مقام منیع معاون اول رئیس جمهوری
--------------------------------------------------------------------------

بسمه تعالی
«اولین قانون هیتلر این است که هیچ‌وقت خطا و تقصیری را نپذیرید، هیچ‌وقت تصدیق نکنید که دشمن ممکن است صفت خوبی داشته باشد، هیچ‌وقت جایی برای جایگزین باقی نگذارید، در آن واحد روی یک دشمن متمرکز شوید و تقصیر هر اتفاق بدی را بر گردن او بیاندازید. مردم دروغ بزرگ را زودتر از دروغ کوچک باور می‌کنند و اگر دروغی را مکرراً تکرار کنید، دیر یا زود آن را باور خواهند کرد.»
گزارش دفتر خدمات استراتژیک ایالات متحده در مورد شرح حال روحی آدولف هیتلر 1942 صفحه 51
حضرت آقای اسحاق جهانگیری 
مقام منیع معاون اول رئیس جمهوری 
حتما شنیده اید که یوزف گوبلز ، وزیر تبلیغات نظام هیتلری در ساماندهی امور رسانه ای فاشیستهای آلمانی گفته بود: دروغ هر قدر بزرگتر باشد، باور آن برای توده‌های مردم راحت‌تر است. از نظر گوبلز دروغ باید چنان بزرگ باشد که هیچ کس فکر نکند گوینده آنقدر گستاخ است که چنین بی‌شرمانه حقیقت را تحریف می کند. 
با کمال تاسف باید به جنابعالی یادآور شوم که سخنان امثال جنابعالی و همکارانتان نشان می دهد که آموزگار سیاستهای تبلیغاتی دولت راستگویان را باید «گوبلز» دانست که آنچنان مطالب خلاف واقع را با اعتماد به نفس بالا و صدای بلند علیه دولت گذشته بیان می کنند که در طول تاریخ جز گوبلز و هیتلر از پس چنین پروژه فریب رسانه ای برنیامده اند.
جناب آقای جهانگیری!
تحلیل محتوای افاضات جنابعالی و رئیس تان علیه عملکرد دولت سابق طی 23 ماه اخیر ، یک مثنوی هفتاد من است که به فضل الهی آن را در فرصتی نزدیک در قالب کتاب منتشر خواهم کرد ، اما سخنان امروز جنابعالی در مراسم روز صنعت که تکرار سخنان پریروز جناب مسعود نیلی در همدان بود انصافا یوزف گوبلز را هم شرمنده کرد و یادش انداخت که چرا به پیروان مکتب تبلیغاتی اش نگفته بود که حافظه عمومی آن قدر هم فراموش کار نیست و دروغ بزرگ را یکبار می توان ساخت و هر روز نمی توان آن را دستکاری کرد مثلا اینکه در روند تبلیغاتی دولت یازدهم هر چندماه یکبار ده ها میلیارد دلار بر آمار درآمدهای نفتی دولت سابق بیافزایند ، جز تمسخر افکارعمومی و بی نتیجه شدن استراتژی تبلیغاتی« دروغ بزرگ » اثر دیگری ندارد و فقط می توان آن را مصداق کم حافظه شدن دروغگویان دانست:
مثلا همزمان با آغاز بکار دولت یازدهم آقای اکبر ترکان،مشاور رئیس دولت یازدهم 14 شهریور 92 درآمد نفتی دولت نهم و دهم را 531 میلیارد دلار اعلام کرده و گفت: «کل درآمد نفتی ایران در طول 103 سال گذشته حدود یک هزار و 116 میلیارد دلار بوده است و با افزایش بهای نفت، درآمد نفتی ایران در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد در دولت های نهم و دهم به 531 میلیارد دلار رسیده است . » این داستان ادامه یافت و آقای محمدباقر نوبخت ، سخنگوی دولت فعلی ابتدا در تاریخ 2 اسفند 93 درآمد ارزی دولت قبل را 700 میلیارد دلار اعلام کرده اما از آنجا که کم حافظگی یکی از خصائل دولتمردان کنونی است ، جناب نوبخت حدود سه ماه بعد در 11 خرداد 94 درآمد ارزی دولت قبل را 100 میلیارد دلار افزایش داد و آن را به 800 میلیارد دلار رساند!
