سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
لینک دوستان
ویرایش

پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :64
  • بازدید دیروز :87
  • کل بازدید :501633
  • تعداد کل یاد داشت ها : 577
  • آخرین بازدید : 103/2/30    ساعت : 11:7 ص

شعری جالب از قائم مقام فراهانی
که بعد از قرارداد ترکمانچای سرود:
...........................................................
شاهدان گرچه لطیف ‌اند و «ظریف » ‌اند ، ولی
این نه هنگام لطایف نه مقام ظرف است

گرگ با گله قرین است؛چه جای طرب است ؟
کفر را رخنه به دین است؛ چه جای شعف است ؟

راستی این که نه دین دار و نه دولت ‌خواه است
هر که امروز به تعطیل و کسل متصف است

زان که از کشور اسلام کنون چندین شهر
به ستم مغتصب است و به جفا معتسف است ...








      

سخنی با جناب طهماسب مظاهری
.........................................................................
امام علی ، علیه السلام فرمودند:از کمال مردانگى است، حقّى که دیگران بر گردن تو دارند را به یاد داشته باشى.
تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 259

جناب طهماسب مظاهری ، مدتی است برای نزدیک شدن به جریان حاکم در دولت یازدهم، طی مصاحبه های زنجیره ای با شبکه رسانه های الیگارشیک، مداوما بر طبل انتقاد از سیاستهای پولی و مالی دولت نهم و دهم کوفته و تلاش میکند ضمن اعلام برائت از دولت قبل، دوران مدیریت خود در بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دولت نهم را بعنوان دوران مبتنی بر اصول علمی و کارشناسی و در عین حال خود را قهرمان ضدیت و مقابله با رئیس جمهور سابق معرفی کند!
در این رابطه یک نکته و یک خاطره را برای جناب مهندس مظاهری یادآور میشوم:
اول؛ نکته :متاسفانه در 24 ماه نخست دولت نهم ، با سکانداری جناب دانش جعفری ، مظاهری و شیبانی ، دوره حاکمیت طیف «مجمع تشخیص مصلحت » بر امور اقتصادی کشور رقم خورد. در این دوران، علیرغم ناهمراهی افرادی نظیر جناب داود دانش جعفری و جناب طهماسب مظاهری با برنامه انقلابی و علمی تقویت بنگاه های کوچک و زود بازده، نقدینگی سالانه تا رکورد 39 درصد هم رشد کرد که این نرخ رشد بی سابقه نقدینگی در کل دوران دولت نهم و دهم بالاترین نرخ بوده و نتیجه مدیریت علمی! جناب دانش جعفری و جناب طهماسب مظاهری در امور پولی و مالی است تا با سکانداری ایشان ، نقطه ضعفی در کارنامه درخشان دولت نهم رقم خورد!
دوم ؛ خاطره: جناب طهماسب مظاهری که در مصاحبه های اخیر خود تلاش میکند تا قبول مسئولیت در دولت نهم را همچون امری «مکروه » و از سر «کراهت » و «بی میلی » نشان دهد، حتما به یاد دارد که در آخرین روزهای حضور در رأس بانک مرکزی دولت نهم ، هنگامی که از عزم رئیس جمهور سابق برای برکناری خود مطمئن شد، در حاشیه سفر استانی قم ، جناب دکتر احمدی نژاد را به کناری کشیده و در خلوت خود با ایشان، حدود نیم ساعت از رئیس جمهور سابق تقاضا کرد که به بهانه برنامه هایی که دارد ، عزل وی از بانک مرکزی حداقل یک ماه عقب بیافتد که البته جناب دکتر احمدی نژاد با این تقاضای وی موافقت نکردند.
این سطور محدود را نوشتم تا گمان نشود دربرابر «لاف غریبی » برخی معزولین دولت قبل ، سخنی در سینه دوستداران احمدی نژاد موجود نیست، که عنداللزوم ، بازهم مشابه این سطور را میتوان نوشت.
عبدالرضا داوری
5 مرداد 94








      

حالا شُما یادتان نمی‌آید | یا نشنیده‌اید | که:

