سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
لینک دوستان
ویرایش

پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :70
  • بازدید دیروز :87
  • کل بازدید :501639
  • تعداد کل یاد داشت ها : 577
  • آخرین بازدید : 103/2/30    ساعت : 11:38 ص

داریوش سجادی: اظهارات مقامات بلند پایه ایران و آمریکا بمناسبت آغاز عملیاتی شدن برجام از حیث شکلی قابل تامل بود.

این که «جان کری» در وین و در سخنرانی خود عملیاتی شدن برجام را به رئیس جمهور کشورش و کلیه همکاران و متحدان خود تبریک گفت امری قابل فهم است. اما معلوم نیست چرا هم زمان آقای روحانی و ایضاً دکتر ظریف نیز مانند «کری» عملیاتی شدن برجام و برداشتن تحریم های فلج کننده از روی ایران را به مردم و رهبر ایران تبریک گفتند!

صورت بدون رتوش قضیه آن است که:

آمریکا سالها و به دروغ مدعی تلاش ایران برای ساخت سلاح اتمی بود و ناجوانمردانه برای اهدافی دیگر و به منظور به زانو در آوردن ملت ایران از طریق «تحریم» موفق به تنگنا بردن ایران شد و نهایتا آقای ظریف و دولت روحانی را (که خود بنوعی محصول تحریم ها و محصول مهندسی انتخابات 92 از طریق بحران معیشت و بُریدن نفس شهروندان ایرانی از جوار «تحریم» و پناه بردن به «مرد مماشات» بودند) برای نشستن پشت میز مذاکره «بسترسازی» کرد. (*)

کل این فرآیند به اندازه کافی برای آمریکا برخوردار از کامیابی هست که تبریک گوئی اوباما و جان کری را قابل فهم و قابل توجیه و قابل توقع کند. یعنی بیرون از داوری پیرامون محتوای ظالمانه این فرآیند در مجموع طرف آمریکائی می تواند به خود ببآلد که «ما بُردیم» و این بُردن را به درستی به خود و یکدیگر تبریک بگویند.

اما در طرف ایرانی ماجرای بدون رتوش بدین عبارت است که دولتمردان ایران زیر فشار تحریم ها بالاخره «تمام باش» دادند و با دادن امتیاز آمریکا را متقاعد کردند تا در ازای این «تنـَبُه» اقدام به برداشتن آن «تنبیه» نمایند!

حال پرسش این است که کجای این ماجرا شایسته تبریک گوئی است؟

حقی را بناحق از ایرانیان ضایع کردند و آنگاه خودمان بازگرداندن همان حق به خودمان را امتیاز معرفی کرده و بابت اش به خودمان تبریک می گوئیم!؟

مانند آنکه کسی بنا به هر دلیلی عزم کرده در محله اش بشیوه و منش خودش زندگی کند و بعد از آنکه گنده لات محل با قلدری پایش را بر روی گلوی ایشان گذاشته و بی شرمانه از طرف می خواهد «بگو غلط کردم؛ تا پایم را بردارم» و طرف هم بعد از تقلائی چند نهایتا تن به زورگوئی و زیاده خواهی آن ظالم بدهد و بعد از رهائی با گردنی افراشته به خانواده اش «پُز» داده و فخر بفروشد و به ایشان تبریک بگوئید که: خوش تان آمد چه حالی ازش گرفتم!؟

آبان ماه گذشته نیز وقتی رهبری ایران در فردای اعلام برجام متذکر شدند که:«محصول مذاکرات دچار نقاط ابهام و ضعف های ساختاری و موارد متعدّدی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه به لحظه ،‌ می تواند به خسارت های بزرگی برای حال و آینده‌ی کشور منتهی شود.»

