تفاوت های آزمون #TOEFL و #IELTS :
@Generalenglish

??تفاوتهای کلی:
1?مخفف چه کلماتی هستند:
IELTS: International English Language Testing Service
TOEFL: Test of English as a Foreign Language

2? هدف از مدرک؟
اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور دارید، یکی از این دو مدرک برای شما لازم هست. توصیه می شه که برای انگلیس و استرالیا آیلتس داشته باشید و برای امریکا تافل. برای الباقی کشورها عمدتا هر دو قابل پذیرشه.
البته اینطور نیست که تو امریکا آیلتس رو نپذیرن یا تو استرالیا تافل نخوان اما این صرفا توصیه است و از نظر لهجه هم برای بعد از سفر برای شما مناسب تر خواهد بود.
پس بیش از 90 درصد دانشگاههای دنیا هر دو مدرک رو به رسمیت میشناسن.
اگر میخواید در داخل کشور ادامه تحصیل بدید، از آزمونهای ساخت ایران (!) استفاده کنید چرا که ساده تر و البته ارزون ترند.
قبل از انتخاب آزمون، admission requirements دانشگاهی که می خواید پذیرش بگیرید و چک کنید و ببینید آیا هر دو رو می پذیرن و یا خیر.
 @Generalenglish
3? هر دو آزمون هر 4 مهارت listening، speaking، writing و reading رو تست می کن (البته به شکلهای مختلف که فردا می پردازیم بهش)

4? زمان تافل حدود 4 ساعته (ممکنه بر اساس اینکه reading یا listening بصورت long باشه اندکی تفاوت پیدا کنه.) و زمان آیلتس کمتر و حدود 2.45 دقیقه است.
@Generalenglish
5? از نظر هزینه ای فرق زیادی ندارن و حدود 200 دلار هستن (تافل 210 هست)

6? مقیاس نمره دهی TOEFL iBT از 0 تا 120 هست (یه دونه یه دونه افزایش پیدا می کنه) و IELTS از 0 تا 9 (نیم تا نیم تا افزایش پیدا می کنه)
@Generalenglish
7? در حال حاضر در ایران چند سالی است که فقط نسخه تافل اینترنتی iBT ارائه میشه و دیگه تافل کاغذی یا سنتی PBT وجود خارجی نداره. تافل PBT نمره اش از 310 تا 677 بوده و صد البته بسیار گلابی (!) بود:
?? ریدینگش بسیار کوتاه تر از نسخه اینترنتی بوده (اینترنتی حدود 700 لغت و سیستم قدیم 300 لغته.)
??اصلا مهارت speaking نداشت!
??یه دونه writing داشت نه 2 تا.
??مهارتهای integrated هم که کلا نداشته.
??علاوه بر این سادگی هاش بدلیل تعداد سوالات کمتر، یک ساعت هم کوتاهتر از iBT بود.
الان تقریبا 95 درصد دنیا فقط iBT برگزار می کنن و تافل سنتی فقط در کشورهایی با زیرساخت ضعیف اینترنت مثه افغانستان، عراق، آنگولا، چاد، کونگو و ... برگزار میشه. @Generalenglish
پس اگه کسی گفت نمره من 500 یا 600 هست متوجه میشیم که تاریخ اعتبار تافلش تموم شده و تو همون سیستم ساده قدیم هم آزمون داده(!).

8? آزمون تافل و آیلتس مثل جی آر ای هر دو در ایران برگزار می شن و فقط تعداد دفعات برگزاری تافل بیشتره و تقریبا یه هفته در میون برگزار می شه.
در دنیا 4500 مرکز، تافل برگزار می کنن و 900 مرکز آیلتس.
@Generalenglish
9?تافل تمام سوژه هاش آکادمیک و دانشگاهی هست اما آیلتس هم جنرال داره و هم آکادمیک.

?? تاریخ انقضا مدرک هر دو 2ساله است. جی آر ای 5 ساله است. پس هروقت لازم داشتید آزمون بدید چون دو سال بعدش اون مدرک هیچ اعتباری نداره و از دید بیرونی سطح زبان شما می تونه افت شدیدی (یا پبشرفت!) کرده باشه.
?????

??تفاوت های جزئی این دو آزمون رو فردا در کانال بررسی می کنیم.

#زبان_زیر_ذره_بین #زبان_عمومی
@Generalenglish

??لطفا در صورت استفاده از مطالب حتما به آدرس کانال ارجاع بدید.