وی از فرهنگیان فارغ التحصیل دانشسرای امام صادق (ع) لامرد و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس می باشد. هم اکنون با مدرک دکترای تاریخ از دانشگاه شهید بهشتی تهران، عضو شورای برنامه ریزی گروه تاریخ وزارت آموزش و پرورش و به عنوان کارشناس سازمان پژوهش و تألیف کتب درسی در گروه تاریخ مشغول به فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی می باشند.

نیمه شهریور است و باز نم نمک بوی ماه مهربانی “مهرماه “به مشام میرسد، دانش آموزان در تکاپوی خرید کتب درسی و لوازم مدرسه هستند. برای فراهم آوردن مقدمات بازگشایی مدرسه به مدیریت آموزش و پرورش رفته بودم. درب یکی از اتاق ها را که باز کردم پس از سالها چشمم به یکی از دوستان قدیمی افتاد. خیلی ذوق زده شدم و پس از سلام و احوالپرسی معمول، کلی گل گفتیم و گل شنفتیم. البته وی از فرهنگیان فارغ التحصیل دانشسرای امام صادق (ع) لامرد و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس می باشد. هم اکنون با مدرک دکترای تاریخ از دانشگاه شهید بهشتی تهران، عضو شورای برنامه ریزی گروه تاریخ وزارت آموزش و پرورش و به عنوان کارشناس سازمان پژوهش و تألیف کتب درسی در گروه تاریخ مشغول به فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی می باشند.

او دکتر حسین احمدی از نخبگان کشور و شهر لامرد می باشد.

وقتی از فعالیت های علمی اش پرس و جو کردم، کتاب تاریخ سوم دبیرستان را باز کرد و گفت: با لطف و مدد الهی در تألیف کتاب درسی “تاریخ ایران و جهان(2)” مربوط به سال سوم آموزش متوسطه با کد3/271 سال 1391 همکاری داشته و کار تحریر و نوشتن دروس دوازدهم تا شانزدهم (از صفویه تا پایان قاجاریه) یا به عبارت بهتر “بخش دوم ؛ تاریخ ایران در قرون جدید و معاصر ” و درس “هشت سال دفاع مقدس” که تاکنون جزء کتب درسی نبوده و برای اولین بار در این کتب گنجانده شده را انجام داده است. وی همچنین اشاره داشت که در تصحیح کل کتاب نیز همکاری داشته است.

دکتر حسین احمدی یکی از ویژگی های این کتاب را رویکرد فرهنگی و توجه به فرهنگ عامیانه دانست. وی ضمن برشمردن بیش از 15 مقاله پژوهشی چاپ شده، در خصوص دیگر فعالیت های پژوهشی خود افزود: کار دیگرم کتاب تاکتیک های مبارزاتی امام خمینی (ره) است که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی (1391) به چاپ رسیده است. این نویسنده همچنین کتاب “نقش معلمان و دانش آموزان در انقلاب اسلامی” را در دست تألیف دارد.

“نخل جنوب” این موفقیت را به دکتر حسین احمدی و آحاد جامعه فرهنگیان لامرد تبریک گفته و برای وی آرزوی سلامتی و موفقیت در تمام شئون زندگی دارد.

 

.

 

منبع:نخل جنوب