حیاتی در نطق قبل‌ از دستور روز ‌یکشنبه مورخه ‌بیست و یکم مهر هشتاد و هفت    

 

ـ استقرار گمرک و ایجاد بازارچه مرزی در شهرستان لامرد از جمله مصوبات صریح آن سفر بوده که متأسفانه بعد از گذشت 18 ماه از تصویب آن و دستورات صریح بعدی جناب‌عالی، تاکنون اقدام مؤثری صورت نپذیرفته است.

2 ـ ایجاد منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر که هم جزء مصوبات آن سفر بوده و هم متعاقب آن در سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان به تصویب رسیده است تاکنون اقدام بایسته‌ای علی‌رغم ارسال لایحه جدید مناطق ویژه به مجلس در جهت تصویب آن صورت نگرفته است.

3 ـ هنوز اقدام عملی مؤثری در جهت مطالعه جدی راه ارتباطی مرکز شهرستان به استان از طریق لامرد ـ خنج و علامرودشت ـ خنج ـ قیر و فیروزآباد جهت تبدیل به جاده اصلی بعمل نیامده است.

4 ـ علی‌رغم قول شفاهی حضرت‌عالی در سخنرانی خود در جمع مردم شریف شهرستان مهر و بنا بر مصوبه دولت تاکنون کمک مؤثری به تنها بیمارستان شهرستان مهر صورت نگرفته است.

از ریاست محترم جمهور استدعا دارم دستور فرمایند نسبت به اجرایی‌شدن این مصوبات اقدام سریعتر و سازنده‌ای بعمل آورند.

5 ـ از وزیر محترم راه و ترابری تقاضا دارم دستور فرمایند نسبت به تکمیل و اتمام راه علامرودشت ـ گله‌دار که قریب به 20 سال از شروع اولیه آن می‌گذرد هرچه سریعتر اقدام عاجل بعمل آورند.

6 ـ روستای خوزی یکی از نقاط پرجمعیت شهرستان مهر بیش از دو سال است که در وزارت کشور جهت ارتقاء به نقطه شهری به تصویب رسیده است.

همچنین روستای اسیر که نماد ایثار و شهادت در منطقه و مرکز بخش اسیر می‌باشد، مدتی است که طرح ارتقاء آن به شهر توسط استانداری فارس به وزارت کشور ارسال شده است.

از وزیر محترم کشور استدعا دارم دستور فرمایند نسبت به عملی شدن این درخواست مبنی بر تبدیل و ارتقاء دو روستای فوق‌الذکر به شهر اقدام عاجل معمول فرمایند.

7 ـ از وزیر محترم بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی استدعا دارم صریحاً دستور فرمایند مجوز لازم برای بیمارستان خصوصی لامرد که بیش از دو سال است که توسط عده‌ای از پزشکان متعهد و متخصص منطقه درخواست گردیده است را صادر فرمایند.

 

والسلام‌ علیکم و رحمه‌ الله و برکاته






برچسب ها : اخبار لامرد  ,