نامه سرگشاده به حجت الاسلام ری شهری+تصویر اسناد
...............................................................................................

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم
یا ایها الذین امنوا کونوا قوامین لله شهداء بالقسط و لا یجرمنکم شنئان قوم علی الا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی واتقوا الله ان الله خبیر بماتعملون
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محمدی ری شهری
تولیت محترم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع )
سلام علیکم
اخیرا مطالبی گزینش شده از کتاب جدید خاطرات جنابعالی در فضای رسانه ای کشور منتشر شده که حاوی انتساب جملاتی به امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع الحاق سازمان حج و زیارت به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری توسط دولت نهم در اردیبهشت 88 است که البته از طریق انتشار این جملات ، تلاش شده تا جناب آقای دکتر احمدی نژاد، به مخالفت با فرامین و منویات رهبری معظم انقلاب و ضدیت با ولایت فقیه متهم شوند!
از آنجا که این اقدام در قالب کتاب خاطرات اخیرالانتشار جنابعالی صورت گرفته، نکاتی تکمیلی را عرض مینمایم که درج آنها در کتاب مزبور حتما موجب تنویر افکار عمومی و قضاوتی صحیح در باب خاطرات و کارنامه جنابعالی خواهد شد:
اولا سخنان منتسب به رهبر انقلاب، مادامی که از طریق دفتر معظم له منتشر نشده یا به تایید نرسیده، فاقد اعتبار بوده و حتی میتواند مصداق نشر اکاذیب تلقی شود لذا در بخش خاطرات مربوط به الحاق سازمان حج و زیارت به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حتما تاییدیه سخنانی که به رهبر معظم انقلاب منتسب نموده اید را اخذ و اعلام نمایید. اهمیت این موضوع از آنجاست که عبارات منتسب به امام خامنه ای در این بخش از کتاب خاطراتتان که مخالفت و مقاومت جناب دکتر احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق در برابر ولی فقیه را القاء میکنند، با سیاق سخنان و مواضع آشکار امام خامنه ای همخوانی ندارد.
بعنوان نمونه، رهبر معظم انقلاب در آبان 89، طی جلسه ای با اعضاء جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نکاتی را بیان فرموده اند که کاملا با مطالبی که جنابعالی به معظم له در اردیبهشت 88 منتسب نموده اید مغایر است. رهبر معظم انقلاب در این جلسه فرموده اند: «بنده از همه دولت‌ها حمایت کرده‌ام ولی این دولت با دولت‌های گذشته تفاوت دارد و فرق اساسی در این است که تلاش نمی‌کند حاکمیت دوگانه درست کند...در شرایط کنونی اختلاف ‌نظر هست و من هم برخی مسائل را قبول ندارم اما الان اگر رهبری چیزی بگوید، رئیس‌جمهور می‌پذیرد و به آن عمل می‌کند»
منبع:
http://aftabnews.ir/vdcft0dyxw6dy1a.igiw.html
ثانیا برای آنکه موضوع مورد نظر جنابعالی در باب الحاق سازمان حج و زیارت به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، به شکل جهت دار یا تحریف شده روایت نشود، مقتضی است به لحاظ حفظ امانت، موضع دولت نهم در قبال نظر رهبر معظم انقلاب که همان زمان از طریق جناب آقای دکتر غلامحسین الهام، سخنگوی دولت وقت اعلام شده بود را به ضمیمه کتاب خاطرات تان اضافه نمایید.جناب آقای دکتر الهام در تاریخ 13 اردیبهشت 88 در ارتباط با موضوع الحاق سازمان حج و زیارت به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری طی مصاحبه با واحد مرکزی خبر اظهار داشت: «اجرای مصوبه شورای عالی اداری در خصوص الحاق سازمان حج و زیارت به سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منوط به این بوده است که مقام معظم رهبری موافق با این الحاق باشند و پس از اطلاع از اینکه نظر مبارک ایشان این است که این الحاق درست نیست، اجرایی شدن این مصوبه ملغی شد و اصلا اجرایی نیز نشده است. تامین نظر رهبر معظم انقلاب مبنای کار دولت و اسباب خیر و صلاح کشور است. نظرات ایشان موجب توفیق الهی برای دولت است و همواره چراغ روشن راه دولت بوده و خواهد بود. تصمیم شورای عالی اداری هم پس از دریافت این نظر ، ملغی شدن این مصوبه بوده است. بر همین اساس این مصوبه اجرایی نیز نشد و رسما هم شورای عالی اداری لغو آن را اعلام میکند. در عین حال اعلام نظر شورای عالی اداری درخصوص ملغی شدن الحاق سازمان حج و زیارت به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فقط برای این است که به صورت رسمی در اسناد ثبت شود اما از زمان مطلع شدن از نظر رهبر معظم انقلاب در واقع این مصوبه ملغی شده بود و اصلا اجرایی نشد و در واقع از الان هم این اعلام می شود که مصوبه ملغی است. اصلا مگر دولت می تواند از نظر مبنای فکری اش و از نظر اعتقادات مبنایی هیات دولت، موضوعی را که مخالف نظر مقام معظم رهبری باشد اجرایی کند؟ اساسا دولت موضوعی که خلاف نظرات ایشان باشد را مشروع نمی داند. چیزی که موافق نظر ایشان نباشد از اصل ملغی است و این مصوبه نیز از ابتدا مبتنی و منوط بر نظر ایشان بوده است و چون موافقت ایشان حاصل نشده است، این مصوبه ملغی است. »
منبع:
http://www.farsnews.com/printable.php?nn=8802131318
ثالثا برای غنی ترشدن کتاب خاطراتتان لازم است برخی فرازهای کارنامه مدیریتی تان در امور حج و زیارت مانند سه مورد زیر را یادآوری نموده تا به متن خاطرات تان افزوده شود:
مورد اول-شورای حج: بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس، در دورانی که جنابعالی هدایت شورای حج را بر عهده داشته اید هیچ یک از یازده نفر عضو حقوقی این شورا به جلسات دعوت نشده و این جلسات صرفا به صورت محفلی با حضور جنابعالی، آقای احمد مسجدجامعی (معاون وقت وزارت ارشاد)، آقای محمد شریعتمداری (معاون اجرایی دولت یازدهم ) و آقای محمدحسین رضایی (رئیس وقت سازمان حج و زیارت) بوده است. نکته جالب آنکه آقای محمد شریعتمداری به لحاظ قانونی و حقوقی نیز عضو شورای حج نبوده، لذا تمام تصمیمات اخذ شده در چنین شورایی فاقد وجاهت قانونی بوده است.
