موضوع بورسیه ها در دولت قبل، «انقلاب فرهنگی دوم» بود.
....................................................................................................

1- در سطح تمامی دانشگاههای کشور تقریبا 160 شاخه علمی در قالب گروه ها سازماندهی شده اند. اعطای حدود 5000 بورسیه دانشگاهی در دوران دولت نهم و دهم به آن دسته از نیروهای علمی که صبغه و سبقه انقلابی داشته اند به این معناست که در 8 سال دولت نهم و دهم و به طور متوسط در هر شاخه علمی بیش از 30 نیروی انقلابی به دانشگاه ها تزریق شدند که در جای خود انقلاب فرهنگی دوم و از بزرگترین خدمات احمدی نژاد به انقلاب بود.این امر موجب شد تا حضور نیروهای انقلاب در هیئت علمی دانشگاه ها بعنوان حیاط خلوت تولید سیاست اصلاح طلبان پررنگ شده و اتوریته دانشگاهی نامشروع اصلاح طلبان و تجدیدنظرطلبان ، بدلیل رویارویی با نسل جدید علمی حزب الله ،طی یک دهه آینده به خطر افتد.
واقعیت آن است که اصلاح طلبان از سال 60 تا 84 یعنی طی 24 سال، توانستند از طریق تزریق حدود 16000 نفر از نیروهای خود در بدنه هیئت علمی دانشگاه ها تحت عنوان «بورسیه » و «استخدام » ، یک طبقه الیگارشیک در دانشگاه های کشور ایجاد کرده و هژمونی خود را در محیط های علمی تثبیت کنند.
بعنوان نمونه در سه ماه انتهایی دولت آقای خاتمی و بعد از روشن شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 84، 154 نفر توسط وزارت علوم وقت، بورسیه شدند که از این تعداد 153 نفر سابقه عضویت در شورای مرکزی دفتر تحکیم در دانشگاه های شان را داشتند و یک نفر باقی مانده هم سمپات دفتر تحکیم بوده است. جالب آنکه از این جمع یک نفر که بورسیه دکترای «دامپزشکی» بود و برای جایابی مشکل پیدا کرده بود (زیرا ظرفیت دانشگاه تهران تکمیل شده بود ) در روزهای آخر دولت آقای خاتمی و با هول و ولا در دانشگاه علامه طباطبایی (دانشگاه علوم انسانی ) جایابی اش کردند!
3-اکنون که موج هیاهو و غوغاسالاری اصلاح طلبان در موضوع بورسیه ها و علیه انقلاب فرهنگی دوم به صخره مستحکم مواضع رهبر فرزانه انقلاب برخورد و کف روی آب شد، لازم است پرونده بورسیه ، استخدام و ارتقاء علمی محسن میردامادی، علی مطهری، سعید حجاریان، خسرو تهرانی، علیرضا بهشتی، مصطفی معین، هادی خانیکی، هاشم آغاجری، جمیله کدیور، عطاءالله مهاجرانی، رضا فرجی دانا،جعفر توفیقی، عباس آخوندی، ابراهیم اصغرزاده، محسن امین زاده، حمیدرضا جلایی بور ، الهه کولایی، رضا خاتمی، جعفر میلی منفرد، فخرالدین دانش آشتیانی،فریدون وردی نژاد ، داوود سلیمانی، معصومه ابتکار، مجتبی صدیقی، علی ربیعی، فائزه هاشمی رفسنجانی، علی شکوری راد و سایر 15739 نفر از اصلاح طلبانی که در دهه 60 و 70 با استفاده از روابط خویشاوندی و سیاسی در هیئت علمی دانشگاه های ایران رخنه کردند جهت استحضار ملت شریف ایران منتشر شود. مگر دانستن حق مردم نیست... تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد

عبدالرضا داوری