سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
لینک دوستان
ویرایش

پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :13
  • بازدید دیروز :89
  • کل بازدید :501005
  • تعداد کل یاد داشت ها : 577
  • آخرین بازدید : 103/2/19    ساعت : 2:37 ص

ایران برای مقابله به مثل با آمریکا باید شروع کند به یک سری کارهای مشابه. مهم‌ترین استراتژی‌اش باید این باشد که همان‌طور که مثلا بوش با فاصله گذاشتن بین دولت و ملت آمریکا خودش را انسان‌دوست و ایران‌دوست نشان می‌دهد و با این کار می‌خواهد داخل ایران شکاف بیندازد، احمدی‌نژاد هم باید این کار را بکند. هم در عمل و هم در حرف.

مثلا چاوز دو سال است که برای خانواده‌های کم‌درآمد در چند ایالت آمریکا مثل نیویورک نفت خیلی ارزان برای گرمایش هدیه می‌دهد. یا مثلا به شهر لندن نفت ارزان می‌دهد تا شهرداری لندن بتواند به فقرا برای حمل و نقل‌شان با اتوبوس تخفیف سی، چهل درصدی بدهد.

احمدی‌نژاد هم باید فکر کند تا کاری شبییه به این را به زودی اعلام کند. به نظرم بهترین کار می‌تواند درباره‌ی بازسازی مناطق آسیب‌دیده‌ی کاترتینا باشد. مثلا وام بی‌بهره‌ی دو، سه ساله به کسانی که بی‌خانه شده‌اند بدهد. یا مثلا برای مدرسه‌هایشان نفت نصف قیمت بدهد. یا مثلا خانواده‌هایی را که در کل شهرهای آسیب‌خورده از کاترینا پول نداند که برای بیمه‌ی درمانی‌شان بدهند، بطور مجانی یا نصف قیمت بیمه‌ی درمانی کند. یا برای بازسازی مدارس و بیمارستان‌های آسیب‌دیده مهندس و دکتر از ایران بفرسد و خرجشان را بدهد. خلاصه از این تبپ کارها که در هر شهر یا محله‌ی فقیرنشین آمریکا می‌توان انجام داد.

می‌دانم که دهان اپوزیسیون را نمی‌شود بست و بلافاصله شروع می‌کنند که آی، این احمدی‌نژاد مردم ایران را دارد از گزسنگی ذره ذره می‌کشد و آن وقت به فکر فقیران آمریکایی است. ولی اتفاقا همین غرغرها به پخش شدن بیشتر خبر چنین اقدام سمبولیکی کمک می‌کند و خیلی‌ها اصل ماجرا را هم از طریق همین خبرهای منفی متوجه خواهند شد.

اثر این کار از صدتا نمیشگاه عکس و جشنواره‌ی فیلم برای پولدارهای آمریکایی که همین‌جوری‌اش هم ضد جنگ با ایران هستند بیشتر است. چون روی آدم‌های آمریکایی عادی تاثیر می‌گذارد. خیلی از این خانواده‌ها کسانی هستند که بچه‌هایشان از زور فقر وارد ارتش شده‌اند و خیلی‌هایشان هم هنوز طرفدار بوش و ضد ایران هستند.

ممکن است بگویید تحریم‌های آمریکا این اجازه را نمی‌دهد. ولی اتفاقا همین ایده اگر با دیپلماسی فعال در داخل آمریکا پیگیری شود بهترین راه برای ضعیف کردن این تحریم‌ها است. چون بوش چه با آن مخالفت کند و چه موافقت، ایران باز هم در افکار عمومی برنده خواهد شد و بوش بازنده.

به نظر من باید یک شبیه همین کار را (که به نظر من موثرترین نوع دیپلماسی عمومی است و ایران هم همیشه از آن در لبنان خیلی خوب استفاده کرده است) باید در کشورهایی که دولتهایشان و رسانه‌هایشان خیلی علیه ایران دروغ و دشمنی می‌کارند انجام داد. مثلا انگلیس، فرانسه، آلمان، ژاپن، هند، و حتی اگر راستش را بخواهید در اسراییل. حالا درباره‌ی این آخری جداگانه می‌نویسم.

