سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
لینک دوستان
ویرایش

پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :51
  • بازدید دیروز :45
  • کل بازدید :499717
  • تعداد کل یاد داشت ها : 577
  • آخرین بازدید : 103/2/5    ساعت : 3:15 ع

 

جایگاه ویژه آقای رئیس در افطاری با کارکنان مجلس

 

قلیان کشیدن خاتمی








      

تاریخ نشان خواهد داد که دوران احمدی‌نژاد دوره طلایی سازندگی است

 

شبکه ایران / مهدی کلهر اگرچه می‌گوید از دولت بازرگان در تمام دولت‌ها حضور داشته اما در دولت نهم نقش او بیش از گذشته شناخته شد؛ نقشی در قامت مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور که هرازگاهی اظهاراتش درمورد مسائلی که طرح آن در جامعه امروز معمول نیست، چهره خبرساز می‌شد. او در انتهای دولت نهم به‌تدریج نقش خود را در دولت کمرنگ کرد و راهی خطه دیگری شد اما به هر حال حاشیه او را رها نکرد و جلسات رسیدگی پرونده خاتون او را هر چند وقت یکبار به تهران دعوت می‌کرد.

او فرزند میرزاعبدالعلی تهرانی و برادر آقا مرتضی‌تهرانی و آقامجتبی‌ تهرانی است که از وعاظ معروف تهران هستند البته آقامرتضی تهرانی سال گذشته به دیار باقی شتافت. ظاهر مهدی کلهر از موضوعاتی است که هیچ‌گاه فراموش نشد و همواره یکی از سوالات رسانه‌ها با او بود. مناظره انتخاباتی او با حسین مرعشی که به عنوان نماینده آیت‌ا...‌هاشمی حضور داشت تا امروز در خاطر بسیاری افراد باقی است و زمانی که به او می‌گوییم مرعشی از بازپخش آن مناظره استقبال کرده است، تاکید می‌کند «از خدا می‌خواهم مجددا مناظره من با آقای مرعشی پخش شود». متن کامل گفت‌وگوی آرمان با وی در ادامه می‌آید:

مردم در 24 خرداد به گزینه اعتدال رای دادند. فکر می‌کنید چه مولفه‌هایی سبب شد جامعه، اعتدال را در اولویت نیازهای خود قرار دهد؟

تصور می‌کنم که بالاخره اسلام دین اعتدال است و اصلا انقلاب اسلامی که در 34 سال پیش پیروز شد، همان زمان هم مردم به خط اعتدال رای دادند. در آن مقطع زمان جریان چپی به نام اتحاد جماهیر شوروی و نوعی دیگر تفکر چین کمونیست در دنیا وجود داشت و شاخه‌های دیگر در آمریکای لاتین و امثالهم بودند که دانشجوها و مبارزان ما گرایشاتی به این جریانات داشتند اما شعار انقلاب که همان «نه شرقی و نه غربی» سر داده شد که همان شعار اعتدال و میانه‌روی بود. در قرآن مجید هم تاکید شده که خط اعتدال نزدیک‌ترین خط به تقواست بنابراین خط اعتدال برای ما ریشه فرهنگی یکهزار و 400 ساله و ریشه عمیقی در فرهنگ ایران دارد. در کلام پیامبر(ص) هم آمده که افراط و تفریط کار جاهلان است و کسانی که می‌خواهند از جهل دور شوند باید از افراط و تفریط پرهیز کنند. در دوره پس از انقلاب مواقعی بوده که دو پایه اجتماعی افراطی و تفریطی درمجموع دارای پایگاه 4 یا 5 درصد و روی هم‌رفته 10 درصدی می‌شود که در سرنوشت سیاسی تاثیرگذار است. در این مواقع جریان‌های چپ و راست که در همه دنیا حضور دارند، سعی می‌کنند که از این گروه‌ها که انرژی بیشتری دارند، یارگیری کنند. ما خیلی قبل‌تر یعنی قبل از دولت آقای احمدی‌نژاد، این دو جریان را غیر از آنهایی که راس بودند، در بدنه نداشتیم بنابراین مردم مجبور بودند به شخصیت‌هایی که بودند، تکیه کنند.

