حسن فدائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لارستان اظهار داشت: حذف گردنه‌های خطرناک و صعب‌العبور شهید باقری و بالنگستان در مسیرهای لامرد ـ شیراز ـ لار، از جمله مزایای ساخت این دو تونل است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 3 هزار و 500 متر حفاری دو تونل در محورهای  لامرد ـ خنج ـ شیراز و لار ـ لامرد در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی  لارستان با بیان اینکه اتصال به این شهرستان‌های بزرگ و مرکز استان فارس سبب توسعه این مناطق می‌شود گفت: توسعه و پیشرفت در بخش حمل و نقل،  مستمر و اقتصادی است و پایه‌گذار توسعه در سایر بخش‌ها می‌شود.

فدائی با اشاره به حادثه‌خیز بودن گردنه‌های شهید باقری بالنگستان محور موجود لامرد ـ خنج به طول تقریبی 135 کیلو متر و با مشخصات راه فرعی و گردنه‌هایی با قوس‌های متعدد و شیب طولانی را از محورهای خطرناک جنوب کشور برشمرد.

این مقام راه و شهرسازی تصریح کرد: این راه فرعی به اصلی تبدیل می‌شود تا مشکلات موجود برطرف شود.

فدائی همچنین گفت: اعتبارات این دو طرح از محل اعتبارات این اداره کل و از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به فارس تامین می‌شود.

وی ادامه داد: با اتمام این دو تونل، مسیر محورهای لامرد ـ خنج ـ شیراز 12کیلومتر و لار ـ لامرد ـ پنج کیلومتر کاهش می یابد و تصادفات جاده‌ای نیز به حداقل  می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در پایان ابراز داشت: با حذف گردنه‌های شهید باقری و بالنگستان عبور و مرور برای رسیدن به صنایع انرژی‌بر لامرد و کارخانجات  زیردستی عسلویه به ویژه آلومینیوم‌سازی و سیمان آسان‌تر و کوتاه‌تر شده و همچنین توسعه در منطقه و سرمایه‌گذاری در میادین گازی شانول، هما و تابناک امکان‌پذیر می‌شود.

به گزارش فارس، تونل محور لامرد‌ ـ حنج ـ شیراز 2 هزار و 650 و تونل بالنگستان به طول 850 متر بوده که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.