شما هم اگر پیشنهادی دارید بنویسید. شاید یک نفر خوشش آمد و برد و به خود احمدی‌نژاد نشانش داد. آدم چه می‌داند.

سردبیر خودم






برچسب ها : اخبار لامرد  ,



      

 
احمد باطبی و هرکسی کو
دور ماند از اصل خویش

خیلی خوشحالم که باطبی هم از ایران فرار کرد و با کله رفت توی بغل وزارت خارجه‌ی آمریکا تا مردم ساده و خوش‌قلب و ضعیف‌پرست ایران با چشم خودشان ببینند که الکی نبود که جمهوری اسلامی ماجرای 18 تیر و بخصوص از آنجایی که از داخل محوطه‌ی دانشگاه بیرون آمد را یک پروژه‌ی اسراییلی-آمریکایی برای براندازی می‌دانست. کلاهمان را قاضی کنیم و ببینیم که رهبران آن الان کجا هستند. علی افشاری و اکبر عطری و منوچهر محمدی و احمد باطبی و محسن سازگارا الان کجا و در استخدام چه کسی هستند و در رسانه‌های کدام کشور شب و روز دارند به نفع چه کسانی دروغ و تحلیل می‌بافند.

ولی جنبه‌ی جالب دیگری هم از ماجرا آشکار شده است و آن رابطه‌ی «روز آن‌لاین» و «وزارت خارجه‌ی آمریکا» است. البته هیچ سند محکمه پسندی هنوز از این رابطه در دست من نیست، ولی خیلی آدم باید ساده باشد که یک سری واقعیت‌های اخیر را تصادفی بداند. ببینید چند نفر در این یک سال اخیر از «روز» به عنوان نردبان رسیدن به آغوش گرم جورج بوش استفاده کرده‌اند. (از حسن زارع زاده و روزبه میرابراهیمی بگیرید تا آرش سیگارچی و سولماز شریف و همین احمد باطبی.) ببیند چند نفر از همین بی‌آبروها همزمان با یا پس از استخدام در ان.ای.دی یا صدای آمریکا یا دیگر سازمان‌هایی که مستقیما توسط دولت آمریکا تامین مالی می‌شوند یا همزمان برای «روز» هم می‌نویسند. (از علی افشاری و فریبا داوودی مهاجر بگیرید تا مهرانگیز کار و عباس میلانی.) حتما هم یادتان هست اولین جایی که عبدالمالک ریگی تروریست را به عنوان قهرمان ملی مطرح کرد و مستقیما با او مصاحبه‌ی تلفنی کرد همین «روز» حسین باستانی بود. (البته بعدا آنقدر گندش درآمد که نوشابه‌ی امیری که آن مصاحبه را با اسم مستعار مریم کاشانی انجام داده بود پس از افشاگری «انتخاب» به غلط و توبه افتاد.) مطالب امید معماریان را هم لابد با اسم مستعار تابلوی وحید ثابتان دیده‌اید که از بس ضد ایران و جنگ‌طلبانه و مطابق با بر سیاست‌های آمریکا آمریکا است خودش هم جرات نکرده اسم واقعی‌اش را پای آنها بگذارد. (فقط نگاهی به آرشیو روی جلدهای «روز» بیندازید تا ببینید چه می‌گویم.)