[ از لحظهء نوشیدنِ جامِـ زهر و پذیرشِ قطعنامهء 598 و خاموشیِ فریادهایِ «جنگ، جنگ،... تاپیروزی» در 27تیرماه1367| تا واپسین دمِـ حیاتِ امامـ‌خُمینی(ره) در 13 خُردادماه 1368 | حضرت‌شان دیگر برایِ مردمـ سُخنرانی نکردند | ولو یک کلمه... ]

باوجودی‌که | بُنیان‌گذار و رهبر و ولیِ‌فقیه بلامنازعِ این نظامـ بود | و به‌ تعبیری «اُمیدِ‌مستضعفانِ‌‌جهان» | و بی‌اغراق ملیون‌ها هموطن وی را از جانِ خویش عزیزتر می‌شمردند | و از جمعِ یاران‌ و طرفداران‌اش احدی نبود که تقصیری در آن‌جوری‌ شُدنِ نتیجهء جنگ بر عهدهء او بداند.

در همهء این‌سال‌ها و بارها | حکمتِ سکوتِ‌طولانی و یک‌سالهء او مُعمّایی شُده برایمـ | و گاه از خودِخودمـ پُرسیده‌امـ: | «نکند و... چونان هر رهبرِ بزرگی | که همه را در شیرینیِ پیروزی‌ها سهیمـ می‌کند | و اما در موعدِ تلخِ شکست... بارِ مسئولیت را یک‌تنه بر دوش می‌دارد | زبانمـ لال | از چشمـ‌هایِ پُرسشگرِ رزمندگان و اعضاء معلولِ جانبازان و دلِ‌شکستهء خانواده‌هایِ شُهدا | معصومانه و دیگر | شرمـ می‌کرده در بی‌واسطه شُعار دادن و سُخن گفتن؟»








      

