اتفاقی مهم؛ افزایش سهم مهر و لامرد از اعتبارات دو درصد نفت و گاز
نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم شهرستان‌های مهر و لامرد از اعتبارات دو درصد نفت و گاز، در سال جاری افزایش زیادی خواهد داشت.

سید موسی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد اظهار داشت: در قبال خسارات زیست‌محیطی و آلایندگی که به مناطق نفت‌خیز و گازخیز تحمیل می‌شود، طبق قوانین همواره به این مناطق مبلغی از محل درآمدهای حاصل از استحصال نفت و گاز تخصیص می‌یابد تا ضمن جبران نسبی این لطمات، این شهرستان‌ها که به طور معمول از مناطق محروم به شمار می‌روند بتوانند با سرعت بیشتری مسیر رشد و توسعه را طی کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرستان لامرد با حوزه‌های گازی تابناک، هما و شانول و شهرستان مهر نیز با در اختیار داشتن حوزه گازی وراوی، در زمره شهرستان‌هایی قرار دارند که سالانه مبالغی با عنوان دو درصد نفت و گاز به آنها تعلق می‌گیرد.

وی افزود: هزینه تخصیص یافته در سال‌های گذشته متناسب با درآمد حاصل از استخراج گاز نبوده و در حق شهرستان‌های مهر و لامرد اجحاف صورت گرفته، از این رو از ماه‌ها پیش به دنبال آن بودیم که بتوانیم راه حلی برای افزایش سهم دو درصد نفت و گاز بیابیم و به همین منظور نشست‌های متعددی با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت برگزار کردیم و از سوی دیگر نیز چند جلسه با مسئولان بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور داشتیم که در نهایت به راهکارهای مناسبی رسیدیم.

نائب رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی مجلس شورای اسلامی در همین زمینه بیان داشت: در این جلسات فرمول‌های مختلفی را بررسی کرده و در نهایت با اتخاذ شیوه‌نامه‌ای مناسب مقرر شد، سقف اعتبارات شهرستان‌های مهر و لامرد از محل دو درصد نفت و گاز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

موسوی با اعلام اینکه این اعتبارات به تصویب رسیده و مبلغ دقیق آن به‌زودی به استان فارس ابلاغ می‌شود، اظهار امیدواری کرد که افزایش اعتبارات مشکلات دستگاه‌های اجرایی و در نهایت معضلات مردم لامرد و مهر را با سرعت بیشتری حل کرده و شاهد سرعت بخشیدن به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در این شهرستان‌ها باشیم.