نگاه اول: هاشمی رفسنجانی در سال 68 در حالی که ریاست دوره سوم مجلس را به عهده داشت، کاندیدای پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. در این انتخابات، جمعا 79 نفر ثبت نام کردند که شورای نگهبان فقط صلاحیت هاشمی را تایید کرد و برای اینکه هاشمی بدون رقیب نباشد، صلاحیت عباس شیبانی را نیز تایید شد. یعنی 77 نفر ردصلاحیت شدند و هاشمی هیچ اعتراضی نداشت! همه می دانستند که شیبانی، رقیب تزیینی هاشمی است، برای همین هاشمی با 94 درصد آرا (15/550/528 رای) رییس جمهور شد.

نگاه دوم: امروز اما بر خلاف سال 68 که هاشمی هیچ اعتراضی به رد صلاحیت ها نداشت، رفسنجانی در صف اول معترضین به رد صلاحیت ها قرار دارد تا جایی که رسانه تلگرامی منتسب به پایگاه اطلاع رسانی هاشمی، علیرغم تایید صلاحیت 4720 و رد صلاحیت 6753 کاندیدا در آخرین پست کانال تلگرامش در اعتراض به رد صلاحیت ها نوشته است: “اگر اسب‌ها اجازه مسابقه نداشته باشند، هر قاطری به خط پایان خواهد رسید!"

نگاه سوم: آیا تعبیری که رسانه هاشمی بکار برده، فقط درباره این انتخابات صادق است یا آنها حاضر به تعمیم این جمله، درباره پنجمین انتخابات ریاست جمهوری در سال 68 هم هستند؟!

با کلیک روی لینک زیر عضو کانال حمید رسایی شوید: @www_rasaee_ir