«خبرگان پنجم»؛ مسأله این است
....................................
رسانه های نزدیک به آیت الله هاشمی رفسنجانی، در فرایندی کاملا حساب شده، فضای سیاسی کشور در سال 94 را صرفا محدود به رقابتهای انتخاباتی مجلس دهم و قطب بندی های درونی آن کرده و در مقابل ، موضوع انتخابات خبرگان آتی که اتفاقا همزمان با انتخابات مجلس دهم برگزار میشود را کاملا از حوزه اخبار و تحلیلهای خود خارج کرده اند. توجه به سخنان اخیر هاشم آغاجری، در مصاحبه با شماره 13 ماهنامه ایران فردا میتواند تاحدی ریشه های این تغافل رسانه ای را آشکار کند. وی در همین زمینه اظهار داشت:«امکان سازش بین جناح اقتدارگرا و اعتدالی ها در انتخابات مجلس دهم وجود دارد اما در انتخابات خبرگان امکان سازش کاملا منتفی است و حتما وارد فضای آنتاگونیستی در انتخابات خبرگان خواهیم شد به این دلیل که براساس قانون احتمالات، ترکیب خبرگان آتی تعیین کننده رهبری بعدی خواهد بود لذا از هم اکنون جناح اقتدارگرا تلاش میکند تا قدرت از دستشان خارج نشود. برخوردهای سیاسی و رسانه ای علیه هاشمی رفسنجانی نیز در همین راستاست.کشمکش میان نیروهای سیاسی جمهوری اسلامی وارد مرحله ای شده که «آثار برد و باخت» هر دوطرف «بسیار طولانی مدت تر از قبل» خواهد بود.»
دلیل سکوت فعلی رسانه های نزدیک به آیت الله هاشمی رفسنجانی، دولت و اصلاح طلبان در موضوع انتخابات خبرگان را باید در همین جمله انتهایی هاشم آغاجری دریافت:«آثار برد و باخت» هر دوطرف در انتخابات «بسیار طولانی مدت تر از قبل» خواهد بود.
در واقع مسکوت ماندن موضوع انتخابات خبرگان از سوی حامیان آیت الله هاشمی رفسنجانی نه بدلیل بی اهمیتی این انتخابات بلکه بدین معناست که فعلا تلاش آیت الله هاشمی رفسنجانی برای مهندسی انتخابات خبرگان از تبلیغات در عرصه عمومی خارج بوده و به مهندسی منابع قدرت درونی جمهوری اسلامی معطوف میباشد و هرقدر هم سخنوران جریان اصول گرا، از جمله جناب زاکانی تلاش کنند که موضوع دوقطبی بودن صحنه سیاسی کشور را انکار کنند، این دوقطبی واقعی که از تضاد میان منبع قدرت «شبکه بروکراتیک غربگرا» با منبع قدرت «حزب الله» نشأت می گیرد، صحنه سیاست ایران را در اسفند 94 شکل خواهد داد و آیت الله هاشمی رفسنجانی با شناخت دقیق از این واقعیت ، همانطور که انتخابات 92 را در همین تغافل اصول گرایان مهندسی کرد، انتخابات خبرگان 94 راهم با همان مدل، مهندسی خواهد کرد. به این تحلیل منتشر شده در سایت رسمی آیت الله که بعد از انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان در اسفند 93 منتشر کرده توجه کنید:«تا کنون تبلیغات رسمی حول این محور بوده که خبرگان را باید از تقسیم بندی های سیاسی دور دانست حال آن که با اقدام هاشمی و اصرار یزدی برای رقابت با او ، خبرگان به لحاظ سیاسی به سه فراکسیون طیف هاشمی، سنتی ها و پایداری قابل تفکیک است؛ اتفاقی که در تاریخ 32 ساله این نهاد سابقه ندارد. خبرگان، اکنون از همیشه خود سیاسی تر شده است...هاشمی به ریاست خبرگان نرسید. اما این به معنی پایان سیاست ورزی نیست.هاشمی دو پیام را منتقل کرده است: اول این که همچنان اهل کنش است نه تماشا. این کنش البته گاه خود را با سازش نشان می دهد و گاه با اصرار بر رقابت.دوم این که او در یک سال پیش رو فراکسیون اقلیت خبرگان را نمایندگی می کند. فراکسیونی که می خواهد سال دیگر در چنین روزهایی به اکثریت بدل شود و مردم نیز دریافته اند چنان نیست که پیشتر می پنداشتند و خبرگان را باید جدی تر بگیرند. کما این که شورای نگهبان نیز در تعیین صلاحیت ها جدی می گیرد.»
http://hashemirafsanjani.ir/taxonomy/term/760
اما آیت الله در صحنه انتخابات خبرگان 94 دقیقا چه خواهد کرد؟
