اختصاصی
??لبنان؛مرکز عملیات روانی حامیان دولت یازدهم | بازتولید مدل "سیدمهدی هاشمی" در تیم رسانه ای حامیان دولت

یک منبع آگاه در تماس با ما خبر داد: انتشار خبر "استعفای حسن روحانی" در "روزنامه المستقبل لبنان" گام نخست تیم رسانه ای حامیان دولت برای عملیات روانی در سطح کشور است.
این منبع آگاه در ادامه اظهار داشت: "م-ا-ش" از مامورین دولتی مقیم لبنان که ارتباط بسیار نزدیکی با "مجمع" نیز دارد، پس از سفر اخیر یکی از "مشاوران ارشد دولتی" به لبنان، مسئولیت اتاق هماهنگی حامیان حسن روحانی با رسانه های لبنانی را بر عهده گرفته است.
این منبع آگاه تاکید کرد: انتخاب لبنان به عنوان "هاب بین المللی اخبار و عملیات روانی دولت یازدهم" به این دلیل صورت گرفته که لبنان مهد مطبوعات، رسانه ها و مراکز انتشاراتی در خاورمیانه است بطوری که مطابق آمارهای رسمی در حال حاضر در لبنان بیش از پنج هزار موسسه خبری، انجمن ادبی، فرهنگی و اجتماعی فعال است و از نظر وجود روزنامه نگار و خبرنگار داخلی و خارجی و دست اندرکاران رسانه های مکتوب و غیر مکتوب در قاره آسیا بی رقیب است.
این منبع آگاه افزود: تلاش حامیان دولت در لبنان بر ارتباط گیری با رسانه های لبنانی متمایل به امریکا و غرب از جمله "روزنامه المستقبل" متعلق به "سعد حریری" که گرایشات ضد حزب الله لبنان در آن برجسته است متمرکز شده تا از طریق استفاده از ظرفیت این رسانه ها، اخبار و گزارشهایی که در داخل ایران امکان انتشار ندارند را ابتدا در رسانه های لبنانی منتشر و سپس از طریق شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام در داخل ایران بازنشر نمایند.
این منبع آگاه در پایان افزود: مدل تیم عملیات روانی حامیان دولت بازتولید مدل رسانه ای "سیدمهدی هاشمی" است که 12 آبان 1365، خبر ورود "مک فارلین" به ایران را در هفته نامه لبنانی "الشراع" منتشر نمود و یک بحران سیاسی در ایران را رقم زد.