[آیا حقیقتاً «اسرائیل» با «توافقنامه‌ی وین» مخالف است؟!]
.
فهرست «رجانیوز» از «مقامات اسرائیلی حامی توافقنامه‌ی وین»:

1- افرائم هالوی (رئیس پیشین موساد): قطعا این توافق خوب است. بدون برجام، ایران آزاد است که هر رویایی که در سر دارد را انجام دهد و در هر زمینه و موردی که علاقه دارد علیه منافع ملی اسرائیل فعالیت کند.
 
2- آیزاک بن اسرائیل (رئیس سابق آژانس فضایی اسرائیل): این توافق به هیچ عنوان بد نیست؛ بلکه برای اسرائیل بسیار هم خوب است.
 
3- امی آیالون (رئیس سابق آژانس امنیت اسرائیل): ما باید برجام را به عنوان یک توافق صورت گرفته بپذیریم.
 
4- آموس یدلین (مدیر مرکز مطالعات امنیت ملی اسرائیل): این یک توافق خوب است و اسرائیل نباید با نظام سیاسی آمریکا بر سر مخالفت با برجام درگیر شود.
 
5- یووال دیسکین (رئیس اسبق آژانس امنیت اسرائیل): ما باید روابط استراتژیکمان با واشنگتن را حفظ کنیم و علیه برجام فعالیت نکنیم.
 
6- ایهود باراک (وزیر جنگ سابق اسرائیل): من به دوستانم در کابینه هم گفتم که ما باید به درایت ایالات متحده احترام بگذاریم. ما باید توافق هسته‌ای را بپذیریم.
 
7- مئیر داگان (رئیس سابق موساد): سفر نتانیاهو به آمریکا و حضور در کنگره احمقانه بود. ما باید از توافق اتمی با ایران حمایت کنیم.
 
8- آیزاک هرتزوگ (رهبر حزب کار اسرائیل): ایالات متحده تنها متحد واقعی ماست و من به خودم اجازه نمی‌دهم که به نمایندگان کنگره آمریکا بگویم که چگونه رای بدهند.
 
9- یئیر لاپید (رهبر حزب اپوزیسیون «یش آتید»): من با سیاست اوباما در خاورمیانه موافق نیستم ولی شما باید «شرایط بدون توافق» را هم درنظر بگیرید. ما نباید فاکتورهای امنیت اسرائیل را به خطر بیندازیم.
 
10- زهوا گالون (رهبر حزب اپوزیسیون «مرتز»): خطرناک‌ترین و آزاردهنده‌ترین رویدادی که در حال حاضر شاهد هستیم، رفتار غیرمنطقی و عجیب و مخرب دولت اسرائیل در برابر «توافق برجام» است.
 
11- شلی یاشیموویچ (رهبر سابق حزب کار): توافق هسته‌ای یک قرارداد نهایی شده است و مخالفت با آن، یک اشتباه بزرگ در راستای اشتباهات قبلی نتانیاهوست.
 
12- اوزی برام (وزیر سابق کشور): تهدید هسته‌ای ایران با این توافق، به شدت کاهش پیدا کرده است.