1-آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان 94 ،افزایش سهم 32 درصدی آراء حامی خود در مجلس خبرگان فعلی به کف 67 درصدی معادل دوسوم آراء لازم در خبرگان را برای اتخاذ تصمیمات «مهم» و «تعیین کننده» ، هدف گذاری کرده است.
2- آیت الله هاشمی رفسنجانی میداند که فضای انتخابات خبرگان 94 به شدت دوقطبی و آنتاگونیستی است تا آنجاکه به احتمال بسیار بالا وی در این انتخابات ردصلاحیت خواهد شد. 
3-تجربه انتخابات مجلس خبرگان در سال 85 بخشی از راهبرد آیت الله در سال 94 را جهت خواهد داد.به بخشی از آراء مردم تهران در انتخابات خبرگان درسال 85 توجه کنید:
1- اکبر هاشمی رفسنجانی: 1،546،197رای
...
4- محمد یزدی: 970،192 رای
5- احمد جنتی: 929،403 رای
6- تقی مصباح یزدی: 879،883 رای
7-حسن روحانی: 844،190 رای
با این شرایط آیت الله هاشمی رفسنجانی ، کمترین دغدغه ای بابت ردصلاحیت ندارد . او که مرزبندی خود و حسن روحانی را با آیات یزدی ،جنتی و مصباح در انتخابات اخیر هیئت رئیسه خبرگان علنی کرده و در شرایطی که امکان ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات خبرگان ، بدلیل هزینه های بالایش وجود ندارد، لذا حتی در صورت ردصلاحیت ، از طریق تنظیم یک فهرست سراسری از حامیان خود با نماد «حسن روحانی» ، تلاش خواهد کرد تا دوقطبی خرداد 92 را در اسفند 94 بازتولید نماید.
آیت الله هاشمی رفسنجانی ، با خود می اندیشد که وقتی در سال 85 یعنی در شرایط آغاز بکار دولت نهم و دوری حامیانش از ابزار مهم دولت ، توانسته است به همراه حسن روحانی ، رای قابل توجهی را در انتخابات خبرگان کسب نماید(متوسط آراء هاشمی و روحانی در این انتخابات حدود 1،200،000 رای است ) لذا در شرایطی که حسن روحانی رئیس جمهور شده و اکنون ابزار مهم دولت نیز در اختیار حامیان آیت الله است، رأی آوری حداکثری لیست شان در اسفند 94 ، که حتما فاقد اسامی آیات یزدی ،جنتی و مصباح خواهد بود، دور از دسترس نیست.
جمع بندی:
کلید هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان 94 ، حسن روحانی و فرصت ریاست او بر دولت است.البته ریاست روحانی در دولت واجد دو فرصت و یک تهدید برای فرایند مورد نظر هاشمی در انتخابات خبرگان 94 خواهد بود.
فرصت 1: ریاست روحانی در دولت موجب خواهد شد تا موضوع رد صلاحیت حسن روحانی بدلیل بالا بودن هزینه های داخلی و بین المللی ، منتفی باشد.
فرصت 2: انتخابات خبرگان 94 توسط نیروهای تحت امر حسن روحانی برگزار میشود.
تهدید : حسن روحانی در 24 خرداد 92 طی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در استان تهران 2385890
رأی کسب کرده است . کاندیداتوری روحانی در انتخابات خبرگان پنجم در اسفند 94 به این معنا است که وی قبل از انتخابات ریاست جمهوری خرداد 96 ، مجددا خود را در معرض آراء عمومی قرار میدهد. تجربه ای که فقط یکبار آنهم برای هاشمی رفسنجانی در سال 69 رخ داده که بین دو انتخابات ریاست جمهوری 68 و 72 ، خود را مجددا در معرض آراء مردم تهران در انتخابات خبرگان قرار داد و با کاهش 37 درصدی حجم رای روبرو شد. البته این موضوع در آن زمان بدلیل عدم وسعت رسانه ها و اتوریته هاشمی ، اثری در موقعیت سیاسی وی نداشت اما اگر آراء حسن روحانی در انتخابات خبرگان 94 تهران از آراء وی در انتخابات 92 تهران کمتر باشد ، این موضوع بشدت به موقعیت داخلی و خارجی وی لطمه خواهد زد.لذا ورود همین مولفه به محاسبات روحانی و جمع بندی نهایی وی در مورد کاهش آراء در انتخابات اسفند 94 ، موجب میشود که وی ریسک کاندیداتوری در انتخابات خبرگان 94 را نپذیرد تا برنامه هاشمی رفسنجانی بدون روحانی با تهدید جدی روبرو شود.
عبدالرضا داوری