در همان تاریخ و بالشخصه متذکر این واقعیت تلخ شدم که: عصاره کلام رهبری در خلاصه ترین شکل ممکن بدین معنا است که «بی زحمت آب به تاریخ نبندید»! واقعیت مشهود آن است که تیم مذاکره کننده همه زحمت شان را کشید. اما همه توان شان همین بود؛ بیش از این هم نبود. باختیم. تعارف هم نداریم! اما بی زحمت اسم بُرد ـ بُرد را بر آن نگذارید و ارزنی از شعور هم برای مخاطب قائل باشید و با پرهیز از چنین قرائت هائی معوج از «برجام» اجازه دهید به شعورمان لااقل بی احترامی نشود. (**)

بقولی این اصل ماجرا بود. پاداش گردن کج قلاده طلا بود!

نکته دوم و جالب در آغاز برجام همزمانی این ماجرا با تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا آن هم از نظر شکلی بود.

جالبی داستان آنجا بود که زندانیان آزاد شده در هر دوسوی ماجرا ایرانی بودند که بعضاً از تابعیت آمریکائی هم برخوردار بودند. یعنی اوباما موفق به آزاد کردن 4 ایرانی از زندان های ایران شد که تابعیت آمریکائی اخذ کرده بودند و روحانی نیز بدین منوال چند ایرانی را از زندان های آمریکا رها ساخت.

این در حالی است که در این میان نام هیچ شهروند بالذات آمریکائی موجود نبود. لااقل از «رابرت لوینسون» شهروند کاملاً آمریکائی و مامور سابق اف بی آی که از سال 85 در منطقه مفقود شده و آمریکائیان بارها مدعی وجود وی در ایران بوده اند در این مذاکرات هیچ اسمی برده نشد!
هر چند ایران هیچ وقت بودن «لوینسون» در ایران را نپذیرفته اما از آنجا که شخصاً و غیر مستقیم در جریان تلاش سنگین و میل شدید FBI برای یابش و رهائی لوینسون بوده و کانال های مورد استفاده قرار گرفته ایشان با طرف های ایرانی را از نزدیک رصد می کردم لذا سکوت در مورد لوینسون در ماجرای تبادل زندانی های تهران و واشنگتن نیز سکوتی حائز ارزیابی است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
* ـ نگاه کنید به «وزن کشی اصلاح طلبان» ـ http://bit.ly/1PkDwWx
** ـ مقاله «فروش سهره بجای قناری» ـ http://bit.ly/1PtW06k








      

جناب حسن روحانی! چرا ... می گویید؟!

جناب حسن روحانی، روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی خود به مناسبت روز اجرای برجام گفت:« در همین چند ساعت از اجرای برجام، 1000 ال سی و گشایش اعتباری بین بانکها انجام شد.»

بنده امروز صبح از برخی دوستان در بانک مرکزی این مساله را جویا شدم و با یک پاسخ بدیهی روبرو شدم:«روز اجرای برجام چون مصادف با یکشنبه و تعطیل رسمی در کشورهای طرف گشایش ال سی است، حتی یک مورد گشایش اعتباری در «چند ساعت اولیه اجرای برجام» صورت نگرفته است و جناب روحانی قبل از چنین ادعای کذبی حتی توجهی هم به مصاحبه معاون بانک مرکزی نکرد که گفته بود از روز «دوشنبه» فعالیت های  بانکی تحریم شده مجددا آغاز میگردد.»

جناب حسن روحانی!

جنابعالی قبل از «رییس دولت» بودن، یک روحانی هستید و ...  به این صراحت، فقط پایه اعتماد مردم به دولت را سست نمیکند، اعتقاد مردم به روحانیت را هم زایل می کند.

به کانال دکتر عبدالرضا داوری بپیوندید:

https://telegram.me/dr_davari








      

[مرغ سحر فرزندان جمهور مردم]
.
از دوسه‌هفته پیش که «مرغ سحر سعید مدرس» منتشر شد؛ آن‌قدر این ترانه را شنیده‌ام که دیگر ریتم «مرغ سحر توده‌ای‌ها و سبزهای ...» و «بلبل‌های داخل‌کشور و خارج‌کشورشان!» به‌کلی از خاطرم رفته و ریتم این یکی جایش نشسته.
.
به‌قول یکی از دوستان:
حقیقتاً وقتش رسیده بود که «ما فرزندان جمهور مردم» هم، «مرغ سحر خودمان» را داشته باشیم. ما «ستمدیدگان طبقه‌ی متوسط شهری» که حتا برای لحظه‌ای، حاضر نشدیم به «نادرستی و تباهی و دروغ» تن در دهیم

https://telegram.me/goftamgoft








      