در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری چطور؟

در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری، اتفاقی که افتاد این بود؛ 4 نفر خارج از دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب خودشان را معرفی کردند که یکی آقای روحانی، دیگران هم شامل آقایان قالیباف، محسن رضایی و محمد غرضی می‌شدند. این 4 نفر در اظهاراتشان از دو جریان سیاسی که در کشور ما از ابتدای انقلاب در عرصه سیاسی حضور داشتند، تبری جستند. تصور می‌کنم اولین مساله انتخابات یازدهم این‌گونه بود که جریان خاموش کشور که در همه جوامع وجود دارد به همراه 70 تا 85 درصد از گروه میانه‌رو به صحنه آمدند و به آقای روحانی رای دادند که شامل قشرهای مختلفی هم بودند یعنی از روستاییان تا اساتید دانشگاه‌ها و شخصیت‌های سیاسی به آقای روحانی رای دادند. تصور می‌کنم جامعه ما بعد از انقلاب نیازمند آرامش و اعتدال و استقرار و... بیشتر است و به همین سو حرکت کرد.

آیا معتقدید در دولت‌های اصلاحات و سازندگی این آرامش فراهم نبود که اکنون نیاز به آن احساس شد؟

در آن دولت‌ها هم بوده است اما به هر حال نسبی است. مثلا خود آقای احمدی‌نژاد در اواخر دولت نهم و اوایل دولت دهم اظهار کرد که فقط نماینده یک جریان نیست. آقای احمدی‌نژاد بارها در پاسخ به این انتقاد که اصولگرایان با او فاصله داشتند، گفت من خط وسط را دارم. در مناظره‌های همین انتخابات هم آقای قالیباف گفته بود که این‌طور است و چنین شخصیتی دارد.

ادامه مطلب...






      

 

احمدی‌نژاد چه زمانی گفته مردم مدار نیست؟ چه زمانی گفته به مردم اهمیت نمی‌دهد؟ پوپولیست بودن که ایرادی ندارد و اشکالی نخواهد داشت.

