نامه سرگشاده
.......................................................
بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی دام شوکته
ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت «نظام»
در اظهاراتی غیربهداشتی که دیروز سایت رسمی تان به نقل از جنابعالی منتشر کرده، دولت نهم و دهم را به یک «سگ» تشبیه کرده اید که جامعه ایران را به بیماری «هاری» مبتلا کرده است!
در رابطه با دلایل انتشار این سخنان غیربهداشتی که از حرف به حرف آن کینه می چکد، آن هم در آستانه دهمین سالگرد شکست تاریخی تان در سوم تیر 84 ، ابتدا عبارت «هاری» را در ادبیات جنابعالی ردیابی کردم تا برایم مشخص شود که جنابعالی موضوع «هاری» را قبلا در کدام موارد به کار برده اید.
جالب آنکه بررسی های اینجانب نشان داد جنابعالی غیر از مورد اخیر که دولت نهم و دهم را به سگ هار تشبیه کرده اید، قبلا تنها نظام ستمشاهی را به سگ هار تشبیه میکردید! ابتدا در تاریخ 13 مرداد 62 و در جمع اعضای حزب جمهوری اسلامی اظهار داشته اید:« این تشکیلاتی که ما از شاه تحویل گرفتیم، مثل عضو زنده یک موجود زندهای است که در دهان سگ هار بوده که وقتی سگ هار آنجا را جویده و سم هاری به آنجا رسیده، معلوم است که آن عضو چه حالتی دارد.»
جنابعالی مجددا در تاریخ 17 اردیبهشت 63، و در دیدار مدیران حراست کل کشور ، حکومت پهلوی را عامل ایجاد بیماری «هاری» در ایران دانسته و گفته اید:«ایجاب میکند که یک مواظبت دائمی و سختگیرانهایی داشته باشیم تا اینکه از این پیکر آلوده به گناهان گذشته و این بدنی که مثل بدن کسی است که سگ هاری او را گزیده و آلوده و مبتلا به مرض هاری است، مواظبت کرد تا بتوانیم به یک نظام صحیح و اسلامی تبدیل کنیم.»
و سرآخر آنکه جنابعالی در تاریخ 22 دی 84 در دیدار با علمای گیلان ، خاندان پهلوی را عامل انتشار ویروس «هاری»در جامعه ایران معرفی کرده و کفته اید:«وقتی کشور از دست خانواده پهلوی گرفته شد، مثل عضو بدن انسانی بود که در دهان سگ‌ها جویده و با ویروس هاری مسموم شده باشد. همه چیز کشور خراب و آلوده بود.»
حضرت آیت الله!
همان گونه که ملاحظه فرمودید، جنابعالی در طول 32 سال اخیر ، تنها حکومت پهلوی و دولت احمدی نژاد را به سگ‌هار تشبیه کرده اید که جامعه را به بیماری هاری مبتلا کرده اند!
حضرت آیت الله!
ما عمق کینه شما از احمدی نژاد را کاملا می شناسیم و درک می کنیم که چرا بر او میتازید و دولتش را به سگ‌ هار تشبیه می کنید و محمود احمدی نژاد را کنار محمدرضا پهلوی می نشانید.
این کینه عمیق ، ده سال قبل و زمانی که با همه خدم و حشم تان از آهنگرزاده ای مصمم ، مردمی و انقلابی شکست خوردید، شکل گرفت و زمانی که در سال 88 ، باز هم از همان آهنکرزاده - البته - در نبردی نیابتی متحمل شکست شدید و امام خامنه ای هم تاکید کردند که در اختلافات جنابعالی و دکتر احمدی نژاد ، نظر دکتر احمدی نژاد به نظر رهبری نزدیکتر است، کینه هایتان به اوج رسید.
کینه جنابعالی از این آهنگرزاده ایرانی که همه طرح ها و برنامه های تان برای مهندسی آینده نظام ازجمله واتیکانیزاسیون نهاد ولایت فقیه ، به حاشیه راندن توده ها ، حاکمیت سرمایه داری با قرائت نئولیبرالیستی و نهایتا ادغام جمهوری اسلامی در نظم جهانی سلطه را نقش برآب کرد، و شبکه سازی اشرافیت بروکراتیک را نیز برهم زد، به خوبی قابل درک است و مردم هم خوب میفهمند که دعوا بر سر چیست و کیست!
حضرت آیت الله!
در روند کینه ورزی هایتان علیه این آهنگرزاده، علاوه بر اقدامات میدانی و بسیج نیروهای سیاسی، کار را به جایی رسانده اید که افکار عمومی کشور مصداق اصلی هشدار اخیر امام خامنه ای در باب تحریف امام خمینی(ره) و موروثی شدن نظام اسلامی را در گفتار و رفتار شما می یابد.
حضرت آیت الله!
شما یک سال است که قدم به «نهمین» دهه زندگی تان گذاشته اید. بسیاری از هم سن و سالان جنابعالی اینک روی در نقاب خاک کشیده اند . براستی تا کی قرار است هر وقت سخنی از جنابعالی میشنویم احساس جاودانگی و بوی «قدرت» از آن استشمام شود؟ مردم ایران که از سال 72 به بعد، بارها و بارها به جنابعالی «نه» گفته اند چه گناهی کرده اند که باید یک روز درمیان اعصابشان با سخنان غیربهداشتی جنابعالی آزرده شود. بعنوان کوچکترین آحاد این ملت به جنابعالی توصیه میکنم در این ایام مبارک رمضان کمی هم به مرک و آخرت بیاندیشید که در نهمین دهه زندگی تان از هر زمان به شما نزدیک تر است و این راه ابدی نه با فحاشی به خادمان مردم که تنها با حلالیت طلبی از آنان و جبران مظالمی که در حق ملت ایران روا داشته اید هموار خواهد شد.
والعاقبة للمتقین
عبدالرضا داوری
تهران- اول تیر 94