هدایای «دولت دهم» به «دولت یازدهم»

دولت دهم هدایای زیادی برای دولت یازدهم فراهم کرد تا این دولت بتواند با فراغ بال بیشتر به تمشیت امور کشور بپردازد که در ذیل به برخی از این هدایا اشاره می شود:

1- نهادینه سازی و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده: دولت دهم علیرغم فشار سنگین بازاریان و اعتصابات برخی صنوف، بر اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده پافشاری کرد. اجرای این قانون، درامدهای مالیاتی دولت را به تدریج افزایش داده تا انجاکه در سال 93، مبلغ 35 هزار میلیارد تومان یعنی بیش از 50 درصد از درامدهای مالیاتی دولت یازدهم از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده تامین شد.

2-اصلاح نرخ ارز: دولت دهم سنگین ترین فشارهای اقتصادی را طی سالهای 90 و 91 از محل جهش نرخ ارز متحمل شد اما تا پایان دوره خود دلار را همواره با نرخ 1250 تومان در بانک مرکزی مبادله کرد تا زمینه افزایش نرخ برابری دلار در برابر ریال تا 3000 تومان، در بودجه های سنواتی دولت یازدهم اعمال شد. با این وصف، فشار سه برابر شدن نرخ دلار را دولت دهم تحمل کرد اما درامد سرشار این جهش به خزانه دولت یازدهم سرازیر شد به بیان دیگر با فشاری که دیروز دولت دهم متحمل شد، امروز هر بشکه نفت 30 دلاری در دولت یازدهم باندازه یک بشکه نفت 90 دلاری در دولت دهم، «ریال» به خزانه دولت واریز میکند.

3-واگذاری های اصل 44: همه ساله مبلغ 10 هزار میلیارد تومان از محل اقساط واگذاری های دولت دهم در قالب اصل 44، نصیب دولت یازدهم می شود.

4- اقساط مسکن مهر: همه ساله مبلغ 5000 میلیارد تومان از محل اقساط مسکن مهر که توسط دولت دهم ساخته و به مردم واگذار شد به خزانه دولت یازدهم واریز می شود.

5-درامدهای مازاد هدفمندی یارانه ها: تلاش دولت دهم در. اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، سبب شد تا دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود با افزایش نرخ حاملها، بیش از 100 هزار میلیارد تومان درامد داشته باشد، که از این میان 84000 میلیارد تومان به عنوان یارانه نقدی توزیع و 16000 میلیارد تومان باقی مانده به عنوان منابع مازاد قانون هدفمندی یارانه ها در اختیار دولت یازدهم باقی بماند.

6- دلارهای بلوکه شده: به دلیل تحریم بانک مرکزی، دولت دهم امکان انتقال و استفاده از 100 میلیارد دلار درامدهای نفتی خود علیرغم صادرات نفت را نیافت. این مبلغ در بانکهای خارج از ایران بلوکه شد تا در اختیار دولت یازدهم قرار گرفت.

6-ذخایر صندوق توسعه ملی: دولت دهم مبلغ 50 میلیارد دلار در صندوق توسعه ملی ذخیره و تقدیم دولت یازدهم کرد.

