محمدمهدی جعفری، از چهره های ملی-مذهبی:« در اسفند 1356، مهندس میرحسین موسوی و خانمش زهرا رهنورد به امریکا رفتند و قصدشان این بود که مقیم امریکا شوند چون از جو پر اختناق ایران خسته شده بودند.»

منبع: کتاب هنگام با ازادی، خاطرات دکتر سیدمحمدمهدی جعفری، انتشارات صحیفه خرد، 1389، جلد دوم،ص 374.

---------------------------------------------------------------------------

پایان دوران اعتدال

سخنرانی ساختارشکنانه امروز حسن روحانی در جمع فرمانداران کشور را به عنوان نقطه پایان دوران اعتدال می فهمم.
خط و نشان کشیدن، متلک انداختن و انتقال تعارضات درون سیستمی به سپهر عمومی از سوی رئیس دولت یازدهم، نشانگر آن است که استراتژی اعتدالی "چانه زنی و امتیازگیری درون سیستمی" به بن بست رسیده و استراتژی مشروطه گرایانه "فشار اجتماعی" در دستور کار حسن روحانی قرار گرفته است.
با این تغییر استراتژی در دولت یازدهم، هجده ماه پایانی این دولت را باید هجده ماهی پرحادثه دانست.

 

به زودی این جملات را از حسن روحانی خواهیم شنید:«مطالبه مردم از دولت و مجلس، حل مشکلات اقتصادی است؛ اما مردم بدانند که ریشه مشکلات اقتصادی در حوزه سیاسی است. مشکلات اقتصادی راه حل اقتصادی ندارند. برای عبور از بحران اقتصادی باید در حوزه سیاست گره گشایی کرد.»

به کانال تلگرامی دکتر عبدالرضا داوری بپیوندید:

https://telegram.me/dr_davari

---------------------------------------------------------------------------

تهدید دانشگاه پیام نور در مورد تسویه حساب کامل تا قبل از حذف و اضافه/

در آستانه شروع نیمسال دوم 94-95در صفحه اول سیستم گلستان دانشگاه پیام نور این‌گونه نوشته شده است:

??لازم به ذکر است چنانچه حداکثر تا تاریخ 1394/11/25 نسبت به پرداخت شهریه متغیر و تسویه حساب اقدام ننمایید ثبت نام شما قطعی نخواهد شد و امکان حذف و اضافه و شرکت در آزمون پایان ترم غیرفعال می‌گردد.??

این در حالی است که تا کنون دانشجویان می‌بایست برای ثبت نام فقط شهریه ثابت را واریز می‌کردند و می‌توانستند شهریه متغیر را تا پیش از شروع امتحانات پایان ترم واریز کنند.

این تهدید معاونت مالی اداری دانشگاه پیام نور آن هم در ایام پایانی سال موجب نگرانی بسیاری از دانشجویان شده است. برخی کارشناسان افزایش مکرر شهریه دانشگاه پیام نور و اقدام اخیر را تصمیماتی برنامه‌ریزی‌شده برای سوق دادن دانشجویان به سوی دانشگاه آزاد ارزیابی می‌کنند.

در سال‌های اخیر بسیاری از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد خالی مانده و دانشگاه پیام نور به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی کشور که شهریه‌ای به‌نسبت کمتر اخذ می‌کند، رقیبی جدی برای این دانشگاه بوده است.