مورد دوم-شرکت عصر پرواز : بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس، عملیات حج عمره در سال 1379 به شرکتی به نام عصرپرواز که سابقه سفرهای زیارتی نداشته و پروانه فعالیت آن نیز از سوی سازمان گردشگری وقت لغو شده بود و در عین حال موسسین آن سوابق فعالیتهای امنیتی داشته اند، واگذار میشود تا 145 هزار زائر ایرانی را طی قراردادی با شرکت عربستانی «حافل » به ارزش 32 میلیون دلار در همان سال به حج عمره اعزام نماید. در این رابطه شرکت عصرپرواز علاوه بر ارائه خدمات نامطلوب به زائران ایرانی و اسکان و تغذیه نامناسب و بی کیفیت، بخش قابل توجهی از درآمدهای ارزی خود را به منظور فرار از مالیات به ایران منتقل نمی کند. نکته قابل تامل آنکه اولا قرارداد شرکت عصرپرواز با شرکت عربستانی «حافل » تحت نظارت آقای رضا سلطانی شیرازی، پدر رئیس دفتر جنابعالی و مشاور رئیس وقت سازمان حج و زیارت، منعقد و اجرا شده ثانیا یک جستجوی اینترنتی ساده نشان میدهد مدیران وقت شرکت عصرپرواز که قرارداد مذکور را امضا کرده اند، یعنی آقایان محمدهادی ذوالانواری با کد ملی 2296632343 و سیدمحمود یاسینی با کد ملی 3251435841 امروز هم از مدیران ارشد شرکت مهندسی خدمات ری سامان از شرکتهای بزرگ سرمایه گذاری وابسته به بخش اقتصادی تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع ) هستند و تحت نظارت جنابعالی فعالیت میکنند. اسناد این موضوع طی 32 برگه در اختیار اینجانب قرار داشته که علاوه بر ارسال به دفتر مقام معظم رهبری، آماده ارائه به جنابعالی برای انتشار در کتاب خاطراتتان است.
مورد سوم-همکاری با آقای یاسر هاشمی رفسنجانی: از سال 1380 به بعد، بر اساس تصمیمات شورای حج، تمامی عملیات حج عمره به دو شرکت ارس و وادی نور واگذار میشود. نکته قابل تامل آنکه بر اساس اسناد موجود، آقای یاسر هاشمی رفسنجانی یکی از 4 سهامدار اصلی در هر دو شرکت بوده و آقای سعید اوحدی، رئیس فعلی سازمان حج و زیارت در دولت یازدهم نیز یکی دیگر از سهامداران و مدیران ارشد این دو شرکت بوده است.در اینجا به عملکرد و گزارشهای خلاف واقع شرکت ارس در باب عملیات عمره به مسئولان کشور -که البته اسناد آن در اختیارم قرار دارد- وارد نمیشوم و فقط به این نکته بسنده می کنم که تصدی گری انحصاری دو شرکت فوق الذّکر در عملیات عمره، سالیانه بالغ بر 60 میلیون دلار گردش مالی آنها را تامین می کرده است.
جناب آقای ری شهری!
اسنادی از این دست که می توانند در بررسی دقیق تر کارنامه مدیریتی و تدقیق خاطرات جنابعالی مورد استفاده قرار گیرند از جمله موضوع سپرده های های بانکی حج، انحصارات ایجاد شده در امر زیارت عتبات و... در اختیار اینجانب بوده و عنداللزوم آنها را در اختیار جنابعالی، مراجع ذیربط و محققان تاریخ معاصر قرار خواهم داد.
امیدوارم در این ماه مبارک رمضان ، همه کردار و گفتارمان در جهت رضایت الهی و خدمت خالصانه و بی منت به مردم قرار داشته باشد.
توفیقات همه خادمان صدیق انقلاب اسلامی را از درگاه احدیت متعال مسئلت دارم.
اشهد ان لا اله الا الله
اشهد ان محمد رسول الله
و اشهد ان علی ولی الله
عبدالرضا داوری
تهران- 8 تیر 94