      

برنامه جریان سازش برای مهندسی تحولات کشور بعد از توافق هسته ای/آیا تاریخ تکرار میشود؟
................................................................................................
هفته نامه صدا :توافق هسته ای انجام میشود/سفارت امریکا در تهران باز میشود/ اوباما بعد از دی 94 وارد تهران میشود!
................................................................................................
کارل مارکس در کتاب هجدهم برومر، از قول هگل میگوید: تاریخ دوبار ظاهر میشود. وبلافاصله می افزاید:البته در بار اول تراژدی است و در بار دوم کمدی!
رفتارهای جریان سازش نشان میدهد که آنان شبیه سازی و بازتولید تحولات قبل و بعد از کودتای 28 مرداد 32 را در دستور کار دارند.یکبار تاریخ شش دهه قبل را با هم سریع مرور کنیم:
*تصویب قانون ملی شدن نفت اسفند 29
*روی کارآمدن دولت مصدق اردیبهشت 30
*تحریم های نفتی و مالی غرب علیه دولت مصدق تیر 31 
*جهش دو و نیم برابری نرخ ارز از تیر 31 تا مرداد 32
*القاء تضاد بین نیروهای مذهبی و دولت مصدق (دولت مصدق به نزدیکی با یک جریان انحرافی-توده ای- متهم شد ) از تیر 31 تا مرداد 32
*حذف مصدق در کودتای 28 مرداد 32
*تاکید مزورانه فضل الله زاهدی،رئیس دولت کودتا بر صیانت از حقوق نفتی ایران در برابر انگلیس! شهریور 32
*نهایی شدن مذاکرات نفتی و توافق با 1+7 شرکت عضو کنسرسیوم غربی و واگذاری سهم 50 درصدی نفت ایران به کنسرسیوم در شهریور 33
*تجدید روابط ایران و انگلیس آذر 32
*ورود نیکسون،معاون اول رئیس جمهور امریکا به ایران آذر 32
*کشتار دانشکده فنی و شهادت سه آذر اهورایی ، 16 آذر 32
................................................................................................
آیا جریان سازش در بازتولید شرایط مابعد کودتای 28 مرداد 32 موفق خواهد شد؟
حتما نه!
جریان سازش دو عنصر تجربه و آگاهی مردم از یک سو و نیز رهبری انقلابی در دوران کنونی را از سوی دیگر فراموش کرده است که اجازه بازتولید حاکمیت امریکا در ایران را نخواهند داد. برای نمونه سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان یکی از مهمترین نشانه های مقاومت و انسداد مسیر بازگشت حاکمیت غربی به ایران است ، آنجا که فرمودند: «:مگر مبارزه بااستکبار تعطیل بردار است؟/این ازمبانی انقلابست.اگر مبارزه بااستکبار نباشد ما تابع قرآن نیستیم/آمریکا اتمّ مصادیق استکبار است/خودتان را آماده کنید برای ادامه مبارزه بااستکبار. » 
جریان سازش،تاریخ را هم تکرار کند، این بار فقط با یک کمدی به صحنه میآید...

نصرمن الله و فتح قریب
عبدالرضا داوری

 








      

ایران فردا/هاشم آغاجری:دوره روحانی شبیه دولت دوم هاشمی رفسنجانی است با این تفاوت که دولت هاشمی رفسنجانی اصلاح طلب تر از دولت روحانی بود. دولت روحانی با اقداماتی که در حوزه سیاست داخلی و فرهنگ انجام «نداد » دچار ریزش آرا شده است.تجربه مجلس ششم و هشت سال دولت اصلاحات به ما نشان داد که سقف اصلاح طلبی در نظام کجاست و از دل این رفت و آمدها و این انتخابها نباید امیدی به تغییرات بنیادی و ساختاری و حتی تغییرات استراتژیک داشته باشیم. امکان سازش بین جناح اقتدارگرا و اعتدالی ها در انتخابات مجلس دهم وجود دارد اما در انتخابات خبرگان امکان سازش کاملا منتفی است و حتما وارد فضای آنتاگونیستی در انتخابات خبرگان خواهیم شد به این دلیل که براساس قانون احتمالات، ترکیب خبرگان آتی تعیین کننده رهبری بعدی خواهد بود لذا از هم اکنون جناح اقتدارگرا تلاش میکند تا قدرت از دستشان خارج نشود. برخوردهای سیاسی و رسانه ای علیه هاشمی رفسنجانی نیز در همین راستاست.کشمکش میان نیروهای سیاسی جمهوری اسلامی وارد مرحله ای شده که «آثار برد و باخت » هر دوطرف «بسیار طولانی مدت تر از قبل » خواهد بود.
منبع:ایران فردا، شماره 13، تیر 94، ص 10








      

شایعه بمب‌گذاری در شهرستان لامرد صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لامرد، حجت الاسلام محمدامین غفاری پیش از خطبه های نماز جمعه امروز اظهار داشت: وجود امنیت و ثبات آرامش مردم در جامعه ضروری است.
وی با ابراز تأسف از اینکه برخی از جوانان از فضای مجازی درست استفاده نمی کنند افزود: فضای مجازی باید برای کسب معنویات و بهره مندی از فضایل باشد و باید قدر این نعمت را دانست و از فضای مجازی به درستی و در مسیر مثبت استفاده کرد.
رئیس دادگستری شهرستان لامرد با هشدار نسبت به نشر شایعات و پیام های دروغ در فضای مجازی خاطرنشان کرد: انتشار اخبار و یا مطالبی که بدون اطلاع از درست بودن آن در فضای مجازی منتشر شود جرم است و باید از انتشار آن پرهیز کرد.
غفاری تصریح کرد: دادگستری و دادستانی لامرد با کسانی که فضای جامعه را ملتهب کنند به شدت برخورد می کند و از مراجع امنیتی درخواست دارد افرادی که اقدام به نشر اکاذیب می کنند را به مراجع قضایی شهرستان معرفی کنند.
وی با اشاره به خبر کذب بمب گذاری در شهرستان لامرد که در فضای مجازی منتشر شد بیان کرد: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و انتشار اخبار دروغ در فضای مجازی ممکن است اصول و بنیان خانواده ها را به خطر اندازد.