به کانال دکتر عبدالرضا داوری بپیوندید:

https://telegram.me/dr_davari








      

[اکبر رفسنجانی «دروغ» و «ریا» را تقبیح کرد!]
.
اکبر هاشمی رفسنجانی:
[ اینقدر تهمت، نزاع و توهین به همدیگر با هدف رقابت انتخاباتی نه با روح اسلام سازگار است، نه با فرهنگ ایرانی سنخیت دارد و نه به آرمان‌های امام شباهت دارد. تاریخ مخصوصاً در سال‌های اخیر ثابت کرده که خداوند هیچ وقت نمی‌گذارد، حق مظلوم پایمال شود.
رسول مکرم می‌فرمایند: اگر مردم خواستند جامعه را اداره کن و اگر نخواستند، کارشان را به خودشان واگذار کن. «مگر ما مسلمان نیستیم»؟!]
.
شما؟!
عملکرد شما و دیگر ....، که به وضع موجود انجامیده؛ پاسخ این پرسش را به روشنی در بر دارد.

-------------------------------------------------------------

[محمدعلی انصاری: اخبار «ملاقات کاشانک» در راستای «امام‌زدایی» ست]
.
محمدعلی انصاری: [بدون شک اشاعه چنین اخباری حکایت از «طراحی و سناریوی خاص در راستای امام زدایی» و «مخدوش ساختن عظمت شخصیت و اندیشه او»ست و متأسفانه حقد و کینه این جریان مشکوک علیه بیت امام به شدت رو به فزونی می رود]

-------------------------------------------------------------

اسکای نیوز در گزارش اختصاصی خبر از حضور نخبگان و مشاوران نظامی بریتانیایی در کنار ائتلاف عربستانی ضد یمن خبر می دهد.
در واقع بریتانیا نه تنها نقشی عمده در دادن کرسی عالی رتبه حقوق بشر سازمان ملل به عربستان سعودی داشت که اینک نخبگان نظامی اش نیز برای "تعیین هدفهای دقیق بمباران" به کمک سعودی ها رفته اند.
وزیر دفاع بریتانیا اما منت بر جهان گذاشته است و گفته است که ما در کنار عربستانی ها هستیم تا کمکشان کنیم که قواعد جنگ را زیر پا نگذارند. دیده بان حقوق بشر اما این حرف وزیر دفاع بریتانیا را رد کرده و گفته حداقل 30 مورد نقض قواعد جنگ و جنایت های جنگی در یمن را مستند کرده ایم.
بریتانیا سال گذشته و به مناسبت درگذشت شاه پیشین عربستان ، پرچم های خود را در ساختمان های دولتی نیمه برافراشته کرد.

------------------------------------------------------------

درگیری حمید رسایی با یه رسانه اصلاحطلبباید فکر کرد

------------------------------------------------------------

گزارش ساواک از کتابهای آیت الله خامنه ای

ساواک مشهد در تاریخ 56/9/23 به منزل آیت الله خامنه ای هجوم آورده و پس از بازداشت ایشان گزارشی از کتابهای موجود در منزل رهبر انقلاب تهیه میکند.
در گزارش ساواک پیرامون کتابهای موجود در منزل آیت الله خامنه ای آمده است:«13 جلد کتاب مربوط به دکتر علی شریعتی است و یک جلد مربوط به مطهری و تعدادی جزوات دست نویس و نامه های قابل بررسی به دست
آمد.»
منبع:شرح اسم، هدایت الله بهبودی، ص 575








      

در حاشیه افتتاح مجدد «فاز 15 و 16 عسلویه» توسط حسن روحانی

1-فاز 15 و 16 عسلویه با 4.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری توسط دولت دهم راه اندازی شد.

2- از دوره راه اندازی تا دوره بهره برداری نهایی مدت زمانی حدود 400 روز و سرمایه ای حدود 200 میلیون دلار  لازم بود که این دوره زمانی و سرمایه گذاری لازمش در دولت یازدهم صورت گرفت.

3- در واقع جناب حسن روحانی نه راه اندازی که بهره برداری از طرحی را کلید زد که از کل سرمایه گذاری 4.4 میلیارد دلاریش، 4.2 میلیارد دلار (معادل 95.4? کل سرمایه گذاری) در دولت سابق برای راه اندازی و تنها 200 میلیون دلار (معادل 4.6? کل سرمایه گذاری) در دولت یازدهم برای بهره برداری نهایی انجام شده است.
در این شرایط و با این نسبت های عددی، عجیب است که جناب حسن روحانی، فصل مشبعی از سخنان خود در برنامه بهره برداری فاز 15 و 16 عسلویه را به هجمه علیه دولت نهم و دهم اختصاص می دهد.