نکته جالب آنکه جنابعالی هم امروز به سیم آخر زده و درآمد ارزی دولت قبل را 950 میلیارد دلار اعلام کردیدالبته حتما یادتان رفته بود که دو ماه قبل در 6 اردیبهشت 94 درآمد ارزی دولت قبل را 700 میلیارد دلار اعلام کردید !
مطمئن باشید که اگر آموزگار تبلیغاتی تان ، یعنی مرحوم یوزف گوبلز می توانست سر از گور برارد ، حتما به شما و همدستان تان خطاب می کرد که : « شاگردان عزیزم در دولت راستگویان! در دوره هیتلر اینترنت وجود نداشت بنابراین حداقل پیش نیاز اجرای پروژه دروغ بزرگ در دوران اینترنت که سابقه سخنان افراد سریعا استخراج می شود ، این است که حرفهایتان را با هم یکی کنید و هفته به هفته آمار کذب تان را تغییر ندهید.»
جناب آقای جهانگیری!
از آنجا که جنابعالی و همکارانتان به اطلاعات و آمار ده ها مرکز و موسسه دولتی و غیردولتی در داخل و خارج از ایران دسترسی دارید ، تکرار آمارهای کذب و خلاف واقع از سوی شما و همکارانتان نشان می دهد که بیان آمار واقعی درآمدهای نفتی و واردات دولت قبل برای امثال جنابعالی حتما بی تاثیر است . اما نکته جالبی در هر دو آمار ساختگی جنابعالی درباره درآمدهای ارزی و واردات دولت قبل وجود دارد که تذکر آن را مفید می دانم.
جنابعالی خوب می دانید که مرکز مطالعات سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) به عنوان معتبرترین مرکز آمار بازار جهانی نفت در آمد نفتی ایران از سال 2005 تا سال 2013 (یعنی در هشت سال دولت نهم و دهم) را 578 میلیارد دلار اعلام کرده است یعنی« 40 درصد » کمتر از آنچه جنابعالی در همایش روز صنعت اعلام کرده اید!
در عین حال جنابعالی و رئیس تان که حجم ارزی واردات کشور در دولت نهم و دهم را مرتبا 700 میلیارد دلار اعلام می کنید ، خوب می دانید که بر اساس آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران ، حجم واردات در هشت سال دولت نهم و دهم 430 میلیارد دلار یعنی بازهم« 40 درصد » کمتر از آماری که جنابعالی و رئیستان از واردات دولت قبل اعلام کرده اید!
مشابهت نسبت های این دو آمار ساختگی جنابعالی در مورد درآمدهای نفتی و واردات - که حتما تصادفی نیست- نشان می دهد مشاوران تان در نهاد ریاست جمهوری کاری جز این نداشته اند که هر دو آمار واقعی درآمد ارزی و واردات دولت قبل را در عدد 1.67 ضرب کنند و در متن سخنرانی جنابعالی و رئیس تان بگنجانند لذا پیشنهاد می کنم حتما دست اندرکاران سیستم عددسازی تان را توبیخ نموده تا یاد بگیرند چنین ناشیانه به آمارسازی علیه دولت قبل نپردازند.
جناب آقای جهانگیری!
حتما تصدیق می فرمایید که اعضای دولت راستگویان ، شاگردان مستعدی برای گوبلز نبوده اند و پروژه تبلیغاتی شان علیه دولت قبل که با رمز 1.67 اجرا می شد ، به آسانی رسوا شده است. با این اوصاف امیدوارم که در 700 روز باقی مانده از دولتتان تلاش نمایید از مکتب گوبلز جدا شوید و در مکتب امام علی(ع) که فرمودند النجاة فی الصدق ، تلمذ نمایید ، باشد که رستگار شوید.

عبدالرضا داوری
تهران- 9 تیر 1394