اتفاقات عجیب و غریب این چند چند سال مرا به این تئوری رسانده است که آمریکا بخشی از پول‌ها و حمایت‌هایی را که از گروه‌های برانداز و آشوب‌گر ظاهرا دانشجویی و حقوق زنانی و کارگری و اقلیت‌های قومی می‌خواهد بکند به چندتا کشور اروپایی واگذار یا اصطلاحا «آوت‌سورس» (Outsource) کرده است. چون فهمیده که مردم و حکومت ایران آن‌قدر هم که فکر می‌کنند ببو نیست که دست آمریکا را پشت این بازی کثیف نبیند. ولی هنوز هم فکر می‌کنند می‌تواند سر ما را شیره بمالد و خودش را پشت وزارت‌های خارجه‌ی سوئد و نروژ و هلند و فرانسه و انگلیس مخفی کند. ولی به هر حال ماه پشت ابر نمی‌ماند و کم‌کم این ماسک حقوق بشری اروپایی امثال «حسین باستانی» هم روزی که ایران اتحادیه‌ی اروپا را از آمریکا دور کرد به زمین خواهد افتاد و سیاهی به چهره‌ی این حرام‌زاده‌های وطن‌فروش پست خواهد ماند.

فعلا که احمد باطبی، قهرمان قلابی و آمریکایی «جنبش دانشجویی»، پس از فرار کردن از ایران و سوء استفاده از اعتماد لطف‌الله میثمی که سند خانه‌اش را برای باطبی گرو گذاشته بود، بو با کلی اضافه وزن ناشی از شکنجه‌های طاقت‌فرسا در ایران، به آغوش گرم لیلی مظاهری و کاندی رایس رسیده است و داد حامیان خوش‌قلب و ساده‌دل و جاه‌طلب سابقش را هم در آورده است.

  حکم اولیه‌ی اعدام برای جاسوس اسراییل در ایران
  • اسراییل تمام دار و ندارش را برای متوقف کردن برنامه‌ی اتمی ایران از هر راه ممکن بکار گرفته است. مراقب باشیم.






برچسب ها : اخبار لامرد  ,



      

هنوز دوران جوانی است

به بهانه سفر به ایران -- بخش دوم

by Mahvash Nasehi
29-May-2008
 

در بخش اول ضمن اشاره به فضای فکری در خارج کشور، به اولین مورد  یعنی چگونگی برخورد دولت احمدی نژاد به مسئله مهم  بحران هسته ای پرداخته شد. در بخش دوم و پایانی  به  دو مورد دیگر یعنی دمکراسی، حقوق بشر و رد صلاحیت ها و عملکرد اقتصادی دولت در مورد تورم ، گرانی و مشگل مسکن می پردازم.  

 2- دمکراسی و حقوق بشر و رد صلاحیت ها

 بر مردم بویژه مبارزین آگاه در جهان پوشیده نیست که مقوله "دمکراسی  و حقوق بشر" سا لیان سال است که به حربه ای در دست متجاوزین برای سرنگونی حاکمیت های ملی وتسخیر بازار این کشور ها تبدیل شده است. عراق وافغانستان اخیرترین  کشورهائی بوده اند که طعم تلخ چنین تجاوزی را به بهانه دموکراسی چشیده اند. صدها هزار انسان کشته، معلول، آواره و جوامع ای به عصر هجر رانده شده از نتایج صدور"دموکراسی"  بوده است.

 برکسی پوشیده نیست که کشور و مردم عراق هیچ نقشی در فاجعه 11 سپتامبر نداشتند که آمریکا بنام صدور "دموکراسی و حقوق بشر" و با دروغ بزرگ وجود سلاحهای شیمائی مردم قهرمان آنرا با عظیم ترین فاجعه بشری روبرو ساخت و به بهانه جستجوی بن لادن، افغانستان را به آزمایشگاهی تبدیل کرد تا سلاحهای جدیدی را که عمق زمین را می شکافت و نوعی زلزله مصنوعی را بوجود می اورد به آزمایش گذارد. طرح دستگیری "بن لادن"  این موجود  افسانه ای و  پرقدرت و غیر قابل تصور هم به هزینه کشته شدن و زخمی شدن  دهها هزار نفر و تصرف کشور افغانستان  به دست متجاوزین عملی نشد و همه میدانند که این " لولو خرخره " دست پرورده آمریکا نیز  می باید سالیان سا ل  زنده باشد. شاید قرار است او هر بار ازمکانی سر در بیاورد تا بهانه ای  برای تصرف کشوری جدید شود.