      

موضوع بورسیه ها در دولت قبل، «انقلاب فرهنگی دوم» بود.
....................................................................................................

1- در سطح تمامی دانشگاههای کشور تقریبا 160 شاخه علمی در قالب گروه ها سازماندهی شده اند. اعطای حدود 5000 بورسیه دانشگاهی در دوران دولت نهم و دهم به آن دسته از نیروهای علمی که صبغه و سبقه انقلابی داشته اند به این معناست که در 8 سال دولت نهم و دهم و به طور متوسط در هر شاخه علمی بیش از 30 نیروی انقلابی به دانشگاه ها تزریق شدند که در جای خود انقلاب فرهنگی دوم و از بزرگترین خدمات احمدی نژاد به انقلاب بود.این امر موجب شد تا حضور نیروهای انقلاب در هیئت علمی دانشگاه ها بعنوان حیاط خلوت تولید سیاست اصلاح طلبان پررنگ شده و اتوریته دانشگاهی نامشروع اصلاح طلبان و تجدیدنظرطلبان ، بدلیل رویارویی با نسل جدید علمی حزب الله ،طی یک دهه آینده به خطر افتد.
واقعیت آن است که اصلاح طلبان از سال 60 تا 84 یعنی طی 24 سال، توانستند از طریق تزریق حدود 16000 نفر از نیروهای خود در بدنه هیئت علمی دانشگاه ها تحت عنوان «بورسیه » و «استخدام » ، یک طبقه الیگارشیک در دانشگاه های کشور ایجاد کرده و هژمونی خود را در محیط های علمی تثبیت کنند.
بعنوان نمونه در سه ماه انتهایی دولت آقای خاتمی و بعد از روشن شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 84، 154 نفر توسط وزارت علوم وقت، بورسیه شدند که از این تعداد 153 نفر سابقه عضویت در شورای مرکزی دفتر تحکیم در دانشگاه های شان را داشتند و یک نفر باقی مانده هم سمپات دفتر تحکیم بوده است. جالب آنکه از این جمع یک نفر که بورسیه دکترای «دامپزشکی» بود و برای جایابی مشکل پیدا کرده بود (زیرا ظرفیت دانشگاه تهران تکمیل شده بود ) در روزهای آخر دولت آقای خاتمی و با هول و ولا در دانشگاه علامه طباطبایی (دانشگاه علوم انسانی ) جایابی اش کردند!
3-اکنون که موج هیاهو و غوغاسالاری اصلاح طلبان در موضوع بورسیه ها و علیه انقلاب فرهنگی دوم به صخره مستحکم مواضع رهبر فرزانه انقلاب برخورد و کف روی آب شد، لازم است پرونده بورسیه ، استخدام و ارتقاء علمی محسن میردامادی، علی مطهری، سعید حجاریان، خسرو تهرانی، علیرضا بهشتی، مصطفی معین، هادی خانیکی، هاشم آغاجری، جمیله کدیور، عطاءالله مهاجرانی، رضا فرجی دانا،جعفر توفیقی، عباس آخوندی، ابراهیم اصغرزاده، محسن امین زاده، حمیدرضا جلایی بور ، الهه کولایی، رضا خاتمی، جعفر میلی منفرد، فخرالدین دانش آشتیانی،فریدون وردی نژاد ، داوود سلیمانی، معصومه ابتکار، مجتبی صدیقی، علی ربیعی، فائزه هاشمی رفسنجانی، علی شکوری راد و سایر 15739 نفر از اصلاح طلبانی که در دهه 60 و 70 با استفاده از روابط خویشاوندی و سیاسی در هیئت علمی دانشگاه های ایران رخنه کردند جهت استحضار ملت شریف ایران منتشر شود. مگر دانستن حق مردم نیست... تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد

