دولت بهار: وکیل شرکت توسعه سرمایه گذاری امیر منصور آریا گفت: شرکت صنایع غذایی دریاچه گهر لرستان یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه امیر منصور آریا بوده که آقای وزیر کشور و بانک ملی با افتخار آن را افتتاح کرده اند.

--------------------------------------------------------------------------

به گزارش دولت بهار، غلامعلی ریاحی در گفتگو با موج گفت: روز پنجشنبه مورخ 95/05/07 طرح عظیم گهر با حضور آقای وزیر کشور و مقامات استانی رسما افتتاح شد و به عنوان مظهر اقتصاد مقاومتی معرفی گردید. به جهت آگاهی عموم و مسئولین نظام لازم است اعلام کنم که شرکت صنایع غذایی دریاچه گهر لرستان یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه امیر منصور آریا بوده و پایه گذاری آن از سال 86 آغاز شد که با مبلغ 36 میلیارد تومان از منابع بانکی تامین گردید.

وی افزود: در مقابل گروه آریا علاوه بر 43 میلیارد تومان سرمایه گذاری مستقیم در این پروژه از طریق شرکت‌های تحت مالکیت خود نظیر آهن و فولاد لوشان تمامی امورات اجرایی را انجام داده و از پنج سال پیش در حالی که فاز اول این پروژه آماده بهره برداری بود که اخیرا تبلیغات منتشر شده در رسانه ها به گونه است که گویا اجرا و راه اندازی پروژه گهر تماما توسط دستگاه های اجرایی دیگر صورت گرفته است.

وکیل شرکت توسعه سرمایه گذاری امیر منصور آریا گفت: این پروژه از پنج سال پیش تحت توقیف قضایی بوده و امورات آن زیر نظر ناظر قضایی اداره می شد، تا اینکه اواخر سال گذشته سهام متعلق به شرکت توسعه سرمایه گذاری امیر منصور آریا به میزان 95% در اجرای حکم دادگاه انقلاب به عنوان قسمتی از رد مال پرونده از جانب دادستانی و سهامداران واگذار شد.

لازم به ذکر است بهای ارزیابی این پروژه با احتساب بدهی ها به صورت خالص 111 میلیارد تومان برآورد شده بود که اگر مطالبات گروه آریا به آن اضافه شود«معادل 43 میلیارد تومان» جمعا حدود 154 میلیارد تومان ارزش پروژه بوده که عینا واگذار شده است.

وکیل مه آفرید خسروی اظهار داشت: تبلیغات مربوط به افتتاح پروژه به گونه ای پیش رفته که نقش شرکت آریا و مدیران شرکت گهر مغفول واقع شده است. این پروژه استعداد آن را دارد که به عنوان بزرگترین پروژه صنعتی در نوع خود در خاورمیانه معرفی گردد البته اگر آنگونه که وعده داده شده در آینده سرمایه لازم جهت راه اندازی فازهای بعدی (طبق طرح کلی پروژه گلهر) را با تزریق سرمایه لازم تامین کند و الا آنچه تا کنون رخ داده و افتتاح گردیده تحت مدیریت گروه آریا و مدیران وقت شرکت گهر بوده است.