این روزها عده‌ای که خوب معنی واژگان سیاسی را درک نمی‌کنند، هر زمان از دکتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری که تا یک ماه دیگر مسند ریاست جمهوری را تحویل جانشین منتخب خود آقای دکتر حسن روحانی خواهد داد سخن به میان می‌آید او را سیاستمداری پوپولیست می‌خوانند از پوپولیست به گونه‌ای سخن می‌گویند که گفتی صفتی بد و همراه با عوام‌فریبی است.
از بس این جمله را نویسندگان مدعی روشنفکری و روشنگری به مثابه صفت ذمیمه آقای دکتر به کار می‌برند من به چند فرهنگ سیاسی مراجعه کردم و دیدم پوپولیسم populism هیچ مفهوم بدی ندارد و عبارت از «حکومتی که در آن پیشبرد اهداف سیاسی توسط عامه و با اعمال فشار توده مردم به حکومت بدون واسطه گروه، سازمان و حزبی صورت می‌گیرد در این نگرش جهت‌گیری اظهار عامه به منظور واداشتن حکومت به پذیرش منویات مردم چشمگیر است.» فرهنگ روابط بین‌الملل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، تالیف غلامرضا علی بابایی
در کتاب‌های مشابه مانند مکتب‌های علمی و سیاسی و فلسفی تالیف شادروان استاد بهاءالدین پازارگاد، داریوش آشوری و کتب دیگر نیز معنی و مفهوم بدی از پوپولیسم دیده نمی‌شود. حکومت احمدی‌نژاد را می‌توان برخوردار از مکتب‌های دیگری نیز تصور نمود.
1- اول این‌که او بسیار رئالیست بوده است یعنی واقع‌نگر و واقع‌گرا، ماندگارترین خدمت سازندگی او طرح احداث مسکن مهر برای میلیون‌ها خانواده بدون مسکن ایرانی بوده است. از سال 1325 که دولت قوام السلطنه طرح احداث شهرک چهارصد دستگاه را اجرا کرد از سال 1331 که کابینه دکتر مصدق به ابتکار او قانون کاهش مال‌الاجاره‌ها را به تصویب رساند و بالاخره یک دوره شهرسازی‌های دهه 50، هیچ کابینه‌ای با توجه به افزایش فوق‌العاده جمعیت ایران که عده افراد فاقد مسکن بسیار زیاد بود و سرنوشت همه افراد و خانواده‌های فاقد مسکن به صاحبخانه‌ها و دلالان و آژانس‌ها سپرده شده بود طرحی چنین بزرگ و پرهزینه را مدنظر قرار نداده‌اند.
هزاران سد و رادع در برابر این طرح قرار داشته است. از جمله موجه نبودن اراضی در فواصل نزدیک شهرها، گران شدن ماه به ماه مصالح ساختمانی، همه ابزارهای مرتبط با صنعت ساختمان، دستمزدها و پیامدهای ناشی از تحریم ولی این طرح تا آنجا که همت و غیرت دولت و وزیر راه و شهرسازی و حمایت‌های رئیس دولت با توجه به رهنمودها و تاکیدات مقام معظم رهبری که در این خصوص دغدغه دارند اجازه می‌داده میلیون‌ها ایرانی شرافتمند و کم‌درآمد را صاحب مسکن کرده و اتفاقاً شهرک‌ها بسیار زیبا شد و خوش منظرتر و خوش آب‌ و هواتر از شهرک‌هایی چون اکباتان هستند. این طرح بزرگ حتماً باید در دولت آینده دنبال شود زیرا به راستی وضعیت آنانی که می‌خواهند تشکیل خانواده بدهند و خانواده‌های زحمتکش فاقد مسکن که گران‌تر شدن هفته به هفته مسکن اجازه نداده چهار دیواری و سقفی از خود داشته باشند تاثر برانگیز است.
2- هدفمند کردن یارانه، ضروری و لازم الاجرا بوده و احمدی‌نژاد آن جرأت و جسارت را داشته که آن را که دولت‌های قبلی به دلایل تخلف به اجرای آن رغبتی نشان نمی‌دادند علی‌رغم تمام موانع و هشدارها عملی کند. من به خواندن ستون‌های حرف‌ها و پیام‌های مردم در جراید علاقه نشان می‌دهم و می‌بینم که بسیاری از مردم از احمدی‌نژاد قدردانی می‌کنند. گران شدن بسیاری از مایحتاج مردم و تحریم را نمی‌توان تنها ناشی از کژمداری حکومت احمدی‌نژاد انگاشت. در همین روزها به محضی که مقامات دولت آینده از لزوم تفاهم و حسن روابط با غرب و امریکا سخن می‌گویند و مایلند یخ مناسبات شکسته شود فورا یکی از دادگاه‌های امریکا علی رغم این‌که در موافقت نامه الجزایر تصریح گردیده پس از تسویه حساب‌ها هیچ یک از امریکایی‌هایی که در سال‌های 1340-1358 در ایران به دست دانشجویان به حالت گروگان به سر می‌بردند حق مطالبه غرامت ندارند رأی می‌دهد که به هر گروگان در ازای هر روز غرامت باید مبلغ 10 هزار دلار خسارت و تاوان پرداخت شود که در مجموع برای 440 روز و با توجه به عده 52 تن گروگان امریکایی سر به میلیون‌ها دلار می‌زند گویا یورو نیوز خبر داد این غرامات از محل اندوخته‌های مسدود شده بانک‌های ایران در خارج یا اموال دولت جمهوری اسلامی تامین خواهد شد! آیا دولت ایران در سال 1358 در اختیار آقای احمدی‌نژاد بوده است؟
دولت احمدی‌نژاد وارث بسیاری از مسائل خارجی به جا مانده از سال‌های گذشته بوده است. تصادفاً سرسختی و تسلیم ناپذیری او در برابر بیگانگان فرصت خوبی نصیب دولت جانشین وی می‌کند که بیگانگان را سر میز مذاکره بکشاند.

