رامین جهانبگلو در تشکیلات فراماسونری " آگورا " / مارچ 2016

 

معرفی شبکه فراماسونری "آگورا"

 رامین جهانبگلو در سال 1379 که در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تورنتو کانادا به عنوان مربی آموزشی مشغول تدریس فلسفه بود، پروژه‌ای موسوم به "سیرا- آگورا" را با "علی اکبر مهدی"، رئیس مرکز پژوهش و تحلیل مسائل ایران پیش برد که ابتدا به تشکیل نشست‌های اگورا و سپس تشکیل کانون ایرانیان داشنگاه تورنتو (IAUT) انجامید.

"علی اکبر مهدی" که از رابطان برجسته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکاست پروژه "آگورا" را با اقتباس از تشکیلات سری فراماسونری و کارکرد کافه‌های فلسفی فرانسه با هدف ساختن شبکه سیاسی در ایران صورت‌بندی کرد و نخستین بار به صورت آزمایشی در تورنتو توسط رامین جهانبگلو اجرا شد.

رامین جهانبگلو نخستین کسی بود که با همراهی علی‌اکبر مهدی پروژه شبکه سازی فراماسونری "آگورا" را در ایران اجرا کرد. در همین راستا جهانبگلو طیف رادیکال دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه امیرکبیر را برگزید تا تجربه شبکه سازی سیاسی را از تورنتو به تهران آورد. برای همین از مرداد 82 تا آبان 84 رامین جهانبگلو نزدیک به 30 جلسه رسمی در انجمن‌های اسلامی دانشجویان در دانشگاه‌های تهران برگزار و 20 سخنرانی برای آنان ایراد کرد که از حیث فراوانی آماری حضور روشنفکران در مجامع دانشجویی آماری کم سابقه است.

https://telegram.me/dr_davari