 این "دموکراسی و حقوق بشر" با دموکراسی و حقوق بشر توده های تحت ستم و در جستجوی عدالت فرق اساسی دارد. در این "دموکراسی و حقوق بشر" جائی برای حقوق بشرِ فلسطینی، لبنانی، عراقی و ایرانی وجود ندارد.

 اتفاقاً این چنین است ماهیت اصلی انتقاد "ضد استبدادی" به احمدی نژاد ودولت او که اساساً تحت هدایت رسانه های امپریالیستی  و در راس آن صدای آمریکا و اسرائیل پیگیری میشود. متاسفانه "دمکرات" های وطنی نیز خواسته وناخواسته در کنار آنها قرار گرفته اند.

ادامه مطلب...




برچسب ها : اخبار لامرد  ,



      

ادامه مطلب...




برچسب ها : اخبار لامرد  ,



      


خیلی جالب است که «دکتر» شیرین عبادی راه به راه بطور علنی برضد بودجه‌ی ?? میلیون دلاری آمریکایی برای «دموکراسی»‌ در ایران موضع می‌گیرد و چپ و راست به آنها بد و بیراه می‌گوید، آن وقت دختر و همکار نزدیکش، نرگس توسلیان، دارد به عنوان دانشجوی حقوق با پیام اخوان و موسسه‌ی «جمع آوری اسناد حقوق بشر»‌اش که آشکارا با بخش بزرگی از همان بودجه‌های (سند دوم) میلیون دلاری دولت بوش اداره می‌شود، درباره‌ی «نقض حقوق بشر در ایران» همکاری می‌کند.

خانم عبادی، دیگه واقعا گوزیدی. لطفا همان آمریکا بمان و از رنج و سختی مردمان سرزمینت پول و شهرت بساز و برای فشار بیشتر به آنها زمینه‌سازی کن. ولی حنای ریاکاران و دوروهایی مثل تو و امثال تو دیگر رنگی برای مردم کوچه و بازار آن سرزمین و حتی جوانان باهوشش ندارد. این نه تهدید است و نه هشدار. بلکه یادآوری کوچکی است برای تو که مردم مظلوم سرزمینت را در ازای چهارتا تعریف و تمجید و چهار مشت دلار و یورو فروختی. تو خیلی مردم ایران را احمق گرفته‌ای.

منبع:وبلاگ سردبیر خودم






برچسب ها : اخبار لامرد  ,



      

 

این نوشته جالب بود و به جای نقل و قول کل‌اش را ترجمه کردم.

نکته: برای بررسی درستی ادعاها کمی جستجو کرده‌ام و لینک‌هایی که در نوشته می‌بینید از من است. (این مسابقه در واقع 18 سئوالی است!)

یک مسابقه‌ی بیست‌سئوالی در مورد منطقه‌ی مورد علاقه‌ی‌ آمریکا یعنی خاورمیانه. اجازه دهید آزمون را با موضوع سلاح‌های هسته‌ای شروع کنیم:

س.  کدام کشور خاورمیانه واقعا دارای سلاح‌های هسته‌ای است؟
ج. اسرائیل



س. کدام کشور خاورمیانه از امضای موافقت‌نامه‌ی منع تولید و گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) سرباز زده است؟
ج. اسرائیل ادامه مطلب...




