دفاع میرحسین موسوی از نهادی که یکی از مقامات حکومت پهلوی آن را ابزار امریکایی‌ها می‌دانست|

1 میرحسین موسوی در مناظره 13 خرداد 88 خطاب به دکتر احمدی‌نژاد: «مگر حکومتِ قجری و حاج میرزا آقا آغاسی چه‌کار می‌کرده؟! یک خزانه داشته، دستش را می‌کرد توی این، به این و آن تخصیص می‌داده؛ آقا! سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای این است که نگذارد شما هرجور دلت خواست هزینه بکنی. بیاید و از شما حساب‌کشی بکند. شما آن را منحل کردی و در نتیجه پولها گم شد یا به خزانه ریخته نشد. چندهزار تخلف شد؛ این مسایل نباید پیش بیاید... به صلاح شما هم هست، به صلاح همه‌ی ملت ماست...»

2 احمد معمارزاده (قائم مقام بانک مرکزی در زمان پهلوی و وزیر بازرگانی کابینه ازهاری): «سازمان برنامه را امریکایی‌ها درست کردند برای خوردن پول نفت ایران.»

3 سازمان برنامه و بودجه در سال 79 با ادغام سازمان امور اداری و استخدامی، به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تغییر نام داد.

--------------------------------------------------------------------

کمیته امداد هم به جمع «بانکداران» می‌پیوندد|


پرویز فتاح: صندوق قرض‌الحسنه امداد سال آینده با 50 شعبه و سرمایه 1600 میلیارد تومانی فعالیت خود را در سراسر ایران آغاز خواهد کرد. 

 گفتنی است پیش از این صندوق‌های قرض‌الحسنه انصارالمجاهدین و مهر بسیجیان توسط  نهادهای انقلابی همچون سپاه پاسداران و سازمان بسیج تبدیل به بانک‌های انصار و مهراقتصاد شدند.

-------------------------------------------------------------------------

رابطه نشاط اجتماعی و عدالت اجتماعی|

بررسی‌ها نشان می‌دهد برای احساس شادی تنها میزان تولید ناخالص ملی و ثروت اهمیت ندارد. بلکه توزیع عادلانه ثروت و کم شدن شکاف طبقاتی به شاد بودن یک جامعه کمک بیشتری می‌کند.

-------------------------------------------------------------------------

3ضمن آنکه، فرمایش رهبری بخش های دیگری هم دارد که تذکری است نسبت به مساله مرگ برای مخاطبین آن جلسه . ایشان در همان جلسه در فرازی فرمودند: ?? «آن‌طور که به من گزارش دادند- حدود هفده نفر از اعضای این مجلس در طول این سالها از دنیا رفته‌اند. البتّه این دوره‌ی جدید هم که آغاز خواهد شد، همین‌جور است؛ دنیا همین است؛ بعضی‌ها در آخر خط قرار دارند و حرکت به‌سمت عالَم بقا یک حرکت دائمی است از سوی آحاد بشر؛ و این قدرت الهی است و تقدیر الهی است. بایستی مراقب باشیم»
 توجه به این جمله آقا هم خالی از لطف نیست که فرمودند : « ...بعضی ها در آخر خط قرار دارند..»

محمد عبدالهی