دلال ایرانی فروش هواپیماهای  ایرباس به ایران را بشناسید

بر اساس اخبار منتشره، «حاج اصغر فخریه کاشان»، مشاور وزیر راه و شهرسازی دلال فروش هواپیماهای گرانقیمت ایرباس به ایران بوده است.
برای شناخت ماهیت و سوابق جناب «حاج اصغر فخریه کاشان»، مشهور به «دکتر کاشان»، گزارش زیر را به نقل از سایت رجانیوز مطالعه فرمایید:

«روز 21 اسفند 1373، چهار روز پیش از درگذشت سید احمد خمینی، دقیقاً در روزی که خبر بیماری او پخش گردید، سخنان انتقادی تندی از او درباره اوضاع کشور در هفته نامه امید منتشر شد: «الان داخل شانزدهمین سال از عمر انقلاب اسلامی هستیم و هنوز بعضی از مسئولین، حتی مسئولین نهادهایی که پس از انقلاب تاسیس شده اند، مشکلات مدیریتی و مسایل خود را به گردن رژیم گذشته می اندازند و ندانم کاری های خود را ناشی از مشکلات بجا مانده از رژیم طاغوت می دانند! ایضاً بعضی ها همه نقاط ضعف و بی کفایتی خود را با هیاهو به گردن استکبار جهانی و آمریکا انداخته و از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند.مشکلات و مسایل ما به کارشکنی آمریکا و ضدیت صهیونیست ها برمی گردد شکی نیست، اما گسترش فساد اداری و رشوه خواری در ادارات و مؤسسات دولتی به خودمان برمی گردد. اتخاذ تصمیمات نابخردانه درباره ذخایر ارزی مملکت توسط خودمان بوده است.آقای دکتر کاشان در زمان تصدی پست معاونت ارزی بانک مرکزی مملکت در خزانه بانک را باز کرد و به هر دلال و قاچاقچی و چاقوکش 5 هزار دلار تقدیم کرد و روزانه میلیون ها دلار ذخایر ارزی بانک مرکزی را به جیب گانگسترها ریخت. آیا این نقشه تهی کردن خزانه ارزی مملکت را آمریکای جنایت کار جلوی حاج اصغر آقا گذاشته بود و یا به تصمیم گیری نابخردانه شخص او مربوط می شد؟ آیا این بابا رئیس بزرگتری نداشت تا جلوی کار او را بگیرد؟»

اصغر فخریه کاشان در بانک مرکزی کابینه بنی صدر به سمت معاون امور مالی و اداری بانک مرکزی، منصوب شده بود. وی سپس به «انگلستان» رفت و روزنامه ها چنین مطرح کردند که «اصغر کاشان» برای ادامه تحصیل به این کشور عزیمت کرده است. پس از بازگشت، توسط حسین عادلی رئیس کل اسبق بانک مرکزی از تاریخ 20 تیرماه سال 69 تا اول دی ماه سال 72، به عنوان معاونت ارزی و عضو هیئت عامل بانک مرکزی منصوب شد. اصغر فخریه کاشان به ناگهان، در اواسط آذر ماه 73 به دلایل نامعلومی بازداشت و در اوایل دی ماه همان سال آزاد می شود. در سال 1380 وی به همراه اکبر ترکان، بهزاد نبوی و مسعود کرباسیان که همه چهره های غیرنفتی بودند، اعضای هیئت مدیره شرکت جنجالی پترو پارس را تشکیل می دادند.
وی در تاریخ 26 بهمن 92 در حکمی از سوی عباس آخوندی، به عنوان مشاور وزیر و رئیس شورای هماهنگی و سیاست گذاری تأمین مالی خارجی پروژه های وزارت راه و شهرسازی منصوب شد.»

منبع:

http://www.rajanews.com/news/205531