عبدالرضا داوری








      

گردن کلفتی «ظریف»! !Never threaten an Iranian
..............................................................................
دیروز در محفلی بودیم که یکی از برادران پیامکی از ایرنا را نشانم داد و گفت ببین ظریف چه گردن کلفت شده و به خانم موگرینی گفته :«هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید!»
به آن برادر گفتم :«این جمله ظریف ، مصرف خارجی ندارد بلکه برای استعمال داخلی است.آقایان توافق را تمام کرده اند و حالا می خواهند در داخل قپی رسانه ای بیایند که بله! در جریان مذاکرات سر فدریکا خانم موگرینی هم کمی داد زده ایم که: 
!Never threaten an Iranian
جناب ظریف بداند هرچند آن مرد که غرب جرئت نداشت تهدیدش کند ، رفته است اما ملت بازش می گردانند تا دیگر زنی مانند موگرینی جرئت نکند تهدیدشان کند!» 
مهدیا! اسلام را مغلوب مکر و فن مخواه
بر در و دیوار یزدان طرح اهریمن مخواه 
جان مردان خدا را زیر بار تن مخواه
امت لولاک را محجوب مشتی زن مخواه 
یا امانی ده مرا همچون امان مرتضی
http://theiranproject.com/…/never-threaten-an-iranian-says…/









      

برنامه ریزی هاشمی رفسنجانی برای اموال مصادره شده آیت الله سیدکاظم شریعتمداری 
.........................................................................

آیت الله سیدکاظم شریعتمداری در خرداد 61 به همراهی با توطئه صادق قطب زاده متهم شد و بعد از آنکه از سوی جامعه مدرسین ، صلاحیت وی برای مرجعیت مردود اعلام شد، در حصر خانگی قرار گرفت.
بر اساس خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی ، وی در تاریخ 7 شهریور 61 با مرحوم سید احمد خمینی توافق می کند که «پول های مصادره شده آقای سیدکاظم شریعتمداری به حزب جمهوری اسلامی داده شود. »
6 هفته بعد از این جلسه، در 21 مهر61، آیت الله هاشمی رفسنجانی با حجت الاسلام محمدی ری شهری ، مسئول پرونده قطب زاده و شریعتمداری تماس میگیرد و اموال مصادره شده آیت الله شریعتمداری را از وی مطالبه میکند که ری شهری در جواب هاشمی رفسنجانی میگوید که از اموال نقدی آیت الله شریعتمداری چیزی باقی نمانده و همه را «به دفتر تبلیغات اسلامی قم و خانواده های اعدام شدگان داده است. »
بر اساس مندرجات کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی ، وی که احتمالا از جواب ری شهری قانع نشده است ،تلاش میکند از اهرم مرحوم سیداحمد خمینی برای انتقال اموال آیت الله شریعتمداری به حزب جمهوری استفاده کند،بنابراین یک هفته بعد در تاریخ 28 مهر 61، جلسه ای در دفتر امام با حضور خودش ، مرحوم سید احمدخمینی و ری شهری برگزار میکند و در آن جلسه قرار میشود که «کل موال غیرمنقول آیت الله شریعتمداری به دفتر تبلیغات اسلامی قم داده شده و تمام اموال نقدی وی به مبلغ 13 میلیون ریال در اختیار حزب جمهوری اسلامی قرار گیرد. »
یکی از نکات مهم در کتاب خاطرات سال 61 هاشمی رفسنجانی ، انتقاد آیت الله خامنه ای از تندروی در شیوه تبلیغات و فضاسازی علیه آیت الله شریعتمداری توسط افرادی نظیر حجت الاسلام سیدمحمد موسوی خوئینی ها ،از رهبران اصلاح طلب امروز است.
منبع:کتاب «پس از بحرا ن »،خاطرات سال 61 هاشمی رفسنجانی

عبدالرضا داوری








      
<   <<   21   22   23   24   25   >>   >