برچسب ها : اخبار لامرد  ,



      

شازده کوچولو گفت : سلام
محتشمی در حالی که داشت بازتاب سخنانش را در دنیای مجازی چک می کرد ، یک آن سر برگرداند و با تعجب به موجود کوچولویی بر خورد که او را قبلا جایی دیده بود . آهان ... یادم افتاد ، تو شازده کوچولو هستی ، پهنای سیاره ات ، « ب 612 » در مجموع به اندازه اطاق کنونی منه و لابد باز هم اومدی تا از زمین گوسفند ببری تا جلو رویش درختان بائو باب را که دارن سیاره ات را تسخیر می کنند . بگ
یری ؟
شازده کوچولو چیزی نگفت .
و محتشمی ادامه داد : درختان بائو باب همه جا هست ، آفریقا ، آسیا ، آمریکای جنوبی و بی محابا دارند همه جای دنی
ا را تخریب می کنند .ادامه مطلب...




برچسب ها : اخبار لامرد  ,



      

بنام خدا

این روزها باز هم حضرات دوم خردادی دچار توهم شده  وبازی جدیدی را شروع کرده اند. کسانی که بازیهایشان فقط بین خودشان است وکسی با آنها هم بازی نمی شود. بازی با امام وخط امام نیز چندیست شروع شده وبازیگران آن نیز مشخص شده اند. آقای محتشمی که در ارایه نظرات عجیب وغریب تخصص دارند وهمواره به حضور خود در سوریه به عنوان سابقه انقلابی می نازندُ، ادامه مطلب...




برچسب ها : اخبار لامرد  ,



      

 

موسسه تولید و تکثیر خط امامی !!؟

 حدود 2 سالی است که بنده با شخصیتی به نام امام خمینی آشنا شده ام. شخصیتی که هیچ شباهتی با امام خمینی معمار بزرگ انقلاب ندارد. جالب اینجاست که این خمینی جدید برای خود یاران واعوان درست کرده ونظریات جالبی دارد. بنده قصد دارم با یک مطالعه تطبیقی درمورد نظرات امام خمینی راحل ونظرات یاران جدیدی خمینی! به نتیجه برسم که چه شباهتهایی بین این مدعیان وخط امام راحل وجود دارد.

امام راحل: جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر نه کمتر

خط امامیها: جمهوری دموکراتیک- جمهوریت منهای اسلامیت

امام راحل: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسدادامه مطلب...




برچسب ها : اخبار لامرد  ,



      

سروش وابسته به حلقه‌های فراماسونری است

 

نشست «سروش، جریان اصلاح طلبی و دستگاه های اطلاعاتی غرب» در مدرسه علمیه معصومیه(س) قم برگزار شد.
آنچه از حضور خوانندگان می‌گذرد، گزارشی کوتاه از این نشست است. چکیده جلسه نخست سخنرانی فضلی‌نژاد پیش از این روز 15 اردیبهشت‌ماه 1387 نیز به دعوت بسیج طلاب معصومیه، پیرامون کارنامه سیاسی عبدالکریم سروش سخن گفته بود.
در جلسه نخست وی به نقد عملکرد سروش و حلقه کیان پس از دوم خرداد 1376 پرداخت و با ارائه اسنادی، نشان داد که پروژه دوم خرداد به مثابه یک پروژه امنیتی محصول اتحاد سه حلقه فکری و امنیتی، شامل حلقه کیان، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و جاسوسان دانشگاهی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بوده است و پس از استقرار دولت اصلاحات نیز این حلقه امنیتی هم مناصب دولتی را به تصرف خود درآورد و هم کوشید تا یک جامعه مدنی دولتی را بسازد. نویسنده کتاب «شوالیه‌های ناتوی فرهنگی» به اشتراکات فکری عبدالکریم سروش و آقای سید محمد خاتمی پرداخت و اذعان کرد که سروش تئوری رفرم سیاسی و پروتستانتیسم اسلامی را در بازه زمانی پایان دهه شصت تا نیمه دهه هفتاد بنا کرد.
 

حضور محرمانه سید محمد خاتمی در اجلاس سری سران صهیونیست‌ها و ماسون‌های جهان

ارتباط پدر معنوی؛ 18 تیر و خاستگاه های مایکل برانت







برچسب ها : اخبار لامرد  ,



      
<      1   2   3   4      >