حالی که ارائه سبد کالا و عرضه آن توسط دولت از مهمترین خبرهای روزهای اخیر است، مردم دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ که محروم ترین مردم استان و کشور به شمار می روند، هیچ اطلاعی در خصوص سبد کالا و اینکه سبد کالا چیست ندارند و این در حالیست که مردم این منطقه به علت محرومیت باید پیش از همه عرضه و اطلاع رسانی سبد کالا به آنها صورت می گرفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، ارائه سبد کالا و عرضه آن توسط دولت از خبرهای داغ در روزهای اخیر است که همه مردم به نوعی با آن سر و کار دارند. از کارمندان دولت و نیروهای مسلح گرفته تا کارگر و بازنشسته همه به دنبال گرفتن سبد کالایی خود هستند و از رسانه ها و تلویزیون، اخبار این سبد کالایی را پیگیری می کنند.

در این میان در منطقه ای از کشور که مردم آن محروم ترین و فقیر ترین مردم منطقه کشور به شمار می روند و در میان ارتفاعات چند متری برف زندگی می کنند و خانه های گلی و سنگی خود را در برابر سرمای بالای منفی 30 درجه با هیزم گرم می کنند و مستحق ترین افراد برای گرفتن سبد کالا به شمار می روند، خبری از سبد کالا ندارند و اصلا نمی دانند سبد کالا چیست و به چه کسانی عرضه می شود یا این هدیه دولت چه چیزهایی دارد.

استان چهارمحال‌ و بختیاری در بخش مرکزی رشته کوههای زاگرس واقع شده است و از شمال و مشرق به استان اصفهان و جنوب به استان خوزستان محدود است و وسعت این استان در حدود 16 هزار و 533 کیلومتر مربع است.

این استان ناحیه‌ای است کوهستانی در سلسه جبال زاگرس که در باختر آن کوه‌ های مرتفعی قرار گرفته و این ارتفاعات سرچشمه سرشاخه‌های دو رودخانه دائمی زاینده رود و کارون است.

استان چهارمحال و بختیاری یکی از استانهای کشور است که نسبت به وسعت کم خود روستاهای بسیاری را در خود جای داده است.

دهستان موگویی از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ در شمال‌غرب استان چهارمحال و بختیاری و در نزدیکی مرز این استان، با استان لرستان قرار دارد.دهستان موگویی شامل 15 روستا با جمعیتی در حدود چهار هزار و500 نفراست. این دهستان دارای 750 خانوار است و مرکز دهستان موگویی روستای خویه‌است.

عرضه سبد کالا در دیگر شهرهای کشور

این دهستان در شهرستان کوهرنگ در ارتفاعات ودر منطقه ای که بیشترین بارش استان چهارمحال و بختیاری اتفاق می افتد قرار دارد. روستاهای این دهستان با کمترین امکانات و بیشترین مشکلات در حال زندگی هستند.

بارش شدید برف در استان چهارمحال و بختیاری راه دسترسی دهستان موگویی را به شهرستان کوهرنگ و استان چهارمحال و بختیاری در فصل زمستان مسدود کرده است و ارتفاع بالای برف اجازه بازگشایی را به هیچ وجه نمی دهد.

نداشتن محل زندگی مناسب، نداشتن آب شرب مناسب، نبود امکانات درمانی و خدمات بهداشتی و... از مهمترین مشکلات روستاهای این منطقه است.

در این میان عدم پوشش شبکه های تلویزیون روستاهای این منطقه یکی از مهمترین مشکلات است و مردم روستاهای این منطقه سالهاست که در انتظار دیدن شبکه های تلویزیون هستند.

عدم وجود امواج تلویزیونی و نبود زیر ساختهای دیگر برای اطلاع رسانی و محاصره شدن در برف موجب شده است که در حدود بیش از چهار هزار و500 نفر از اطلاعات و اخبار روز کشور و جهان خبر کمتری داشته باشند.

هم اکنون مردم این روستا هیچ اطلاعی در خصوص سبد کالا و نحوه عرضه آن ندارند و اگر هم آگاه شوند با وجود اینکه در محاصره برف هستند نمی توانند خود را در زمان مقرر به شهر و یا محلی که عرضه صورت می گیرد برسانند.

عضو شورای اسلامی روستای چین از مهمترین روستاهای دهستان موگویی در گفتگو با خبرنگار مهر با بی اطلاعی از سبد کالا و عرضه آن گفت: مردم روستاهای دهستان از این مهم بی اطلاع هستند، به خاطر اینکه ما تلویزیون نداریم و هیچ روزنامه ای نیز نمی تواند به دست ما برسد.

سید حسینعلی درخشان در جواب سئوال خبرنگار مهر در خصوص نحوه عرضه سبد کالا و گرفتن این سبد توسط مردم با وجود برف و عدم دسترسی به شهر و مرکز، یادآور شد: "سبد کالا چیست؟" من از شما برای اولین بار می شنوم.

روستای چین دهستان موگویی در فقر و محرومیت

وی گفت: مردم در محاصره برف هستند و نمی توانند به جایی ترد داشته باشند و هم اکنون هم از این موضوع بی اطلاع هستند.

عضو شورای اسلامی روستای چین تاکید کرد: مردم دهستان موگویی محروم از همه امکانات هستند و زمستان را با سختی طی می کنند.

وی یادآور شد: در خصوص سبد کالا اگر به مردم دهستان تعلق می گیرد یا نمی گیرد، مردم هیچ اطلاعی ندارند و اصلا نمی دانند سبد کالا چیست و شامل چه چیزی است.

عضو شورای اسلامی روستای چین تاکید کرد: ما در اینجا در بی اطلاعی کامل هستیم و باید مسئولین برای توسعه زیر ساختها برای گرفتن امواج تلویزیون اقدامات سازنده ای انجام دهند.

سید حسینعلی درخشان اذعان داشت: مسئولین استان و شهرستان باید فکری برای عرضه این سبد کالا برای مردم منطقه بکنند.