به کانال دکتر عبدالرضا داوری بپیوندید:
https://telegram.me/dr_davari








      

[گزارش خواندنی روزنامه‌ی ایران از «موسسات حرفه‌ای مراسم‌ختم‌گردانی و «آهنگ‌های درخواستی صاحبان مراسم ختم»]
.
یکی از مدیران چنین شرکتی به ایران گفته است:
[به گفته وی «بیشتر گریه‌کن‌ها هم زن هستند؛ در سن و سال مختلف، جوان و پیر. اتفاقا این جوری بهتر است. به هرحال بعضی‌ها دوست دارند مراسم عزیزشان پرشور و حال برگزار شود.»

این مسئول اضافه کرده «گریه‌کن‌ها نرخ ثابتی ندارند، بستگی به این دارد که چقدر سر مراسم معطل شوند، اما از نفری 20 تا 50 هزار تومان برای حضورشان در مراسم، دستمزد دریافت می‌کنند.»]
.
اما این قسمت از گزارش هم جالب بود:
[(گروه موسیقی موسسه‌ی ما) با «نی و دف یا نی و کیبورد» برنامه اجرا می‌کنند و خواننده‌ها نیز آهنگ‌های «می‌رن آدما» از رسول نجفی و «تنها ماندم» اثر محمد اصفهانی را می‌خوانند.

آهنگ‌های «یاران همه رفتند» محمدرضا شجریان، «چرا رفتی» همایون شجریان و «خداحافظ» خواجه امیری از دیگر آهنگ‌های درخواستی صاحبان برخی مجالس ترحیم در ایران است]








      

 








      

[متنی که دفتر رفسنجانی را به خشم آورده؛ چیست؟!]
.
بخشی از بازجویی اکبر رفسنجانی در ساواک (منتشرشده توسط مشرق‌نیوز):

[س – بیوگرافی خود را از بدو تولد تاکنون به‌طور مشروح بیان دارید.

ج – از زمان تولد تا سن چهارده‌سالگی در ده بهرمان رفسنجان بودم و تحصیل مقدماتی را در مکتب همان ده گذراندم و در حدود سال 1327 شمسی برای ادامه تحصیل دینی به قم آمدم و تا به امروز مشغول تحصیل بودم و ترک تحصیل نداشتم و در نزد آقایان علما:‌ شریعتمداری و مرحوم بروجردی و آیت‌اله خمینی درس «خارج» خواندم و «مقدمات» و «سطح» را پیش اساتید متفرقه حوزه خواندم.

در زمان حیات مرحوم آیت‌اله بروجردی از ایشان تقلید می‌نمودم و بعد از وفات ایشان از آقای سید عبدالهادی شیرازی تقلید می‌کردم. ایشان در نجف حضور داشتند و بعد از وفات ایشان از آیت‌اله خمینی تقلید می‌کردم و در معنی در حدود سه سال هست که از آقای آیت‌اله خمینی تقلید می‌نمایم و در بعضی از مسائل خودم صاحب‌نظرم]
.








      

حجم ... ... روحانی و دار و دسته اش، آنقدر زیاد است که پرداختن به تک تک آنها از حوصله آدم خسته ای مانند من، خارج است. اما وقتی می بینم دروغ گفتن برای رئیس دولت راستگویان، بدل شده به مکانیزم فرافکنی که اینگونه همه مشکلات و اشتباهات و خیانتهای دولت خودش را به گردن قبلی ها بیاندازد، برغم همه پرهیزهایم از سیاسی نوشتن، مجبور میشوم این چند خط را اینجا بنویسم.