ادامه مطلب...






      

"نه" 24 میلیونی ایرانی به پروژه "نه احمدی‌نژاد"








      

زائران حرم امام(ره) با اولین قطار از شیراز عازم تهران می‌شوند
در حال حاضر حدود 45 کیلومتر از ریل گذاری راه‌آهن اصفهان - شیراز
باقی‌مانده که تا 10 خرداد تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد

حرکت اولین قطار مسافری اصفهان – شیراز، 13 خرداد
قائم مقام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد:
اولین قطار مسافری راه‌آهن اصفهان – شیراز 13 خرداد ماه زائران حرم امام
خمینی(ره) را از شیراز به تهران منتقل می‌کند.محمدرضا منتظری با اشاره به
عملیات روزانه
سه تا چهار اکیپ در این پروژه گفت: در حال حاضر حدود 45 کیلومتر از
ریل‌گذاری راه‌آهن اصفهان – شیراز باقی مانده که تا 10 خرداد ماه تکمیل و
به بهره‌برداری می‌رسد.








      


تاریخ شفاهی سوم تیر







      

ادامه مطلب...






      

ادامه مطلب...






      

[1387.4.3]


گرچه «مافیا» همانگونه که از نامش پیداست با عمری بیست و چندساله به این آسانی در هم نمی‌شکند اما رستاخیز عظیم اسلامی مردم ایران علیه مافیاگران در سوم تیرماه بدون شک جز با امدادهای حضرت فاطمه پیروز نمی‌گردید. یادمان هست چه کودتای همه‌جانبه‌ای برای شکست احمدی‌نژاد و درآوردن هاشمی از صندوق‌ها از سوی دولت خاتمی، احزاب راست و چپ، چهره‌ها و مطبوعات و صدا و سیمای ضرغامی در طول یک هفته کشور و ملت را در برگرفت.


 

قسمت اول

تقارن چهارمین سالگرد پیروزی دکتر احمدی‌نژاد با میلاد با سعادت صدیقه کبری سلام الله علیها، پیام رسای آرای فاطمیون است. فاطمیونی که در سوم تیرماه 84 همزمان با ایام فاطمیه، آرایی را به صندوق‌های ریختند که پیام آن خواسته ملی در شکست مافیای قدرت و ثروت با حاکمیت احمدی‌نژاد و گفتمان عدالت‌محور او بود.ادامه مطلب...




برچسب ها : اخبار لامرد  ,



      

 

رئیس جمهور در سخنرانی اخیر در اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از طرح ناکام ربایش و ترور خود در جریان سفر به عراق پرده برداشت.

سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق در اسفند ماه سال 86 در نوع خود سفری بی نظیر بود.

* کلیه فضاهای هوایی عراق در اختیار نیروهای اشغالگر بود. به همین دلیل ایران 2 هواپیمای کاملا همرنگ و هم‌مدل برای عزیمت رئیس جمهور به عراق انتخاب کرد که رئیس جمهور و هیئت همراه در این دو هواپیما مستقر شدند؛ هیچ کس نمی دانست رئیس جمهور دقیقا در کدام هواپیما قرار دارد. این دو هواپیما بصورت همزمان وارد فرودگاه بغداد شدند و 4 درب این دو هواپیما به صورت همزمان و بر روی 4 پله مستقر شده، باز شد و تا آخرین لحظه مشخص نبود که احمدی نژاد از کدام درب خارج می شود؛ ضمن اینکه حریم حفاظتی به گونه ای چیده شد که رئیس جمهور به تنهایی از پله های هواپیما پایین بیاید. این صحنه توسط رسانه های مختلف جهان به عنوان یک حرکت شجاعانه مخابره شد.
      
<      1   2   3   4      >