در هفته ای که گذشت،دکتر احمدی نژاد میزبان دو ضیافت افطاری در دفتر کار خود در ولنجک بود.یکی در روز یکشنبه و در دیدار جمعی از طلاب و حوزویان و دیگری روز چهارشنبه،با حضور دانشجویانی از دانشگاه هایی همچون تهران،امیرکبیر،امام صادق(ع)،صنعتی شریف،علم صنعت،پیام نور،آزاد و ...

جمعیت حاضر در جلسه حدودا 100 نفر بودند که به نسبت20-80 بین خواهران و برادران تقسیم شده بود.یکی از خواهران،نوزاد خود را به همراه آورده بود که در حین جلسه توجه حضار و حتی دکتر را هم جلب کرده بود.در بین حاضران چهره های آشنا زیاد بود،وبلاگ نویس ها،فعالین فضای مجازی و ... .

برنامه از ساعت 7 با حضور دکتر احمدی نژاد و دکتر الهام آغاز شد.اولین حاشیه تعویض صندلی راحتی(مبل) با یک صندلی ساده بود و خالی ماندن صندلی راحتی،که احمدی نژاد گفت:"یه موقع از این عکس نگیرید،دوباره برامون حرف در میارن". بعد از قرائت قرآن 5 نفر از دانشجویان،نظرات و سوالات خودشون رو بیان کردند که احمدی نژاد به شوخی گفت:”جلسه تبدیل به کنفرانس خبری شده.!"

 نفر اول صحبت هایش را با پرسش هایی در مورد سیاست خارجی و اوضاع اقتصادی و اطرافیان احمدی نژاد آغاز کرد و نفر دوم هم،به گونه ای دیگر همین سوالات را ادامه داد و البته دانشجویان حاضر اعتراض خودشون رو به بیان این مطالب(که بیشتر شامل جنجال آفرینی ها،تخریب ها و انتقادات غیر منصفانه عمارپندار ها در دوره دوم ریاست جمهوری بود)در چنین جلسه ای با فرستادن صلوات در حین صحبت دانشجویان نشان دادند.نفر سوم بعد از گرفتن میکروفون اعلام کرد که من قصد داشتم در مورد دانشگاه ایرانیان صحبت کنم و پیشنهاداتی رو مطرح کنم ولی به خاطر صحبت های دوستان قبل،موضوع صحبت هام رو عوض می کنم و از بی مهری هایی که در  سال های اخیر به احمدی نژاد و اطرافیانش و حامیانش شد سخن گفت. نفر آخر هم در پاسخ به منتقدین احمدی نژاد آیه ی «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» را قرائت کرد و به آن هایی که ناجوانمردانه سعی در حذف احمدی نژاد داشتند خطاب کرد: شما بر خلاف نظرات رهبری عمل کردید،شما مشرک هستید و استوانه را پرستیدید.

"اللَّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَةَ وَ النَّصْر وَ اجْعَلْنِا مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْه"

حالا نوبت به دکتر رسید تا صحبت هایش را شروع کند، در ابتدا اشاره کرد به این که" از من نخواهید که خیلی از حرف ها ر ا بزنم،می دانم به شما هم فشار می آید،حقی را می بینید و برای اثباتش نیاز به سند و مدرک دارید ولی اگر بخواهم حرفی بزنم باید از افراد اسم بیاورم و این به صلاح حرکت کلی انقلاب نیست.«إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آَمَنُوا»اگه دومی درست باشه،اولی هم حتمیه،مقایسه کنید یک سال گذشته رو نتیجه چی شد؟"

"در عرصه داخلی 5 سال پیش چند تا سوال پرسیدیم،هنوز دارن بهمون جواب میدن!تو بین الملل هم دو تا سوال در مورد هولوکاست پرسیدیم،سران اسرائیل وآمریکا جمع شدند گفتند باید ریشه این ها زده شود،یک عده ای هم در داخل همین حرف ها را ترجمه کردند و به زبان آوردند

در ادامه از ماه رمضان و بندگی خدا گفت."اگه یه مسئولی شما رو دعوت کنه شما بهترین لباس رو می پوشید،و آماده می شوید برای دیدار و حالا این که مهمانی خداست،باید قدر لحظات رو دانست."

"از بحث های سطحی بگذرید به مسائل اساسی توجه کنید،به میزانی که خودتان را درست کنید جامعه را درست خواهید کرد.آفرینش انسان مهمترین مسئله ی هستی است و مهمترین دغدغه شیطان هم غافل کردن انسان از مسائل پایه است."

در مورد فعالیت های دانشجویی گفت:"در هر تشکل که فعالیت می کنید،انجمن اسلامی،جامعه اسلامی،بسیج و ... باید وقتی که از اون جا خارج می شوید با هنگامی که وارد شدید فرق کرده باشید،باید رشد کرده باشید،اساس فعالیت اجتماعی برای رشد من انسانی است."

خدا تی وی!

"در یکی از سفر های خارجی برای افتتاح یک پروژه رفتیم خارج از پایتخت و در حالی که اون مناطق اصلا برق نداشتند،اهالی در مسیر که ما رو می دیدند صدا می زدند احمدی نژاد!احمدی نژاد!یکی از همراهان گفت:درسته اینجا پرس و بی بی سی و ... نیست اما خدا تی وی که هست."

انقلاب و انتظار

 احمدی نژاد ضمن گلایه از آن چه در صحنه سیاسی کشور دیده بود گفت:"آرمان انقلاب این نبود که حتما خودمان با حزب مان رئیس شود،حالا ما قدرت را گرفتیم که چه؟مهم نیست چه کسی میاد،مهم اینه که چی کار میخوای بکنی.عدالت ستون فقرات آرمان های انقلاب است.جمهوری اسلامی هدف نیست،یک مرحله است."

"بعضی ها میپرسن سه سال دیگه میای؟نمیای؟ من بهشون میگم دعا کنید صاحب اصلی بیاد،اون بیاد که همه چی رو درست کنه. انتظار یعنی مطالبه ی مطلق خوبی ها برای همه ی بشریت.اون کسانی که ندای امام حسین(ع) را نشنیدند و در کربلا نبودند،فرقی نمی کرد در عیاشخانه باشند یا دور کعبه بچرخند.

"باید جهانی اندیشید.ای کاش یک وقتی فرصت شود و بنشینیم این امپراطوری دلار را باز کنیم و ببینیم چه نقشه هایی برا تسلط بر جهان کشیدند."

بعد از پایان صحبت ها نماز جماعت به امامت دکتر الهام برگزار شد و دانشجوها به همراه دکتر افطار کردند.

 

لازمه این نکته رو بگم که صحبت های بالا که به نقل از دکتر بیان کردم در عبارات و الفاظ شاید تفاوت هایی داشته باشه ولی تمام سعی ام رو کردم تا در انتقال مطالب امانت داری رو رعایت کنم.


jameadl.blog.ir