21 دی 94 حسن روحانی در مراسم بهره برداری از فاز 15 و 16 پارس جنوبی مدعی میشود که:
«کشور را با نفت 30 دلاری اداره می‌کنیم نه نفت 147 دلاری!!! از رکود صحبت نکنید!
متأسفانه برخی در داخل، آلودگی هوا در کشور را بزرگ کردند!
از ابتدای دولت به قرارگاه خاتم‌ الانبیاء گفتم چند ابر پروژه را در دستور کار قرار دهد!»

فارغ از ادبیات پلیسی و امنیتی و قلدرمأبانه شیخ حسن روحانی،  آیا واقعا همینطور بوده که روحانی مدعی است؟

دوره دولت دکتر احمدی نژاد از 12 مرداد 84 تا 12 مرداد 92 مصادف با 3 / 8 / 2005 تا 3 / 8 / 2013 می باشد و بر اساس روال معمول قرارداد های نفتی، وصول درآمد حداقل تا حدود 6 ماه طول میکشد؛ 

بنابراین میانگین قیمت نفت اوپک
در دوره احمدی نژاد حدود 79 دلار (2005 تا 2012) و
در دوره روحانی 85 دلار بوده است (2013 تا آخر 2015)
سقف هم در میانگین سال، نهایتا 110 بیشتر نبوده است

منبع سایت اوپک:
http://opec.org/opec_web/en/data_graphs/40.htm

میانگین قیمت نفت ایران هیچ وقت 110 دلار نشده است؛ 
شاخص نفت آمریکا و نفت وست تگزاس اینترمیدیت چند دلار بالاتر از نفت امثال ایران هست
و همچنین سبد نفت اوپک همیشه تا یک دلار بالاتر از نفت ایران هست [1]

کلا نفت بالای 100 دلار هم کمتر از یک سال بوده؛ این هم منبع ویکی پدیا با همان شاخص آمریکا:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/45/Brent_Crude_vs_West_Texas_Intermediate.png

در ضمن با این شاخص، در دولت قبل نفت 30 دلاری هم داشته ایم، و سوال اینجاست که چرا این را نمی بینند؟!

درآمد آن 3 سال تحریم نفت با قیمت بالا هم که بلوکه شد، نوش جان دولت راستگوی! روحانی ...

پی نوشت:
 
هر بشکه نفت سنگین ایران به طور معمول 0.5 تا یک دلار کمتر از قیمت سبد نفتی اوپک معامله می شود
قیمت نفت سنگین ایران بخش عمده ای از نفت صادراتی کشور را تشکیل می دهد
تحقیقات موسسات بین المللی نشان می دهد هزینه تولید هر بشکه نفت در ایران 12.6 دلار است

http://tasnimnews.com/fa/news/1394/10/18/965399

نفت 110 دلاری مدیون اورانیوم 20 درصد ایران بود
اورانیوم 20 درصد در دست ایران، قیمت نفت را بالای 100 دلار حفظ می‌کرد

معماریان، عضو مدعو انجمن بین‌المللی اقتصاددانان انرژی در آمریکا 
و رئیس سابق اداره بررسی‌های بازار نفت وزارت نفت:

یکی از عواملی که فاکتور بازار نفت را فعال نگه می‌داشت اورانیوم غنی شده 20 درصد ایران بود
می‌توانستیم 6 ماه گذشته را با نفت 110 دلاری سر کنیم
نفت 40 دلاری آستانه تحمل اقتصاد آمریکاست
مشاوران غربی تحلیل‌های اشتباه به اعراب می‌دهند
سقوط قیمت نفت ممکن است پرونده وزیر نفت عربستان را ببندد
در سقوط قیمت نفت سال 2008 هم مقامات نفتی ایران عمق بحران را باور نمی‌کردند
رسانه‌ها می‌توانند 2 میلیون بشکه عرضه مازاد «مجازی» ایجاد کنند

http://farsnews.com/13941014001191
http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/1794/1/151796/0

موسسه مورگان استنلی پیش بینی کرد:
با افزایش ارزش دلار آمریکا قیمت جهانی نفت در سال 2016 به 20 دلار در هر بشکه برسد

http://tasnimnews.com/fa/news/1394/10/21/968444








      
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >