟

تسنیم: بله، زنجبیل خورده‌ایم.

- حجاریان: کافور چطور؟ (خنده)

تسنیم: نمی‌دانم، شاید در سربازی داخل غذا ریخته شده باشد و من هم خورده باشم. (خنده)

- حجاریان: می‌دانید خاصیت زنجبیل و کافور و تفاوتشان چیست؟

- تسنیم: فکر می‌کنم منظورتان این است که زنجبیل میل و تحرک انسان را بیشتر می‌کند و کافور به‌عکس.

- حجاریان: ببینید یکی برای افراط است و یکی برای تفریط است، اما تسنیم چیست؟

تسنیم: اعتدال؟ (خنده)

- حجاریان با خنده: شما مشی معتدلانه‌ای دارید؟

تسنیم: بله؛ ان‌شاءالله مشی ما اعتدال به‌معنای واقعی باشد. سعی می‌کنیم که مشی ما اعتدال باشد.








      

 








      

دانشگاه امام صادق (Imam Sadiq University) عنوان عمومی دانشگاهی است مختص به رشته‌های علوم انسانی، که بنا بر ادعای موسسین، سیستم آموزشی آن ترکیبی از علوم جدید و علوم حوزوی می باشد.



دانشگاهی غیردولتی که در محل سابق شعبه مدیریت دانشگاه هاروارد آمریکا در ایران، شکل گرفته و مخارج آن از طریق وجوهات و کمک های خیریه اداره می‌شود.


نقطه اشتراکی خسرو قنبری (مشاور امنیتی خاتمی)، سعید جلیلی(دبیر شورای عالی امنیت ملی)، احمد علم الهدی (امام جمعه مشهد)، مصطفی پورمحمدی (وزیر کشور سابق)، سعید حجاریان (ئوریسین جریان اصلاحات)، حسام الدین آشنا (مشاور رسانه ای حسن روحانی)، علی صالح آبادی (رئیس سازمان بورس)، محسن اسماعیلی (عضو حقوقدان شورای نگهبان)، عبدالله رمضان زاده (سخنگوی دولت خاتمی) و سیدمحمد حسینی (وزیر ارشاد) و جمع کثیری از معاونان (که با رفت و آمد وزرا هیچگاه تغییر نمی کنند) بدنه کارشناسی اکثر سازمان ها و وزارتخانه ها، سازمان صدا و سیما، رسانه ها، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی و... در یک کلیدواژه با هم ارتباط دارند. آن کلیدواژه هم "امام صادقی" است.

حضور و تاثیر گذاری دانشجویان و اساتید این دانشگاه در عرصه های گوناگون، بویژه در سال های اخیر برجسته و محسوس می باشد.

حضوری که شاید اوج آن در انتخابات 92 وقتی عیان گردید که یکی از دانشجویان این دانشگاه در جمله فهرست تایید صلاحیت شدگان، در عرصه ی انتخابات یازدهم حضور پیدا کرد.
 


سعید جلیلی


اما حضور امام صادقی ها فراتر از پشتیبانی از فردی واحد بود و تقریبا طیف تمامی کاندیداها در حلقه مشاوران ارشد خود عنوانی امام صادقی را در بر می گرفت.



از جمله این قسم مشاوران امام صادقی کاندیداهای رایست جمهوری دور یازدهم می توان به مشاور رسانه ای رییس جمهور منتخب اشاره نمود.

 
فردی که نقش قابل توجهی در حضور رسانه ای دکتر روحانی، بالاخص در جریان مناظرات ایفا نمود و با طراحی هوشمندانه رنگ بندی و ایمج سازی "کلید" برای این کاندیدا، توانمندی برند سازی خود را به خوبی نشان داد.

 
      

 

 








      

 

خدا حافظ سردار عشق








      

 

مالکوم ایکس به مردم

 

مالکوم ایکس به مردم: اگر مواظب نباشید، روزنامه‌ها {رسانه‌ها} کاری می‌کنند که شما از مظلومان {مستضعفان} متنفر، و عاشق کسانی شوید که ظلم می‌کنند.









      
   1   2   3   4      >