@dr_davari

??تله "پاناما گیت"؛ القاء "دور زدن تحریم" بمثابه "فساد"

پیرو انتشار مطلبی پیرامون ردپای مدیران دولت خاتمی و روحانی در اسناد "پاناماگیت" از طریق شرکت پتروپارس، یکی از برادران پژوهشگرمان در حوزه مسائل بین الملل، نکته مهمی را متذکر شد که در اینجا عینا درج میشود:" اتهام فساد علیه موساک فونسکا در اسناد پاناما به دلیل رابطه با ایران و سرویس دهی به شرکت تحریم شده پتروکام(متعلق به پتروپارس) علی رغم علم به ایرانی بودن این شرکت و تحریم بودنش است. یعنی موساک فونسکا به ایران در دور زدن تحریم کمک کرده و این از نظر غرب یعنی "فساد"! ما هم در داخل راه افتاده ایم ببینیم این زنگوله فساد را گردن چه کسی بیندازیم بهتر است!
آنچه من تا کنون فهمیدم این است که بعد از قطع ارتباط  موساک فونسکا  با پتروپارس، موساک فونسکا همکاریش را با شرکت صوری پتروکام که متعلق به پتروپارس بوده،- با علم به تحریم بودن پتروپارس - ادامه داده است.
شرکت پتروکام بعد از تحریم پتروپارس به عنوان شرکت صوری front company تاسیس میشود.
باید دقت داشت همه خدمات شرکت موساک فونسکا فساد نیست. غرب میگوید این شرکت در دو حوزه تخلف کرده:
 1- فرار مالیاتی
 2- دور زدن تحریم!
پتروپارس به اتهام تامین مالی صنایع موشکی تحریم شده بود و الان موساک فونسکا به دلیل سرویس دادن به پتروپارس در جهت دور زدن تحریمها توسط غربی ها متهم شده است. مراقب باشیم در تله رسانه ای پاناما گیت نیفتیم که می خواهد "دور زدن تحریم" را معادل "فساد" نشان دهد."